• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 13:21
Hallo,

Ik mis hier en daar een beetje cpu kracht en geheugen op mijn laptop.
Nu ben ik van plan om de zwaarte applicaties te draaien op een/de server (windows 2003 server momenteel)
Hieronder versta ik Photoshop en Autocad en dergelijke.

Alleen wil ik die niet doen via een extern bureablad, maar seamless.
Nu heb ik al lange tijd zitten zoeken naar software, en heb eigenlijk niks gevonden dat halemaal aan mijn eisen voldoet.
De het zou het mooiste zijn als het gratis was overgens.

De Applicaties die ik gevonden heb :

Citrix
Doet precies wat ik wil, maar is erge overkill en heeft daarbij ook een zeer hoge prijs

Ericom Powerterm webconnect
Ook die doet wat ik wil, maar wordt gepresenteerd als Citrix vervanger, en heeft ook een erg hoge prijs.

Ik weet dat van Powerterm webconnect een gratis versie bestaat voor server 2008.
Het probleem is momenteel alleen dat ik liever windows 2003 draai, en dat je de serial pas over een tijdje krijgt gestuurd.
en met een beetje pech heb ik een hele server ingericht en sturen ze me nooit een serial 8)7

Ik heb ergens gelezen dat windows server 2008 uit zichzelf al seamless RDP ondersteund.
Klopt dat ?
Werkt dat een beetje ?

Iedere optie is welkom en zal ik ook zeker naar kijken :)

I've GoT a solution

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Ook goed avond ;)
Ik mis hier en daar een beetje cpu kracht en geheugen op mijn laptop.
Nu ben ik van plan om de zwaarte applicaties te draaien op een/de server (windows 2003 server momenteel)
Hieronder versta ik Photoshop en Autocad en dergelijke.
Ik weet niet of dat lekker werkt, ivm 3d rendering, maar verder geen verstand van Photoshop en/of Autocad
Alleen wil ik die niet doen via een extern bureablad, maar seamless.
Nu heb ik al lange tijd zitten zoeken naar software, en heb eigenlijk niks gevonden dat halemaal aan mijn eisen voldoet.
De het zou het mooiste zijn als het gratis was overgens.

De Applicaties die ik gevonden heb :

Citrix
Doet precies wat ik wil, maar is erge overkill en heeft daarbij ook een zeer hoge prijs

Ericom Powerterm webconnect
Ook die doet wat ik wil, maar wordt gepresenteerd als Citrix vervanger, en heeft ook een erg hoge prijs.
Ik zou dan voor Citrix gaan omdat die meer bekend is en dus ook meer support op forums zijn de vinden ;)
Ik weet dat van Powerterm webconnect een gratis versie bestaat voor server 2008.
Het probleem is momenteel alleen dat ik liever windows 2003 draai, en dat je de serial pas over een tijdje krijgt gestuurd.
en met een beetje pech heb ik een hele server ingericht en sturen ze me nooit een serial 8)7

Ik heb ergens gelezen dat windows server 2008 uit zichzelf al seamless RDP ondersteund.
Klopt dat ?
Werkt dat een beetje ?
Ja dat klopt, en het werkt als een trein! ;)

Wat wil je hier over weten? Ik kan je er (alles) over vertellen ;)
Iedere optie is welkom en zal ik ook zeker naar kijken :)

• roelke
tim427 schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:05:

Ik weet niet of dat lekker werkt, ivm 3d rendering, maar verder geen verstand van Photoshop en/of Autocad
dat weet ik ook niet, maar ik hoop dat het werkt, maar dat is voor latere zorg.
Ik zou dan voor Citrix gaan omdat die meer bekend is en dus ook meer support op forums zijn de vinden ;)
Nouja ik heb gehoord van Citrix dat ik ook een active domain server nodig heb op een andere server.
verder is Citrix als je het niet download ;) niet te betalen en valt dus om die reden af.
Ja dat klopt, en het werkt als een trein! ;)

Wat wil je hier over weten? Ik kan je er (alles) over vertellen ;)
Ik zou dan graag willen weten :
Wordt seamless standaart ondersteund door win xp sp3 (als client) of moet ik daar nog een hele hoop kunstgrepen gaan uithalen ?
Is het ook een beetje makkelijk op te zetten aan de serverkant ?

I've GoT a solution

• tim427

tim427

Turbulence!

roelke schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:40:
[...]

dat weet ik ook niet, maar ik hoop dat het werkt, maar dat is voor latere zorg.

[...]

Nouja ik heb gehoord van Citrix dat ik ook een active domain server nodig heb op een andere server.
verder is Citrix als je het niet download ;) niet te betalen en valt dus om die reden af.

[...]

Ik zou dan graag willen weten :
Wordt seamless standaart ondersteund door win xp sp3 (als client) of moet ik daar nog een hele hoop kunstgrepen gaan uithalen ?
Is het ook een beetje makkelijk op te zetten aan de serverkant ?
Laat ik het Citrix maar achter wegen. Omdat het te duur is.. Of je moet het voor een schijntje kunnen krijgen :+

Dus dan maar lullen over server 2008

Je draait als client xp sp3? Die heeft RDP 6.1 aanboord? Dan is er niks aan de hand ;)

Lekker seamless remote apps draaien ;)

Ik wil best een screen shotje maken hoe het er uitziet ;) Dan heb ik Vista (met areo) als client en notepad als remote app op de server 2008...

