Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Ik zit nu in de 1ste jaar MER en via deze opleiding heb ik een baan aangeboden gekregen bij Delta-Lyod. Ik ben aangenomen heb al 1x gewerkt, maar moet nu wel een verklaring omtrent goed gedrag hebben. En dan alleen voor het omgaan met vertrouwde gegevens. Alleen ik ben 2 en half jaar geleden veroordeeld voor inbraak (ben nu 19). Ik heb de reclassering en alles goed doorlopen en de kans op recidive is nihil geacht door verschillende instanties en ik heb sindsdien ook nooit meer iets in die trend gedaan. Nu is mijn vraag of een verklaring van goed gedrag voor mij mogelijk is om mijn baan te behouden.

Met vriendelijke groet
Dennis

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 16:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb je al gechecked bij het gemeentehuis?
Relevant strafbaar gedrag

U krijgt de VOG als uit het VOG-onderzoek blijkt dat u geen strafbare feiten op uw naam heeft staan. Heeft u wel een strafblad, dan wordt beoordeeld of uw strafbare gedrag uit het verleden relevant is ten opzichte van het doel waarvoor de VOG is aangevraagd. Dronken rijden is voor een onderwijzer niet relevant, maar voor een taxichauffeur wel.

[ Voor 85% gewijzigd door Angeloonie op 17-11-2008 23:03 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 00:36
is het niet zo dat je strafblad 'geleegd' word op je 18e?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Auw.

Een VOG wordt gegeven met de gegevens die je onder ogen krijgt (of de dingen die je doet), samen met je verleden. Nu ben je bepaald niet rein, maar de vraag is of het je functie aantast.

Je *KAN* een VOG aanvragen waarbij de uitslag naar jouw, ipv je werkgever gestuurd wordt. Nadeel is dat je zonder VOG alsnog de laan uit gestuurd wordt, maar dan weet je werkgever niet waarom.

Mijn advies: proberen: nee heb je, ja kan je krijgen...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Eens met DiedX, gewoon aanvragen en hopen dat je hem alsnog krijgt. Je moet bij het aanvragen van een VOG ook aangeven om wat voor soort functie het gaat en hopenlijk voor jou valt die misser in het verleden buiten de werkzaamheden waarom het gaat.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[b][message=31066654,noline]
Mijn advies: proberen: nee heb je, ja kan je krijgen...
indeed. kost wel paar tientjes. als de werkgever het aan vraagt betaald die het over het algemeen.

ze kijken geloof ik max. 8 jaar terug ofzo, dus paar jaar na je opleiding zou je er geen last meer van moeten hebben.
maar ik verwacht problemen eerlijk gezegt.

[ Voor 29% gewijzigd door defusion op 17-11-2008 23:14 ]

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Idd, een VOG worden de daden weergeven die relevant zijn voor de werkgever, maw diefstal en vervolgens bij een verzekeraar werken kan problemen geven. Nu is niet duidelijk wat je binnen DL doet maar dit kan wel eens vervelend voor je zijn.
Zal het ook niet zo zijn dat een bedrijf van dit formaat bepaalde eisen heeft omtrend hun werknemers heeft jegens hun achtergrond?
Overigens beetje vreemd dat je ondanks een diefstal alsnog voor MER kiest, ik vermoed dat je dan wel vaker in een situatie als deze terecht zal komen...

• Mistraller
  • Laatst online: 19:21
Dit is de functie van het strafblad. Lijkt me simpel. Het is heel cru, maar inbreken is het "niet met respect omgaan met andermans spullen" en daar vallen IMHO ook vertrouwelijke gegevens onder. Of je je straf netjes hebt uitgezeten is niet van belang. Een vriend van mij zit ook in een dergelijke situatie, heeft veel spijt, is netjes door zijn straf gelopen, maar kan "die-bepaalde-baan" voor de komende jaren toch echt vergeten. Eerst denken, dan doen...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Cru gezegd, of je bent dom geweest en/of heel naief nu.

