[jQuery] Textarea wrappen in divs

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Wat ik probeer te maken is dit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div class="ubb-container">
  <div class="ubb-toolbar">
    <ul>
      <li>button 1
      <li>button 2
    </ul>
  </div>
  <textarea class="ubb"></textarea>
</div>

Wat ik nu heb ik dit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<html>
  <head>
    <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.2.6/jquery.js"></script>
    <script type="text/javascript">
    (function($) {
      $.fn.ubbeditor = function(options) {
        return this.each(function() {
          obj = $(this);
          obj.wrap('<div class="ubb-container"</div>');
        });
      };
    })(jQuery);
    </script>
    <script type="text/javascript">
      $(document).ready(function() {
        $('.ubb').ubbeditor();
      });
    </script>
  </head>
  <body>
   <textarea id="one" class="ubb"></textarea>
   <textarea id="two" class="ubb"></textarea>
  </body>
</html>

Mijn vraag is hier ik in die wrapper, boven de textarea een ubb-toolbar div kan toevoegen en daarin een unordered list (mbv jQuery functies). Ik zou die hele hap html in regel 9 erbij kunnen plempen, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Wie kan mij op weg helpen?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dit is vraag nummero zoveel met betrekking tot jQuery en je project; zou het niet verstandiger zijn je eens in te lezen in de materie zodat je weet waar je mee bezig bent en zodat je zelf op basis van kennis een juist besluit kunt nemen?

Daarbij blinken je topic nou niet echt uit; het ontbreekt in de recente topics in ieder geval toch wel aan eigen inzet en input van jouw kant en zijn het nogal karige 2-regel-topics met een lap code en ze worden steeds kariger. Je weet dat we hier geen afhaalbalie zijn.

Ik sluit het topic dan ook om voorgenoemde redenen: we zijn geen afhaalbalie waar je al je kleine vraagjes kunt dumpen en we verwachten toch wel wat meer eigen inzet. We zijn niet van plan je tijdens je hele project aan je handje te blijven houden. Verdiep je in de materie en maak zelf een besluit; of je nou die hele lap er in plempt of het middels AJAX ophaalt of met DOM functies samenstelt...

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 17-11-2008 21:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.