TV-out donker beeld (HD2400)

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00
Ik heb normaal mijn htpc aangesloten op een sony crt en dit werkte perfect.
Dit weekend had ik een lan en is de htpc aangesloten geweest op een gewone monitor en nu ik hem thuis weer aan de tv heb gehangen heb ik een probleem:

In eerste instantie wilde hij de tv helemaal niet meer detecteren, en had ik dus geen beeld.
Ik had toen de nieuwste catalyst drivers geïnstalleerd en toen werd de tv wel weer herkend en kreeg ik ook beeld, alleen heel donker met de primaire kleuren juist heel fel. Ik heb de saturation omlaag gehaald en nu is het beeld qua kleur goed, maar nog steeds erg donker.

De brightness softwarematig aanpassen geeft alleen een grijze waas over het beeld, het wordt er niet echt helder van.. tv-out staat gewoon op pal/b ingesteld verder (ntsc/pal-g en andere formaten werken ook op m'n tv maar geven precies hetzelfde effect).

Het lijkt erop dat het luminantie signaal te laag is (maar wel aanwezig), kan dit? En weet iemand wat ik er aan kan doen?

De videokaart is een HD2400 pro overigens.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe heb je de TV aangesloten?

Met composiet aansluiting (geel tulpstekkertje) is hij altijd redelijk donker in verhouding tot een VGA beeldscherm.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00
Met s-video in een scart-blok.

Voor dit weekend had ik hiermee dus wel gewoon helder beeld..

Ik heb ook even de s-video aansluiting aan de voorkant van m'n tv geprobeerd maar dit geeft hetzelfde resultaat. Het lijkt (me) dus echt aan de video-kaart/software te liggen..

[ Voor 48% gewijzigd door Cheezus op 17-11-2008 19:38 ]