[Testcase] Charissa, Herfst thema

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
(jarig!)
De shoot is alweer van een maandje geleden en had al iets ervan laten zien, maar alsnog een case ervan gemaakt.

Ben benieuwd of mensen het iets vinden. Sinds kort wat meer met model fotografie bezig en het bevalt me heel erg goed. Heb je tips/commentaar/complimenten, dan kan je ze hier kwijt :).

[1]
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Sharissa/IMG_9252-border.jpg

[2]
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Sharissa/IMG_9378-border.jpg

[3]
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Sharissa/IMG_9426-border.jpg

[4]
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Sharissa/IMG_9479-border.jpg

[5]
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Sharissa/IMG_9491-border.jpg

[6]
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Sharissa/IMG_9533-border.jpg

[7]
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Sharissa/IMG_9625-border.jpg

[8]
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Sharissa/IMG_9677-border.jpg

Tijdens het fotograferen geprobeerd de serie afwisselend te houden, hoop dat ik daarin geslaagd ben.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:04
Oeh, Nomand is een modje : PERFECTE foto's! Kunnen zo in de Avant Garde! :P

Nee serieus; ik ben niet zo van het foto's beoordelen, een foto doet me iets.... of niet.
Je bent in ieder gevak goed op weg. Van 4 word ik nog het meeste vrolijk, maar 7 en 8 mag je weglaten, die vallen net niet in de "serie" vind ik; weinig herfst te bekennen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
Mooie fotoos.
Op foto 2 valt haar rechter elleboog net buiten beeld, dat stoort me een beetje.
Nummer 7 past volgens mij minder goed in de serie.

Verder knappe foto's, goeie belichting en mooi model!

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Frisse serie met prima kleuren.
Vince Dexa schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:34:
Eens, maar ik vind die als single wel het meest interessant.
Een stuk minder braaf dan de rest en de tegenstelling (mooi model vs zwaar werk) en omgeving vind ik goed. Het meer aanwezige flitswerk vanwege minder omgevingslicht vind ik ook wel wat toevoegen bij deze plaat en geeft een wat harder beeld wat ik goed vind passen bij de context. Heb je nog meer in deze setting?

De eerste vind ik binnen je serie / thema het mooist en komt erg natuurlijk en ongeposeerd over. De laatse vind ik niet zo lekker kijken vanwege de DOF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Foto's 3 t/m 5 zijn fantastisch! Echt prachtig, kan inderdaad zo in een blad.

De eerste twee mis ik een beetje emotie, ze kijkt nogal vaag. Ik weet niet wat ze denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
(jarig!)
GerardHenninger schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 02:14:

Nee serieus; ik ben niet zo van het foto's beoordelen, een foto doet me iets.... of niet.
Je bent in ieder gevak goed op weg. Van 4 word ik nog het meeste vrolijk, maar 7 en 8 mag je weglaten, die vallen net niet in de "serie" vind ik; weinig herfst te bekennen daar.
Je hebt gelijk dat 7 en 8 niet in de serie passen. Ik heb ze erbij gedaan omdat ik de beelden mooi vond, een beginnelings foutje denk ik.
Verder bedankt ook voor je positieve commentaar :)
Vince Dexa schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:34:
Mooie fotoos.
Op foto 2 valt haar rechter elleboog net buiten beeld, dat stoort me een beetje.

Verder knappe foto's, goeie belichting en mooi model!
Foto 2 heb ik wel bewust wat krapper gepakt, mijzelf stoorde het niet zo dat daardoor een stukje gesneden wordt.
Ook bedankt voor je commentaar.
djengizz schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:35:
Frisse serie met prima kleuren.

[...]

Eens, maar ik vind die als single wel het meest interessant.
Een stuk minder braaf dan de rest en de tegenstelling (mooi model vs zwaar werk) en omgeving vind ik goed. Het meer aanwezige flitswerk vanwege minder omgevingslicht vind ik ook wel wat toevoegen bij deze plaat en geeft een wat harder beeld wat ik goed vind passen bij de context. Heb je nog meer in deze setting?

De eerste vind ik binnen je serie / thema het mooist en komt erg natuurlijk en ongeposeerd over. De laatse vind ik niet zo lekker kijken vanwege de DOF.
Frisse serie :), dank je wel. Heb geprobeerd de kleuren goed te krijgen, dat was niet makkelijk. Ik ga binnenkort toch maar een grijskaartje kopen. Met al die warme kleuren was het moeilijk de juiste balans te vinden.

Ik heb nog wat meer foto's van in de keet, misschien dat ik ruimte vind voor een kleine update en dan zal ik eveneens kijken naar wat meer keet foto's (ben bang dat ze wel gelijkend zijn, vooral andere crop)
Ook bedankt voor je commentaar :)
Stephan4kant schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:52:
Foto's 3 t/m 5 zijn fantastisch! Echt prachtig, kan inderdaad zo in een blad.

De eerste twee mis ik een beetje emotie, ze kijkt nogal vaag. Ik weet niet wat ze denkt.
Dank je wel voor het commentaar en compliment. Op foto 1 en 2 snap ik wat je bedoeld. Of het met stoort ga ik nog even over nadenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 18-11-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-09 21:29

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Als newbie FG'er mijn eerste commentaar. ;) Ik krijg bij foto 3 steeds de neiging om m'n kop hoofd om te draaien. Persoonlijk vind ik 'm mooier als je 'm 90º of 180º CW draait.

Wie niet waagt mist altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Mooie platen, vooral die #4!

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melelie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07-2024

Melelie

It's Playtime

Mooie shoot! Leuke locatie ook :) (nooit bij nagedacht om daar ook eens heen te gaan)
Foto 3 is mijn favoriet en zoals al meer is gezegd foto 7 past niet echt in de serie. Maar cool gedaan.

