Vista: Nvidia(pci-e) & ATI (pci-e) ?

Pagina: 1
Acties:

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb zojuist mijn PC verblijd met een nieuwe install van m'n OS.
Ik ben van WinXP 32bit over gegaan naar Vista 32bit.
Mijn machine heeft twee videokaarten; een ATI X1300 (pci-e primairy) en een Nvidia 8500GT (pci-e secondairy). De reden hiervoor is dat ik twee monitors heb en daarnaast mijn tv eraan heb hangen, voor wanneer ik een filmpje wil kijken oid.

Ik krijg de Nvidia echter niet aan de praat. Na enig gegoogle moet de conclusie geloof ik zijn dat je onder Vista tov XP ineens NIET meer meerdere vga adapters van verschillende fabrikanten kunt gebruiken 8)7

vraag 1: Klopt dit? Zo nee, is er een truukje..? :+

De volgende vraag zou dan zijn:

vraag 2: Kan ik wél van één fabrikant twee verschillende type kaarten naast elkaar draaien?

De vraag die daaruit voort vloeit:

Vraag 3: Wie kan en wil mij adviseren wat voor videokaart ik erbij moet kopen en of ik de ATI of de NVIDIA eruit zou moeten trekken..? Ik speel 0,0 spelletjes; vooral office gerelateerde zaken. De 2 monitors draaien elk op 1920*1200 op DVI ..De TV, die dus op een 2e vga kaart zal moeten hangt via DVI eraan vast op een resolutie van 1920*1080. Het is de bedoeling dat ik hierop gewoon goed 1080p content kan afspelen.. Iemand een advies qua videokaart? (400-500 ballen neerleggen voor een waanzinnig snelle GPU die ik niet nodig heb lijkt me overkill..)

Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

gewoon een videokaart die twee dvi ondersteunt?
En anders inderdaad een sli of crossfire bord met bij behoorde vga kaarten

bij sli is het 2x nvidia kaarten
bij crossfire 2x ati kaarten .

aangezien jij een dual pci-e bord heb even kijken welke chip er op zet .

veel succes

Verwijderd

vraag 1: Klopt dit? Zo nee, is er een truukje..? :+
Dat klopt, dat kan niet. Het nieuwe driver model in Vista laat maar een display driver toe.
vraag 2: Kan ik wél van één fabrikant twee verschillende type kaarten naast elkaar draaien?
Ja, dat kan. Je hoeft ze niet in CF/SLI te zetten. Je kan ze apart laten aansturen.
De vraag die daaruit voort vloeit:

Vraag 3: Wie kan en wil mij adviseren wat voor videokaart ik erbij moet kopen en of ik de ATI of de NVIDIA eruit zou moeten trekken..? Ik speel 0,0 spelletjes; vooral office gerelateerde zaken. De 2 monitors draaien elk op 1920*1200 op DVI ..De TV, die dus op een 2e vga kaart zal moeten hangt via DVI eraan vast op een resolutie van 1920*1080. Het is de bedoeling dat ik hierop gewoon goed 1080p content kan afspelen.. Iemand een advies qua videokaart? (400-500 ballen neerleggen voor een waanzinnig snelle GPU die ik niet nodig heb lijkt me overkill..)
Een 2e X1300 of 8500GT? Of mischien updaten en 2x een HD4530 nemen, die heeft ook meerdere hardware decoding.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 22:34 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:41
Crossfire of SLI is voor jou overbodig. Dat is alleen als je sneller wilt.
Jij wilt gewoon een extra aansluiting.

Je kan een andere kaart kopen zodat je twee van het zelfde merk hebt.
Dan moet het goed lopen.
Koop bijvoorbeeld een ATi HD4670 met 1GB voor je 2x 1920x1200 schermen en hou die x1300 voor je tv.
Volgens mij moet een 512MB kaart ook goed zijn.
Een HD4670 1GB kost € 88,-

Maar je kan natuurlijk ook een Nvidia er bij kopen.
Maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 8% gewijzigd door SpiriTNL op 18-11-2008 10:07 ]

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2025
Bedankt allemaal voor de snelle antwoorden.
Zojuist een HD4670 1GB besteld.

(HD4530 zag ik mij mn vaste leverancier er niet tussen staan)