No production networks were harmed during this posting

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
paella schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:16:
Cru gezegd, of je bent dom geweest en/of heel naief nu.
Dat laatste is de vraag. Hij was toen wel minderjarig he, dat moet je niet vergeten.

Dus gewoon proberen inderdaad.

🌞🍃

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Ik vind de discussie over stelen een discussie die niet gevoerd hoeft te worden. We weten niet waarom hij het heeft gedaan. Voor hetzelfde geld hadden ze geen geld (op dat moment) voor eten en is z'n moeder diabetes en moest er gauw eten komen omdat er anders wat zou kunnen gebeuren ofzo. ;)

Op je 18e word je strafblad geschoont; maar een Verklaring van goed Gedrag staat hier volgens mij helemaal los van.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:24

Wokschotel

Op 6 wielen

En ook al ben je ouder dan 18 en heb je ' iets' gedaan, dan hoeft een VOG geen probleem te zijn. Makkelijkste kort-door-de-bocht voorbeeld: taxichauffeur krijgt geen VOG bij veroordeling wegens rijden onder invloed en de boekhouder wel, de boekhouder krijgt geen VOG bij veroordeling wegens fraude, taxichauffeur wel. Let wel, in het algemeen gezien!

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het gewoon bij de gemeentehuis gaan proberen, maar heb er inderdaad een hard hoofd in. Bij de keuze MER heb ik niet eens stil gestaan bij mijn strafbaar feit misschien ben ik wel heel naief ja, maar ik weet van mezelf dat het nooit meer zal gebeuren, maar ja. Is het misschien beter om het gewoon rechtstreeks tegen mijn werkgever eerlijk te melden of om het oordeel van de gemeentehuis af te wachten? Ik wist namelijk niet eens dat er bij sommige beroepen een VOG nodig was. Nu hebben de werkzaamheden die ik doe er niet zo heel veel te maken, dacht ik. Maar bedankt voor de inlichtingen allemaal nu weet ik teminste wat me te wachten staat.

Groeten Dennis

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 23:59 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Beter haal je de zin "Tot ... positief" weg. Dat zijn uitspraken die je gewoon niet moet doen als je zo'n functie hebt. Ik ga er namelijk vanuit dat je respectvol met mijn gegevens omgaat. Als je al dit soort uitspraken doet terwijl er helemaal niet om gevraagd wordt heb je het niet begrepen.

Zoals al eerder is aangegeven gewoon VOG aanvragen en zodra deze wordt geweigerd is het vroeg genoeg om met je werkgever te gaan paten.

[ Voor 13% gewijzigd door Oyster op 17-11-2008 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel het niet zo natuurlijk ga ik vertrouwd met de gegevens om. Ik probeer hier mee aan te geven dat ik er vantevoren helemaal niet over nadacht. Ik bedoel het is mijn werk en dat probeer ik zo goed mogelijk te doen. Maar nu ik de VOG moet aanvragen ging ik over alles eens nadenken en toen kwam ik tot die conclusie. Daarom vraag ik nu ook eerst om inlichtingen omdat ik me er juist kapot zou schamen als ik zou moet zeggen dat ik de VOG niet heb gekregen. Sorry voor mijn verkeerde woordkeuze, maar ik wou alleen maar aangeven waar ik me het meeste zorgen over maak vooral omdat ik het juist zon leuk werk vind.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27
De laatste keer dat ik een VGG nodig had moest op het aanvraagformulier ook de werkgever tekenen. Ik vraag me dus af of je zonder medeweten van de werkgever erachter kan komen of je de verklaring van goed gedrag kan krijgen. De werkgever moet namelijk de werkzaamheden invullen en zoals al eerder gezegd is mede afhankelijk van de werkzaamheden of je in aanmerking komt. (verhaal van de taxichaufeur en de accountant).
Probeer er dus eerst op een andere manier achter te komen of je criminele activiteiten toen je minderjarig was van invloed kunnen zijn. Anders kun je wellicht beter open kaart spelen bij je werkgever. Beter dat hij het van jou hoort dan dat je met hangende pootjes moet vertellen dat je de verklaring niet krijgt (die krijg je namelijk thuis, niet bij de werkgever)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:12
Toen mijn voormalig werkgever (de overheid) in 2000 om een VOG van mij vroeg, was er geen krabbel van mijn werkgever nodig hoor. Het kan zijn dat dit inmiddels verander is of dat het per gemeente verschilt? Als ik nu op de website van mijn gemeente kijk, staat er dat ik het formulier via mijn werkgever ontvang. Dus ik denk inderdaad dat de procedures verbetert zijn (om fraude te voorkomen, lijkt mij).

