10/10/1000/Wlan300 router/modem verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 12:44
Ik zoek een nieuwe router, wireless 300Mb/s en ook met Gigabit poorten (10/100/1000), én een modemfunctie (Analoog). Heb al flink wat zitten zoeken, maar tot nu toe niks kunnen vinden bij de diverse grote webwinkels (Salland, Alternate etc).

300Mb/s Wlan is wel standaard tegenwoordig, maar met gigabit netwerk is altijd zonder modem lijkt t wel... Had gehoopt dat gigabit al wat meer ingeburgerd was omdat het tegenwoordig al standaard in elke PC zit, en dat ik mijn huidige modem wegens 20watt stroomverbruik ook buiten kon kieperen :)

Weet iemand of een dergelijk apparaat bestaat?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een analoge modem levert 56kbps. Jij wil een apparrat dat dat combineert met Gbit bekabeld en "300Mbps" (in realiteit eerder 70) draadloos. Dat is een nogal scheve en dus gekke combo, dus geen wonder dat het niet regulier beschikbaar is :z

Allicht dat je een router met USB kunt uitzoeken en daar dan een USB modem aan kunt hangen oid...

Oslik blyat! Oslik!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-02 08:12
ik denk dat hij anoloog ADSL bedoeld, toch?

• Stefke
ADSL-modem? Of heet dat niet zo...

Ik bedoel dus zoiets:
http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=4295573642B03

Maar dan met gigabit netwerk en 300mb/s Wlan

edit: ja :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 17-11-2008 20:09 ]

Verwijderd

De Draytek 2820n heeft 1 gigabit lan poort en 3 10/100 lan poorten, een wat vreemde keuze, maar het zal vast een reden hebben (warmte ontwikkeling oid).

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:49
Of je neemt gewoon een router met gigabit en Wlan en koopt er een switch van een tientje bij.

• Stefke
Autoreply schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:20:
Of je neemt gewoon een router met gigabit en Wlan en koopt er een switch van een tientje bij.
Wat moet ik met die switch dan? Dan zou ik met een router met Gbit/Wlan en mijn huidige modem toch al klaar zijn. Zou het dus wel handig vinden als ik alles in 1 app. had, omdat dat modem al 20watt verstookt de hele dag.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:24

Fiber

Beaches are for storming.

Dure grap!
http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=20&y=11
Waarom niet een los modem en daarachter een goede router?
http://www.smallnetbuilder.com/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

kijk eens op www.glasvezel-info.nl
daar staan verschillende types met een gigabit wan poort
dit omdat het een glasvezel site is waar de leden 100 mbit fullduplex hebben en dus een snelle router kunen gebruiken

• Stefke
Nou, wat ik al zei: als het in 1 apparaat KAN waarom dan meerdere, kost allemaal een hoop stroom. Maar ik merk dat Gigabit en Wlan én ADSL-modem er niet is...

Dus wordt t maar gewoon een Gigabit + Wlan router achter mijn modem. Tnx voor de reacties

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:49
stefijn schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:55:
[...]

Nou, wat ik al zei: als het in 1 apparaat KAN waarom dan meerdere, kost allemaal een hoop stroom. Maar ik merk dat Gigabit en Wlan én ADSL-modem er niet is...

Dus wordt t maar gewoon een Gigabit + Wlan router achter mijn modem. Tnx voor de reacties
Mwoah, realiseer je je dat dat modem 40 euro/jaar kost aan energie? Fat change dat een ADSL eenpoort router + switch veel minder verbruikt.

• Stefke
Ws. toch nog één gevonden:

Belkin N+ Modem/router
http://catalog.belkin.com...rocess?Product_Id=476005#

Het staat er niet specifiek bij, maar als je bij de N+ router (zonder modem) kijkt en dan op het productbulletin kijkt (PDFje) staat er in het Duits dat er Gigabit poorten op de N+ router zitten. Het productbulletin voor de N+ router/modem werkt niet, maar het is hetzelfde apparaat, alleen met modemfunctie. Ik ga er vanuit dat deze dan ook wel van Gb-ethernet voorzien is.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:17
Je kan ook voor zuinigere toestellen gaan. 20W voor een ADSL modem is nogal veel!
Ik zou elk toestel apart steken:
Een adsl-modem, daar een Gbit switch op steken en in de gbit switch een poort gebruiken voor de WLAN op 300Mbps. Misschien kan je ook een modem+300mbps-wlan vinden...

Voordeel van aparte toestellen is dat je makkelijk kan uitbreiden en/of vervangen.
En voor het verbruik kan je 2 dingen doen
- zuinige toestellen kopen
- toestellen uitzetten als ze niets doen, ik schakel bv mijn wifi uit als ik geen wifi gebruik...

• Stefke
Ja, ik moet nog wat dingen overwegen.

Navraag bij Belkin leert dat de N+ router Gbit heeft, de N+ Modem/router niet (die is dus 100/10 ethernet, 300 Wlan + modem). Heb nu de modem/router in bestelling maar de levertijd is onbekend, dus wellicht inderdaad toch maar een andere combinatie

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:17
je moet wel zien dat uw WLAN router een Gbit aansluiting heeft
of althans een aansluiting die meer biedt dan 100Mbps

Als je een Gbit switch aan een router hangt wiens poorten maar 100Mbps ondersteunen, zal uw wifi signaal niet boven de 100Mbps geraken, tenzij je 2 pc's via uw WLAN verbindt, en dan nog...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik zat hier een tijdje geleden ook al naar te kijken en volg dit topic dus met interesse...
ADSL modem/router, gigabit, Wifi (bij voorkeur 'n'), minstens vier LAN poorten en voor mij ook nog VoiP er bij.

Enige oplossing die ik dus vond was een Draytek 2820vn - prijzig, en maar 1 Gbit poort. Kan je natuurlijk nog een Gbit switch er achter plaatsen, maar ook ik heb de voorkeur voor een alles-in-1 apparaat.

Vooralsnog wacht ik nog maar een tijd met iets aanschaffen, er zal t.z.t. vast wel wat op de markt komen dat wel aan mijn wensen voldoet. Ik had al bij SMC geinformeerd en die gaven aan dat er in 2009 iets zou komen.

• Stefke
Dus toch :)

http://www.hardware.info/...e_N_router_en_USBadapter/

Draadloze N+ modem-router (F5D8635ed4A) , vernieuwd model
* USB-poort om opslagcapaciteit toe te voegen aan het netwerk
* Gigabit-poorten voor een extra snelle vaste verbinding
* WPS-beveiliging (Wi-Fi Protected Setup) met een druk op de knop
* Lampjes op het frontpaneel voor aanduiding van de doorvoersnelheid

Leverbaar bij o.a. Salland-automatisering.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:24

Fiber

Beaches are for storming.

Het rare is dat er nu nog een van Belkin in mijn price-watch linkje van hierboven staat: pricewatch: Belkin N1 Vision Modem-Router Die stond er toen volgens mij nog niet in.... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Stefke
Fiber schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:35:
Het rare is dat er nu nog een van Belkin in mijn price-watch linkje van hierboven staat: pricewatch: Belkin N1 Vision Modem-Router Die stond er toen volgens mij nog niet in.... O-)
Volgens mij ook niet.. maar die is toch ook net weer wat duurder, en dat scherm hoeft van mij niet zo nodig

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 10-12-2008 08:30 ]

Pagina: 1