5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Er zit wel wat variatie in de kwaliteit Martijn, maar er zit er wel veel leuks tussen :)

Shots die ik erg goed gelukt vind, zijn vooral 1, 3, 4 en 8: degenen die nou net wat minder zijn vind ik 2, 5 en 7.

Om met de eerste groep te beginnen: dat vind ik gewoon leuke/nette foto's: zoals bij 1 de compo en bij 4 de vrolijkheid :) 3 en 8 zijn een beetje magazine-type shots: prima werk zo.

2 en 7 vind ik minder door het fill flash verhaal: haal dan als je gaat flitsen de flitser van de cam of flits in een reflectie-scherm, of juist alleen een reflectiescherm zonder flits :) Bij 5 vind ik de houding/compo net wat raar, is een beetje lastig uit te leggen 8)7 Misschien als het cam-standpunt wat lager was zou het shot meer impact hebben.

Al met al wel leuke shots verder, goed bezig :)

LinkedIn
Instagram

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ik vind 5 echt een topper. Trekt echt de aandacht, mooie kleuren, goed contrast en goed toegepaste scherptediepte. de laatste twee foto's passen inderdaad niet bij de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Leuke serie!

Ik vind 5 ook een van de foto's die eruit springt. Fijne compositie. Spreek mij erg aan.

Ook foto 8 is mijns inziens een van de besten, welliswaar niet helemaal in lijn met de serie maar op zich gewoon erg mooi uitgevoerd. Ziet er professioneel uit.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
(jarig!)
Dantrax schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:52:
Als newbie FG'er mijn eerste commentaar. ;) Ik krijg bij foto 3 steeds de neiging om m'n kop hoofd om te draaien. Persoonlijk vind ik 'm mooier als je 'm 90º of 180º CW draait.
Ik heb hem wel eens omgedraaid, maar dan lijkt hij heel raar hoor. Probeer het maar eens in een foto programma.
Dank je, 4 ben ik ook tevreden over inderdaad :)
Melelie schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:47:
Mooie shoot! Leuke locatie ook :) (nooit bij nagedacht om daar ook eens heen te gaan)
Foto 3 is mijn favoriet en zoals al meer is gezegd foto 7 past niet echt in de serie. Maar cool gedaan.
Dank je wel :). Ik merk met fotografie steeds meer dat eigenlijk elke locatie prima is, maar dat je als fotograaf er zelf iets van moet maken
Remy schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:15:
Er zit wel wat variatie in de kwaliteit Martijn, maar er zit er wel veel leuks tussen :)

Shots die ik erg goed gelukt vind, zijn vooral 1, 3, 4 en 8: degenen die nou net wat minder zijn vind ik 2, 5 en 7.

Om met de eerste groep te beginnen: dat vind ik gewoon leuke/nette foto's: zoals bij 1 de compo en bij 4 de vrolijkheid :) 3 en 8 zijn een beetje magazine-type shots: prima werk zo.

2 en 7 vind ik minder door het fill flash verhaal: haal dan als je gaat flitsen de flitser van de cam of flits in een reflectie-scherm, of juist alleen een reflectiescherm zonder flits :) Bij 5 vind ik de houding/compo net wat raar, is een beetje lastig uit te leggen 8)7 Misschien als het cam-standpunt wat lager was zou het shot meer impact hebben.

Al met al wel leuke shots verder, goed bezig :)
Ook bedankt voor het commentaar. Inderdaad wel wat kwaliteitsverschil, daarom ook testcase. Een grotere selectie geeft ook meer leermogelijkheden qua tips, vandaar toch een redelijk aantal foto's.
Foto 7 heb ik bewust wat harder ingeflitst. Maar ik snap dat dat best wat meer van opzij kon. Wel bewust van voren geflitst, maar achteraf misschien toch niet de mooiste keuze misschien.
Thanks
GFoAP schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:24:
ik vind 5 echt een topper. Trekt echt de aandacht, mooie kleuren, goed contrast en goed toegepaste scherptediepte. de laatste twee foto's passen inderdaad niet bij de serie.
Laatste 2 passen inderdaad niet zo bij de serie :). Bedankt voor je positieve commentaar!
Stiegl schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:34:
Leuke serie!

Ik vind 5 ook een van de foto's die eruit springt. Fijne compositie. Spreek mij erg aan.

Ook foto 8 is mijns inziens een van de besten, welliswaar niet helemaal in lijn met de serie maar op zich gewoon erg mooi uitgevoerd. Ziet er professioneel uit.
Thanks man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
De herfst komt er in mijn beleving niet helemaal uit. Je had deze serie met hetzelfde recht "De Grijze Muts" mogen noemen, maar mijn verzet is totaal gebroken door foto #8... Bij de eerste foto's dacht ik dat je haar nooit ontdooid zou krijgen, maar het is toch gelukt. Heerlijke foto, #8, zeker als je de rest hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
(jarig!)
als het "de grijze muts" had geheten, waren er ook weer 2 foto's die niet in de serie pasten :p.
Bedankt voor je commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-09 21:29

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Nomad schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:52:
[...]

Ik heb hem wel eens omgedraaid, maar dan lijkt hij heel raar hoor. Probeer het maar eens in een foto programma.
Ok, ik heb 'm een paar keer gedraaid in PS, maar zoals de foto nu is issie inderdaad wel wat spannender ja. :)

Wie niet waagt mist altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#3 & #8 zijn echt lekker, de rest doen mij niets. Ze mag wel wat ontdooien ;)
Pagina: 1