Misschien kun je hier iets mee:
http://www.jong.oproet.nl/index.php?id=102

• DiedX
(Nogmaals) gewoon proberen! Je kan altijd nog je baan verliezen, maar als jij nu studeerd en lekker bezig bent, waarom zou je het geen poging geven?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 15:09
DiedX schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:09:
(Nogmaals) gewoon proberen! Je kan altijd nog je baan verliezen, maar als jij nu studeerd en lekker bezig bent, waarom zou je het geen poging geven?
Inderdaad, zoals ik het nu lees, werk je al bij Delta Loyd dus en om er te mogen blijven heb je dus een VOG nodig om daar te blijven werken.

Er zijn dus 3 mogelijke uitkomsten:

1) Je vraagt geen VOG aan, je wordt sowieso ontslagen.
2) Je vraagt wel de VOG aan, maar die wordt niet goedgekeurt, je word alsnog ontslagen.
3) Je vraagt wel de VOG aan, die wordt goed gekeurd, je kan blijven werken.

Doe je niets, word je dus zeker ontslagen.
Doe je wel iets bestaat inderdaad de kans dat je alsnog word ontslagen, echter heb je ook nog de kans om te blijven werken.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• readytoflow
  • Niet online
Tja...Gewoon proberen zou ik zeggen. En als het lukt daarna gewoon verder gaan met je werk. Wat niet weet, wat niet deert zou ik zeggen. Dat is wat ik zou doen.

Wat ik denk is wat anders...Het zal wel niet op prijs gesteld worden hier maar ik vind het geen prettige gedachte dat een veroordeelde ex-crimineel nu bij een instantie werkt waar heel veel geld in omgaat en die erg fraudegevoelig is (tenminste dat is mijn ervaring bij ander verz. maatschappijen).
En als het nou inderdaad rijden onder invloed was of dat je in een dronken bui gevochten hebt. Dan kan ik daar wel mee leven. Maar het met je volle verstand (ga ik vanuit) beraden en plegen van een inbraak, betekend dus dat je snel wat wilde verdienen zonder er al te veel voor te moeten doen (ja, risico nemen).

Eigenlijk wel een goede vraag...Waar zouden 'we' als maatschappij de grens moeten trekken?
Als je nu had gezegd dat je op je 17e een bankkluis hebt gekraakt en daarvoor gepakt bent, zouden er hier ineens veel meer mensen je niet meer in de financiële sector terug willen zien denk?

Maar goed, neemt niet weg dat je het gewoon moet proberen. Beter nu erachter komen. Kun je je nog oriënteren qua opleiding/arbeidsmarkt mocht het wel een probleem zijn.

• Arnout
  • Laatst online: 19-11 21:03
VOG wordt trouwens altijd eerst naar de aanvrager (jijzelf) gestuurd. Het is niet zo dat de werkgever de resultaten buiten jou om krijgt, tenzij je als ontvang-adres je werkgever hebt opgegeven.

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Persoonlijk heb ik dan toch zoiets:

- Minderjarig
- Geen zedenmisdrijf
- Geen zware mishandeling

= Jeugdzonde waar je naar mijn mening niet meer voor gestraft moet worden.

