DDNS dns updates

Pagina: 1
Acties:

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 11:08
Uitleg wat ik wil:

Heb thuis CentOS geinstalleerd die nu oa als gateway staat ingesteld voor mijn netwerk thuis. Wil er ook Scalix erop zetten en de extern gehoste mailadressen thuis hosten.

De vraag:

Heb een domeinadres zoals: test.nl en wil deze naar mijn thuis IP linken maar dit IP adres is niet statisch. Dus DDNS is volgens mij de oplossing voor dat probleem. Het probleem is dat DNS servers vaak een cache hebben. Hoe zit dan met DDNS? Betekend dit dat het wel een dag kan duren voordat alle DNS servers weer de weg weten te vinden naar mijn nieuwe IP nummer? Of stelt de ISP (die de DDNS aanbied) een soort 'forward' in naar mijn IP nummer zodat het een real-time wijziging is?

Verwijderd

Wat je zoekt is een "CNAME" record die je naar je dyndns account laat verwijzen

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Het is een forward, als je het aanpast naar je nieuwe IP werkt het direct.
Mijn router stuurt bij een nieuwe WAN IP automatisch een update naar dyndns, erg handig heb je altijd het juiste ip.

Alle proemn in n drek

• maniak
Dat het meteen werkt bij de DNS waarmee de DDNS koppeling is begrijp ik. Maar hoe zit het met alle andere DNS servers in de wereld?

Verwijderd

DDNS stelt een TTL in van 1 minuut voor het record. De vraag is of andere (caching) DNS servers zich hieraan houden of toch gewoon minimaal 24 uur cachen. Ik heb het net getest met de nameserver van Chello UPC en die houdt netjes 1 min aan.

• maniak
Ah k.. dus ddns is opzich wel een goeie optie. Tis niet dat mijn IP elk dag veranderd, zit ook bij UPC (paar maand nog en dan glashart 8) ), maar wil ook niet dat er mails niet aankomen.

Tnx voor het antwoord :)
Pagina: 1