Is echt 3 tellen werk als je al een windows server 2008 hebt draaien ;) De nieuwe TS Web Access is ook heel mooi geworden en die heeft ook ondersteuning voor remote apps ;)

Als je school/werk RDP toestaat ;) en een ActiveX aan kunt zetten in IE, dan kun je ook op school/werk je remote apps gebruiken...

Newsleecher op je server is echt super! Zelfs de Tray functie werkt probleemloos (komt dus netjes in je tray te staan, alsof newsleecher lokaal draait) :P

Nog meer info: http://www.petri.co.il/wi...features-presentation.htm

[ Voor 3% gewijzigd door tim427 op 17-11-2008 21:04 ]

• roelke
Ik zal morgen win 2008 installeren.
draait dat een beetje op pen 4, 2.4 ghz en 1,25 gig ram ?

ik zal eens kijken hoever ik vanaf school kom, ze zijn heel erg goed met hun ISA server ;)

Bedankt voor je hulp :) ik zal je laten weten hoe het afloopt

[ Voor 56% gewijzigd door roelke op 17-11-2008 21:57 ]

I've GoT a solution

• tim427

tim427

Turbulence!

ISA server > SSH Tunnel ;) (klein tipje ;) PM me maar voor auto scripting ;))

pen 4 2.4..... das 32 bit he? Ik heb zelf precies die specs.... Althans niet voor mijn main-server... Meer als webservertje..

Ik heb een LAWAAIERIGE 1U met een P4 2,4 + 2x512MB ram... Draai Windows Webserver 2008 ;)

Lekker snel ;)

Ik denk dat TS servertje ook wel moetlukken... Maar of dat genoeg is voor AutoCAD en Photoshop :?

Verwijderd

Wellicht is 2x software iets voor je?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
Zijn Autocad en Photoshop de enige programma's die je gaat draaien?
Ik zou het persoonlijk niet remote doen. De keren dat ik het het heb zien draaien werkt het voor geen meter en is het erg traag. Kan uiteraard aan de configuraties liggen die ik heb gezien, maar volgens mij werkt het gewoon niet lekker.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

MADG0BLIN schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:43:
Ik zou het persoonlijk niet remote doen. De keren dat ik het het heb zien draaien werkt het voor geen meter en is het erg traag. Kan uiteraard aan de configuraties liggen die ik heb gezien, maar volgens mij werkt het gewoon niet lekker.
With ^

Juist grafisch intensieve dingen moet je niet via ICA/RDP gaan draaien. Dat werkt niet goed. Sinds 2000 werk ik met Server Based Computing, de multimedia toepassingen worden steeds beter, al dan niet via truukjes als Content Redirection, echter is dit nog steeds niet optimaal.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

kijk hier eens naar:

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

quest software heeft een pakket wat ICA en RDP kan versnellen, er zijn veel demo's te vinden. ik heb er geen ervaring mee, wel gezien op de tooling event.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

tim427 schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:01:
[...]Laat ik het Citrix maar achter wegen. Omdat het te duur is.. Of je moet het voor een schijntje kunnen krijgen :+
Developer license (1 concurrent user) is gewoon aan te vragen op mycitrix.com. Deze is één jaar geldig, maar daarna vraag je gewoon weer een nieuwe aan... Ook de installatiesoftware is op mycitrix.com te downloaden. Wel zijn de randvoorwaarden om Xenapp te installeren wat meer eisend dan een kale W2K8 server.
ajhaverkamp schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:48:
[...]
Juist grafisch intensieve dingen moet je niet via ICA/RDP gaan draaien. Dat werkt niet goed. Sinds 2000 werk ik met Server Based Computing, de multimedia toepassingen worden steeds beter, al dan niet via truukjes als Content Redirection, echter is dit nog steeds niet optimaal.
Is vooral afhankelijk van de latency van de verbinding. Vanaf Xenapp 4.5 is progressive speedscreen accelleration aanwezig waar vooral 3D en CAD applicities van profiteren. Al zul je nooit hetzelfde bereiken als lokaal werken...

't zal een kwestie van testen worden, maar ik ben inderdaad bang dat de resultaten niet zijn wat je hoopt..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• roelke
MADG0BLIN schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:43:
Ik wil via deze quote ff reageren op iedereen :)
Het zullen vooral de zware progamma's zijn die ik op het netwerk draai, ja.

Ik wil wel hierbij opmerking dat ik niet vanuit het internet erop werk, maar vanuit het lokale netwerk.
Dat scheelt kwa ping en snelheid flink.

Ik ben nu de demo van windows server 2008 aan het downloaden.
ik zal jullie laten weten hoe het werkt :)
enventueel zal ik het ook nog proberen met Quest ;)

I've GoT a solution

Pagina: 1