Als ik mij niet vergis worden gegevens over je misdaden tijdens minderjarigheid maximaal 3 jaar bewaard.
Ik zou in iedergeval even langs je gemeente gaan en je VOG aanvragen, kijk maar of het uberhaupt nog opduikt. Mocht je geen VOG kunnen krijgen leg dan uit aan je leidinggevende hoe de vork in de steel zit en regel eventueel dat je reclasseringsambtenaar tekst en uitleg komt geven. Een heleboel mensen doen domme dingen voor hun 18e, er zullen genoeg mensen zijn die je een 2e kans gunnen.

[ Voor 0% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 18-11-2008 11:24 . Reden: typo ]

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:51
4 jaar geleden moest ik ook een VOG overleggen (i.v.m. stage bij Gemeente Rotterdam). Die heb ik zelf betaald en m'n stageplek/werkgever hoefde niets van de aanvraag te weten, of te ondertekenen. Die was alleen geïnteresseerd in de VOG zelf. Als je geen VOG krijgt, kun je altijd tegen deze beslissing in beroep gaan.
Beslissing over VOG

Het COVOG beslist namens de minister van Justitie of u een VOG krijgt. Als uw VOG wordt geweigerd, kunt u bezwaar maken volgens de Algemene wet bestuursrecht. Binnen twee tot maximaal vier weken na ontvangst van uw aanvraag, wordt een beslissing genomen. Met vragen over de voortgang van uw aanvraag, kunt u contact opnemen met het COVOG.
bron

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• DiedX
readytoflow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:03:
Wat ik denk is wat anders...Het zal wel niet op prijs gesteld worden hier maar ik vind het geen prettige gedachte dat een veroordeelde ex-crimineel nu bij een instantie werkt waar heel veel geld in omgaat en die erg fraudegevoelig is (tenminste dat is mijn ervaring bij ander verz. maatschappijen).
En als het nou inderdaad rijden onder invloed was of dat je in een dronken bui gevochten hebt. Dan kan ik daar wel mee leven. Maar het met je volle verstand (ga ik vanuit) beraden en plegen van een inbraak, betekend dus dat je snel wat wilde verdienen zonder er al te veel voor te moeten doen (ja, risico nemen).
Advocaat, duivel enzo.

Dus jij weet exact wat er gebeurd is? :/ Ben jij geheel zonder zonde? (/me geeft steen).

Het VOG is bedoeld om te kijken of eventuele keuzes uit het verleden invloed hebben / schade kunnen geven in de toekomst. Is TS een zedendeliquent? Krijgt hij geen baan bij een kleuterklas, maar kan prima aan de slag bij een bank. Heeft hij eerder aan oplichtingspraktijken gezeten? Kleuterklas prima, maar de bank zal hem niet willen hebben.

Dus het VOG kijkt naar het geheel.

Waar ik me persoonlijk mateloos aan erger is het feit dat "TS Fout zit... en geen prettige gedachte dat een veroordeelde ex-crimineel nu bij een instantie werkt waar heel veel geld in omgaat en die erg fraudegevoelig is".

De veroordeelde EX-Crimineel heeft hoogstwaarschijnlijk zijn lesje geleerd, zit nu op school, werkt (!!!), en:: HEEFT ZIJN STRAF GEHAD. Ben je het daar niet mee eens, ga dan de politiek in, en ga bij de PVV zitten.

<Hans Teeuwen mode>
"Als je er niet bij bent geweest, kan je er NIET OVER OORDELEN!"
</Hans Teeuwen mode>

Verwijderd

Van http://www.jiphaarlemmermeer.nl:

"Strafblad: als je veroordeeld wordt tot een vrijheidsstraf ( je wordt opgesloten) of een taakstraf (je moet werken) voor een overtreding of een misdrijf, krijg je een strafblad wanneer je 16 jaar of ouder bent. In een register wordt bijgehouden waarvoor je veroordeeld bent. Een strafblad kan betekenen dat je geen verklaring van goed gedrag van de gemeente kunt krijgen. Deze verklaring kun je nodig hebben voor het krijgen van een baan. Als je nog minderjarig bent, kan de rechter bepalen dat een straf die je gekregen hebt, niet op een strafblad komt te staan. Een strafblad blijft vier jaar bewaard. Als je tot een gevangenisstraf bent veroordeeld, worden die vier jaar opgeteld bij de tijd dat je hebt vastgezeten. Een strafblad van een jongere tot 18 jaar wordt 2 of 4 jaar bewaard."

