Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagjes over notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:04
Beste mensen,

ik heb dus op het moment een HP Pavillion DV6570ed
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is onderdelen te vervangen.
Zoals een andere 3dkaart of mogelijk andere processor..

Ik weet niet of iemand dit weet, maar het is namelijk zo dat
een vriend van me op de processor na precies de same laptop heeft als ik.
In games als bijvoorbeeld WoW en sommige applicaties werkt zijn laptop sneller (betere laadtijden in applicaties en in WoW bv. heeft ie gemiddeld het dubbele aantal FPS)

Dit snap ik echter niet, we hebben de same HD, de same Integrated Graphics Chipset (X3100 van Intel (GM965))
We hebben enkel een zoals eerder gezegd een andere processor...
Alleen wat ik vreemd vind is dat mijn processor zeker!! voldoet aan de systeem eisen van verschillende dingen zoals jaren oude programmas etc. Deze zou dus niet zo een groot verschil kunnen maken.

Mocht dit volgens jullie wel mogelijk zijn, wil ik kijken of het mogelijk is de processor en evt. grafics card te vervangen / toe te voegen en of dit relevant is qua prijs i.v.t. nieuwe / betere laptop kopen..

Groetjes Ivo

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Schoon je laptop eens op, installeer eens de nieuwste drivers, doe desnoods een herinstallatie van je Windows etc.

Grafische kaarten vervangen in laptops gaat lastig omdat deze op je moederbord gesoldeerd (in je chipset) zit en de processor in zoveel van de 10 gevallen ook vastgesoldeerd is, maar meestal ook niet en valt deze (mits door je moederbord en bios ondersteund) keurig te vervangen zolang je koeling maar toereikend is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Grafische kaarten kun je niet vervangen, althans vaak niet en processoren kan wel, maar is een dure hobby.

Lees je eens eerst verder in zou ik zeggen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over laptops horen in Complete Systemen & Laptops, vragen over processoren horen in Processors, Moederborden & Geheugen.

En hoe dan ook verwachten we volleige specs (zoals bijvoorbeeld de "3dkaart" of processor die in beide laptops zitten...), en op GoT verwachten we altijd dat je meldt waar je zelf gezocht hebt, op welke termen, wat je toen vond en hoe je vervolgens verder zocht als dat niet duidelijk was. Omdat dergelijke inzet ontbreekt gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.