Laptop is netwerkadapter kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben al 2 dagen bezig met de laptop van een vriendin. Deze draait op windows XP. Ze had draadloos internet en haar pc crashte. Toen heeft iemand anders haar laptop onder handen genomen en windows is opnieuw geinstalleerd. Nu vindt ie geen draadloze netwerkadapter, wel de realtek LAN adapter. Dus er komt geen draadloze netwerken te staan in de statusbalk onderin. Ik start mijn laptop op en bij mij vindt hij hem meteen.

Wat kan het probleem zijn? Want het is erg frustrerend als je al twee dagen bezig bent en heel Google al gehad hebt... In apparaatbeheer staat ie dus niet en in een andere laptop zat er een netwerkkaartje in van Sitecom (router is ook van Sitecom) ook deze herkende hij niet en in de andere laptop maakte hij gelijk verbinding. In welke hoek moet ik het gaan zoeken. Mij lijkt het niet dat de netwerkadapter kapot is want de externe netwerkkaart die ik er in stak deed het ook niet. In apparaatbeheer verder geen rode kruis ofzo bij netwerkadapter. Alleen de realtek family is zichtbaar en werkt zonder problemen.

iemand DE oplossing? Je zou me er geweldig mee helpen!

• elitefly
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-01 02:44
Al de drivers voor de laptop gedownload, ga naar de website van het merk

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh drivert

ipv een rood kruis, (disabled) kan hij ook onder een vraagteken staan (onbekend)

[ Voor 79% gewijzigd door Fish op 17-11-2008 22:07 ]

Iperf

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
ik heb zoiets wel vaker zien gebeuren met de realtek wlan kaartjes, ineens issie kaduuk. Geen aanwijsbare reden, met de drivers van realtek zelf ook geen netwerk meer te vinden maar de kaart wordt wel correct geinstalleerd volgens windows.

Waarschijnlijk zit er een mini-pci kaartje in, hiero een aantal opties ter vervanging: http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=15&y=2

Een USB dongle kan natuurlijk ook nog, daar hoef je de laptop niet voor open maken maar daar draait een beetje tweaker zijn hand natuurlijk niet voor om

Verwijderd

Heel Simpel: Laptop is opnieuw geinstalleerd en Flip is vergeten de draadloze netwerkkaart te installeren.

Dit zal dus nog moeten gebeuren. Kwestie van driver downloaden van de site van de fabrikant van de laptop om vervolgens de kaart weer te installeren.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
sommige laptops verwijderen het complete wireless uit het apparaat beheer als je op de hardware wireless key drukt. (fn+f2 of hardware toets oid)

probeer dat eens waardoor er waarschijnlijk een onbekend apparaat in je apparaatbeheer verschijnt waar je de driver van kan installeren?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Benn1e
Inmiddels heb ik alle tips uitgeprobeerd, ik heb bij Toshiba (laptop is een Toshiba L100-130 PSLA3E) alle drivers gedownload die ik kon vinden maar zonder resultaat vooralsnog. Het wifi schakelaartje is ingeschakeld en brandt oranje. fn + F8 heb ik geprobeerd, ook niks. Ik zie de netwerkadapter voor de wireless dus niet. Ik heb al een intel driver geinstalleerd en een Atheros. Ook geen resultaat. Wel zie ik vier gele vraagteken apparaten: Ethernet-controller, PCI-Modem, SM-buscontroller, Videocontroller (VGA-cmpatibel). Echt hiervan vind ik geen drivers. Zou het kunnen zijn dat die Ethernet-controller het pijnpunt is? Ik heb al geprobeerd het stuurprogramma via internet te zoeken maar dan vindt hij niks. Ik ben na 3 lange dagen in staat de laptop uit het raam te gooien dus hopelijk heeft iemand de verlossende tip!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
het klinkt alsof de drivers van je moederbord niet helemaal goed zijn geinstalleerd, kijk daar eens naar, als onboard controllers niet worden gevonden zijn dat veelal de drivers van de fabrikant van het moederbord die ontbreken

Verwijderd

Als je bij de properties van de onbekende netwerkkaart kaart onder details kijkt, zie je iets als PCI\VEN_8086&DEV_1002 staan (de cijfers zijn bij jou anders). Gooi dat in Google en je hebt binnen no time de drivers gevonden.

Verwijderd

nielsl schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:29:
het klinkt alsof de drivers van je moederbord niet helemaal goed zijn geinstalleerd, kijk daar eens naar, als onboard controllers niet worden gevonden zijn dat veelal de drivers van de fabrikant van het moederbord die ontbreken
Ben ik het mee eens. Bij nVidia moet je de SMbus drivers installeren. Je kunt dit omzeilen door de RIS drivers te gebruiken, dan heb je die SMbus drivers helemaal niet nodig.

Verder: Zit de netwerkkaart nog wel fysiek in de laptop?

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-03 18:49

X-DJiNn

Knooier !

Misschien een bekend iets voor sommige mensen.

Sommige laptops met ingebouwde Wireless NIC, hebben een schakelaar aan de voorkant of zijkant van de laptop zitten om deze uit te schakelen.

Staat deze schakelaar wel goed ?

edit: Ik moet volgens mij beetje beter lezen.

Deze drivers had je al geprobeerd ?

Intel drivers
Atheros drivers

[ Voor 39% gewijzigd door X-DJiNn op 20-11-2008 19:53 ]

SE5K-RWB @ 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh // Mikrotik RB5009UG+S+ // Mikrotik hEX E50UG // Mikrotik cAP ax // Mikrotik hAP ax2 // Home-Assistant

• Benn1e
Inmiddels is de pc geformatteerd maar nog steeds een gele kruis bij ethernet adapter. Ik heb everest draaien en die vertelt me dat er een Atheros AR5005G Wireless Network Adapter erin zit. Dus daar kan ik mee verder en ik ga kijken of ik hiervan de drivers kan vinden.

• Benn1e
hehe opgelost, het bleek dat die drivers erg moelijk te vinden zijn. Mocht iemand in de toekomst ooit dit probleem hebben dan vind je hier de drivers: http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm

case closed :D
Pagina: 1