Als ik bovenstaande lees en lees wat jijzelf schrijft (VOG voor omgaan met vertrouwelijke gegevens i.c.m. een inbraak :-) ), concludeer ik dat je zeer waarschijnlijk zonder meer geen VOG zal krijgen (dat je onder de "4 jaarsregeling" valt).

Ik ben het er wel helemaal mee eens dat een jeugdige onbezonnenheid je niet dwars moet zitten tijdens de carrière die je nu opbouwt. Maar ga niet gissen of je nou wel/niet een schoon strafblad hebt en deze problematiek moet je al helemaal niet bij je werkgever neerleggen! Ook zeker niet in beroep gaan bij je werkgever tegen het verzoek een VOG te overleggen. Dit kun je zelf oplossen!
Je reclasseringsambtenaar is de juiste persoon (en anders alternatieve ingangen bij justitie) om dit voor te leggen. Je moet aangeven dat het een beletsel vormt voor je carrière. Daarmee geef je te kennen een juiste instelling te hebben en dat kan in deze in je voordeel werken.

Voordat je dat doet, kun je ook even bij de rechtswinkel bij je in de buurt langs om mijn advies te staven.

Succes!

Verwijderd

Ja, want eens crimineel, altijd crimineel. Leuke gedachtengang, werkt ook motiverend voor personen die zich wel willen bewijzen als 'normale' leden van de samenleving.
Eigenlijk wel een goede vraag...Waar zouden 'we' als maatschappij de grens moeten trekken?
Als je nu had gezegd dat je op je 17e een bankkluis hebt gekraakt en daarvoor gepakt bent, zouden er hier ineens veel meer mensen je niet meer in de financiële sector terug willen zien denk?
Dan had hij
a) waarschijnlijk onder volwassenen recht berecht geworden;
b) als gevolg daarvan een strafblad gehad;
c) als gevolg daarvan of vast hebben gezet of zijn VOG niet gehad.

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:20:
[...]
Ja, want eens crimineel, altijd crimineel. Leuke gedachtengang, werkt ook motiverend voor personen die zich wel willen bewijzen als 'normale' leden van de samenleving.
[...]
Mooi…’t begint te komen dus… ;-)
Nee, ik ben niet zonder zonde, zelfs niet zonder overtredingen, maar wel zonder misdrijven in mijn leven.

Ik zeg niet dat Dennis17_ een recidivist is, geef zelfs aan dat ie het gewoon moet proberen.

Maar het is precies wat ik zeg: waar ligt de grens?

Als je tegen je 17e aanloopt hoor je toch al wel wat van het leven te weten lijkt me. (nee, niet alles maar wel iets toch?)
Het is naar mijn mening al een heel verschil of je nu 12 of 16 bent als je het misdrijf begaat.

Dan heb je ook nog het soort misdrijf.
Ben benieuwd naar deze stellingen:

Iemand kraakt een bankkluis en wordt opgepakt. Zou hij dan 2 jaar later bij een bank mogen werken van jullie?

Iemand wordt opgepakt voor het hacken van creditcard gegevens. Mag hij van jullie dan 2 jaar later bij een bank werken?

En maak van die bank hierboven nou vervolgens eens een kinderdagverblijf? Hoe kijk je er dan tegen aan?

Of andersom:
Iemand wordt veroordeeld voor een zedenmisdrijf met een minderjarige (<12), mag hij van jullie dan 2 jaar later op het kinderdagverblijf werken?

En bij die bank?

