Toon posts:

Gezocht: Snelle CF card reader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De geheugenkaartlezer die ik nu heb (merkloos intern 3,5" USB 2.0) heeft een leessnelheid van 2,77MB/s wanneer ik mijn Sandisk Extreme III 30MB/s gebruik. Aangezien deze kaart 16GB is, duurt het veel te lang om de data er af te krijgen.

Ik heb begrepen dat de snelheid van een geheugenkaartlezer afhangt van de gebruikte chip (het kabeltje kan wel USB 2.0 zijn, maar de verwerkingssnelheid laat te wensen over) en daarom ben ik op zoek naar een geheugenkaartlezer die wel de volle snelheid van de geheugenkaart kan verwerken (USB 2.0 high speed is 60MB/s en Firewire 400 is 50MB/s, dus daar zou het niet aan moeten liggen).

Enig eigen onderzoek op internet heeft uitgewezen dat een Oxford chip deze snelheid wel aan zou moeten kunnen. De site van Rob Galbraith heeft wel geheugenkaartlezers getest, maar helaas alleen externe lezers.

Ik ben dus op zoek naar een interne 3,5" of 5,25" USB of Firewire geheugenkaartlezer die een verwerkingssnelheid van ten minste 30MB/s heeft en in ieder geval Compact Flash kan uitlezen. Wie kan me verder op weg helpen?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie daar alleen externe readers?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Pardon, ik heb over 'interne' heengelezen... (waarschijnlijk afgeleid door USB/Firewire vermelding), maar wat is het probleem van een externe reader als hij de gewenste snelheden haalt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

compact flash kun je rechtstreeks aan een ide bus hangen .... alleen dan is het niet hotswappable
http://images.google.com/...rtPage=1&um=1&sa=N&tab=wi

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 18-11-2008 00:34 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Een direct probleem is er niet, maar ik vind het gewoon vervelend dat er een hoop losse rommel op m'n bureau rondslingert en dingen met een kabel vallen vaak op de grond etc.

Een ingebouwde lezer is naar mijn mening de netste oplossing. M'n DVD speler en floppy drive zijn toch ook gewoon in de kast ingebouwd?

En het moet ook gewoon hot swappable zijn, vandaar de vraag naar USB/FW.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 00:33 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je een beetje rondneust op internet dan merk je op dat vrijwel geen enkele interne reader snel is.
Die krengen worden te weinig verkocht om ze up to date te houden lijkt het wel.

En de interne die wel goede snelheden haalt zijn de FW versies.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Intern, snel en hot swappable. Dan heb je maar een mogelijkheid: een SATA CF adapter.
http://www.addonics.com/p...ry_reader/adsacf.asp#swap
Ik heb de IDE versie en die is bloedsnel (40 MB/s is geen probleem) maar heel onpraktisch aangezien het niet hot swappable is. De SATA versie heeft dat probleem niet (als je tenminste de juiste SATA controller hebt).

Ik heb ook nog een interne Apacer USB kaartlezer die 20MB/s haalt en alle formaten ondersteunt.
Er zijn USB kaartlezers die sneller zijn maar die zijn heel moeilijk te vinden. Om boven die 20 MB/s te gaan moeten ze UDMA ondersteunen en voor USB vinden fabrikanten dit de moeite niet omdat USB praktisch begrensd is op 30MB/s.

Verwijderd

Topicstarter
Die Addonics had ik ook al gevonden, maar aangezien de compatibiliteit met onder andere Sandisk geheugenkaarten zeer slecht is, wil ik deze niet hebben. Zie onder andere de link van Rob Galbraith in de startpost.
Pagina: 1