Ik denk echt niet in zwart-wit en mensen kunnen wel degelijk veranderen. Maar soms moet je leren leven met keuzes die je hebt gemaakt. Daar moet je dan je leven en toekomst op aanpassen.

En als ik het zo lees, kun je die VOG eerst zelf in handen krijgen. Krijg je hem niet, dan neem je toch zelf ontslag? En zoek je gewoon iets in een branche waar je je niet door je verleden achtervolgd voelt worden.

Al of niet bij DL, komt heus wel goed hoor... :>

PVV...brrr... :|

• DiedX
readytoflow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:23:

Maar het is precies wat ik zeg: waar ligt de grens?

...

Iemand kraakt een bankkluis en wordt opgepakt. Zou hij dan 2 jaar later bij een bank mogen werken van jullie?

...

Iemand wordt opgepakt voor het hacken van creditcard gegevens. Mag hij van jullie dan 2 jaar later bij een bank werken?
Dat is niet aan mij te oordelen. We hebben een ministerie van justitie daarvoor die aangeeft of ik daarvoor geschikt ben. Om een afsplitsing te maken van het topic (op zich prima) ben ik voor, maar volgens mij gaat het nu over de TS.

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 16:45
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:59:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Ik zit nu in de 1ste jaar MER en via deze opleiding heb ik een baan aangeboden gekregen bij Delta-Lyod. Ik ben aangenomen heb al 1x gewerkt, maar moet nu wel een verklaring omtrent goed gedrag hebben. En dan alleen voor het omgaan met vertrouwde gegevens. Alleen ik ben 2 en half jaar geleden veroordeeld voor inbraak (ben nu 19). Ik heb de reclassering en alles goed doorlopen en de kans op recidive is nihil geacht door verschillende instanties en ik heb sindsdien ook nooit meer iets in die trend gedaan. Nu is mijn vraag of een verklaring van goed gedrag voor mij mogelijk is om mijn baan te behouden.

Met vriendelijke groet
Dennis
2 jaar geleden?
Als in, toen je 17 was?

Ik ben toen opgepakt voor joyriding, vandalisme, en diefstal.. Verklaring van goed gedrag was hier geen probleem, en dat te bedenken dat de eisen hier een stuk hoger liggen. (Detachering, en werkte ook in een cashcenter..).

Zou je geen zorgen maken.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-11 22:20

Jiffy

God, you're ugly!

Tasma schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:40:
[...]
Ik ben toen opgepakt voor joyriding, vandalisme, en diefstal.. Verklaring van goed gedrag was hier geen probleem, en dat te bedenken dat de eisen hier een stuk hoger liggen. (Detachering, en werkte ook in een cashcenter..).
Als een VOG blijkbaar zo makkelijk te krijgen is, plaats ik toch vraagtekens bij het nut er van. Of de door jou genoemde jeugdzonden moeten dus (ruim) buiten de hiervoor genoemde twee tot vierjarige bewaarperiode van een eventueel strafblad liggen, dan zou het verklaarbaar zijn.

Ik besef dat jeugdzonden niet tot in lengte van dagen je verdere leven horen te verzieken, maar opgepakt worden voor joyriding, vandalisme en diefstal en vervolgens moeiteloos een VOG kunnen krijgen gaat m.i. óók weer een beetje ver.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• DiedX
Jiffy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:08:
[...]

Als een VOG blijkbaar zo makkelijk te krijgen is, plaats ik toch vraagtekens bij het nut er van.
Een laatste reactie voordat ik dit topic de-bookmark:

Wat hebben joyriding, detachering en cashcentre met elkaar te maken?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:10:
Van http://www.jiphaarlemmermeer.nl:

[...]Een strafblad blijft vier jaar bewaard. Als je tot een gevangenisstraf bent veroordeeld, worden die vier jaar opgeteld bij de tijd dat je hebt vastgezeten. Een strafblad van een jongere tot 18 jaar wordt 2 of 4 jaar bewaard."

Als ik bovenstaande lees en lees wat jijzelf schrijft (VOG voor omgaan met vertrouwelijke gegevens i.c.m. een inbraak :-) ), concludeer ik dat je zeer waarschijnlijk zonder meer geen VOG zal krijgen (dat je onder de "4 jaarsregeling" valt).
based on what denk jij dat t 4 jaar is?
blijkt nergens uit lijkt me zo, en ik vraag t me dan ook af.

1 manier om er achter te komen --> gemeentehuis, niet GoT :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

DiedX schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:14:
[...]

Een laatste reactie voordat ik dit topic de-bookmark:

Leasebak? Hoewel een auto van de zaak weer een slecht voorbeeld is van "Omschrijving Werkzaamheden".

Maar (sorry, lost van de TS) als je zonder inmeng van je WG een VOG kan aanvragen dan pas jij toch net zolang je functieomschrijving aan totdat de VOG verstrekt wordt? Staat er uberhaubt op een VOG concreet voor wat voor functie die verstrekt is?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-11 22:20

Jiffy

God, you're ugly!

DiedX schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:14:
[...]
We hebben het over joyriding, vandalisme & diefstal. Zonder nu teveel OT te raken, lijkt dat voor mij toch aardig op problemen hebben met het verschil tussen 'mijn & dijn'. Ik (met de nadruk op 'ik') zou het als potentiële werkgever toch wel behoorlijk vreemd vinden als dit soort dingen niét in een VOG staan.

Maar ja, wie ben ik? * Jiffy is maar een gewone kubu die niet steelt, vandaliseert of stiekem met andermans auto vertrekt...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Mistraller
  • Laatst online: 19:21
DiedX schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:05:
[...]

Advocaat, duivel enzo.

Dus jij weet exact wat er gebeurd is? :/ Ben jij geheel zonder zonde? (/me geeft steen).

Het VOG is bedoeld om te kijken of eventuele keuzes uit het verleden invloed hebben / schade kunnen geven in de toekomst. Is TS een zedendeliquent? Krijgt hij geen baan bij een kleuterklas, maar kan prima aan de slag bij een bank. Heeft hij eerder aan oplichtingspraktijken gezeten? Kleuterklas prima, maar de bank zal hem niet willen hebben.

Dus het VOG kijkt naar het geheel.

Waar ik me persoonlijk mateloos aan erger is het feit dat "TS Fout zit... en geen prettige gedachte dat een veroordeelde ex-crimineel nu bij een instantie werkt waar heel veel geld in omgaat en die erg fraudegevoelig is".

De veroordeelde EX-Crimineel heeft hoogstwaarschijnlijk zijn lesje geleerd, zit nu op school, werkt (!!!), en:: HEEFT ZIJN STRAF GEHAD. Ben je het daar niet mee eens, ga dan de politiek in, en ga bij de PVV zitten.

<Hans Teeuwen mode>

[...]

</Hans Teeuwen mode>
De straf bestaat feitelijk uit een directe straf (werk/geld/opsluitstraf) maar het strafblad opzich hoort daarbij. Dat je dus bepaalde banen niet kan uitvoeren, niet naar bepaalde landen kan reizen, is dikke pech, maar dat hoort OOK bij je straf. Dat is gewoon een consequentie. Maar uiteindelijk zal dat strafblad ook verdwijnen, maar ik vind het niet meer dan redelijk dat daar een flinke verjaringstermijn aan vast zit.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:30
Hoi allemaal,

Met vriendelijke groet
Dennis
Heeft Delta-Lloyd ook vermeld via welke instantie je de VOG aan moet vragen? Als dit via Delta Lloyd zelf gaat dan zal Delta-Lloyd de VOG aanvraag ook moeten ondertekenen (anders wordt deze bij gemeentehuis niet in behandeling genomen) dus kan je dit niet aanvragen zonder dat zij hiervan weten.
Misschien een tip als je toch wilt weten of je VOG aanvraag gehonoreerd zal worden zonder Delta Lloyd weet dat je de aanvraag hebt gedaan : Een aantal financiele instellingen besteed de gehele 'Pre-Employment Screening' uit aan bijv DSI of Cozijnsen. Als je op hun sites de VOG aanvraag download is deze al voorondertekend en wordt deze wel in behandeling genomen.
http://www.dsi.nl/index.php?sid=408

De VOG aanvraag duurt normaliter 2 tot 4 weken. Ik heb er pas zelf een aangevraagd en dat duurde slechts 4 dagen.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Lijkt me geen slimme zet om een alvast ondertekende verklaring in te dienen om uit te vinden wat in het VOG staat over jezelf. Enerzijds sta je al zwak maar als werkgever zijnde zou ik zeker iemand die dit uithaalt niet willen hebben.

Verwijderd

kamstra schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:15:
[...]

based on what denk jij dat t 4 jaar is?
blijkt nergens uit lijkt me zo, en ik vraag t me dan ook af.

1 manier om er achter te komen --> gemeentehuis, niet GoT :+
Based on het feit dat als je met jeugdreclassering hebt gehad, je gedetineerd bent geweest (of geplaatst geweest in een jeugd-penitiaire inrichting). Daar staat officieel 4 jaar strafblad voor.

Dit zijn echter droge criteria en de rechter kan altijd daarvan afgeweken zijn. Uiteindelijk adviseer ik dan ook (ook in mijn originele post) met de justitie/reclasseringsambtenaar contact op te nemen om meer hierover te weten te komen. Juist dit heeft de voorkeur ten opzichte van naar het gemeentehuis gaan, daar je te kennen geeft aan reclassering dat je actief bezig bent met... reclasseren.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Hoi allemaal,

Met vriendelijke groet
Dennis
Ik vrees het ergste voor je. Misschien dat er een uitzondering is voor jeugd-criminaliteit (je was nog geen 18 destijds toch?), maar normaal gesproken is een zwaar vergrijp als inbraak genoeg om de rest van je leven te achtervolgen.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 12:48
Gewoon aanvragen, krijg je in eerste instantie een afwijzing kun je volgens mij nog bezwaar aantekenen en kan de reclassering alsnog een onderzoek doen om een gemotiveerd negatief/positief advies te geven.

Onzin om te zeggen dat je het sowieso niet krijgt. Ze kijken naar relevantie van delict mbt werkzaamheden. Je moet behoorlijk wat op je kerfstok hebben om hem niet te krijgen. (er gemakshalve even van uit gaande dat er niet meer op je strafblad staat.......)

[ Voor 9% gewijzigd door Balboa op 20-11-2008 23:01 ]

Handtekening

• cp3h0
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 17:09
Hoi Dennis,

De aanvraag van de VOG gaat zo in zijn werk.

De werkgever vult een formulier in met daarin de werkzaamheden en de eisen waaraan je moet voldoen zoals omgang met vertrouwelijke gegevens, toegang tot systemen/operating systems etc. Deze aanvraag moet je zelf langsbrengen bij het gemeentehuis en de leges betalen, een kleine €50.

Heb je nu geen feiten op je kerfstok staan zijn ze snel klaar en krijg je de VOG toegestuurd, anders krijg je na vier weken een brief thuis dat er nader onderzoek moet worden gedaan omdat er feiten staan. Na nog eens drie weken heb je de VOG of een afwijzing.

Zoals gezegd kijken ze zeer sterk naar de relevantie van het feit en de voorbeelden taxichauffer/boekhouder zijn al aangehaald. Ze gaan extra goed je gangen na als je met kinderen of mensen die minder weerbaar zijn om moet gaan, verder lijken ze me wel schappelijk.

Mijn inschatting is dat als Delta-Lloyd erin heeft gezet dat je met geld/waardevolle spullen omgaat je hem niet krijgt anders waarschijnlijk wel en dan op basis van niet relevant genoeg.

Groetjes,
Pagina: 1