auto verzekeren zonder rijbewijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
goedenavond, heb een vraagje en ik kan het eigenlijk niet vinden op de site van diverse verzekeraars en polissen.
kan ik als particulier een auto verzekeren terwijl ik nog geen rijbewijs heb en dus ook niet kan aantonen.

ik ben op het moment bezig met mijn rijbewijs maar ben van plan om nu een auto aan te schaffen.
daarom ben ik benieuwd of ik de auto uberhaupt kan verzekeren zodat dit geen problemen op gaat leveren.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Waarom nu al verzekeren?

Dan betaal je toch nu ook al verzekering, terwijl je toch nog niet in je auto mag rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Waarom wil je die auto dan al verzekeren? Als je er toch niet in gaat rijden hoeft hij (naar mijn weten) ook nog niet verzekerd te zijn.

EDIT: GMTA :+

[ Voor 5% gewijzigd door Samopsa op 17-11-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Heb je al een verzekeraar gebeld hierover? Het lijkt mij geen probleem namelijk.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

dodo79

witte dikke tonnie

Samopsa schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:39:
Waarom wil je die auto dan al verzekeren? Als je er toch niet in gaat rijden hoeft hij (naar mijn weten) ook nog niet verzekerd te zijn.

EDIT: GMTA :+
helaas,
Je hoeft de wagen niet te verzekeren als het kenteken geschrapt is.
Maar dat zal hier niet het geval zijn, dus moet de wagen minimaal wa verzekerd zijn.
Maar je kunt de auto toch op je ouders naam verzekeren ofzo??

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
de auto is op dit moment niet verzekerd maar moet wel van friesland naar utrecht komen, ook vind ik het wel verstandig om de auto nu al te verzekeren ook al kan ik er zelf nog niet in rijden.
vrienden zouden er wel evt in kunnen rijden.

heb nog geen verzekeraars gebeld, was gewoon nieuwschierig over de mogenlijkheden.

@ Dodo ik wil hem het liefst op mijn eigen naam verzekeren zodat ik ook wat opbouw.

[ Voor 11% gewijzigd door detonated op 17-11-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
auto trailer :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
dat is ook een optie, maar in eerste instantie wil ik hem verzekeren ivm andere eventuele bestuurders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07
Lijkt mij voor de verzekeraar geen probleem, betekent voor hun alleen maar geld in t laatje.

En de clausule zal wel genoeg afgedekt zijn van hun kant, dat zij geen risico lopen.
Stel, jij besluit toch te rijden zonder in het bezit te zijn van een rijbewijs, ben je per direct onverzekerd in dat geval, mocht je schade rijden dan is de verzekeraar vrij van enige vorm van aanspraak.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
Turismo schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:54:
Lijkt mij voor de verzekeraar geen probleem, betekent voor hun alleen maar geld in t laatje.

En de clausule zal wel genoeg afgedekt zijn van hun kant, dat zij geen risico lopen.
Stel, jij besluit toch te rijden zonder in het bezit te zijn van een rijbewijs, ben je per direct onverzekerd in dat geval, mocht je schade rijden dan is de verzekeraar vrij van enige vorm van aanspraak.
dit klinkt ook erg aannemelijk, en zal waarschijnlijk ook het geval zijn.
iemand anders die dit kan bevestigen ( iemand van unive oid ) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
ook dan moet een auto verzekerd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Volgens Unive ben je niet verzekerd als je geen geldig rijbewijs hebt:
http://www.unive.nl/CMSFi...nautoverzekering_2007.pdf

Je kan de auto wel op jouw naam laten zetten, daar heb je geen rijbewijs voor nodig.

Persoonlijk denk ik niet dat een auto niet te verzekeren kan zijn door iemand zonder rijbewijs maar je krijgt het er wel aardig lastig mee. Over het algemeen is het in het bezit zijn van een rijbewijs wel een pré lijkt het.

Volgens mij heb je twee reele opties:

Schorsen (onlogisch; duur en teveel moeite)
Verzekeren op iemand anders zijn of haar naam.

Ik denk dat je het beste sowieso eerst eens enkele verzekeraars kan bellen morgen, die weten het heel wat beter dan de gemiddelde tweaker.
Als ik zeg 'ja' en de verzekeraar zegt 'nee' dan is het 'nee'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:00

JdM

Humbled

Je kunt hem volgens mij gewoon op je naam verzekeren. Is sowieso slim, want dan bouw je al schadevrije jaren op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Ben je al 18? Want dat is ook een voorwaarde om een auto op je naam te kunnen zetten. Sommige verzekeraars willen dat je in het bezit bent van een rijbewijs, andere weer niet. Is gewoon een kwestie van rondkijken. Andere optie is om het voertuig tijdelijk op naam van bijvoorbeeld je vader of moeder te verzekeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flo_ schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:48:
Ben je al 18? Want dat is ook een voorwaarde om een auto op je naam te kunnen zetten.
Waar staat dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
auto op naam zetten kan zonder rijbewijs, maar dan moet je wel een uitreksel van het bevolkingsregister bij je hebben

en volgens mij ook als je onder de 18 bent, maar dat weet ik niet 100% zeker

[ Voor 25% gewijzigd door Bramster op 17-11-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een motor gekocht toen ik mijn motorrijbewijs nog niet had. Deze heb ik toen ook verzekerd op mijn naam en dat was geen probleem. Er is alleen in de clausule gezet dat ik geen rijbewijs had. Toen ik mijn rijbewijs wel had moest ik alleen even bellen zodat het aangepast zou worden.

Als het met de motor geen probleem is zal het met de auto ook wel kunnen. In mijn geval ben ik verzekerd bij Unive. Je kan de verzekering telefonisch afsluiten en als je er dan bij zegt dat je het rijbewijs nog niet hebt moet dat geen probleem zijn.

Edit: Lees nu dat jij ook bij Unive zit. Moet dan geen probleem zijn. De motor die ik gekocht had moest van Tilburg naar Arnhem toe. Vriend van mij heeft toen gereden op de motor die op mijn naam verzekerd was. 2 weken later had ik zelf het rijbewijs. Een auto of motor verzekeren op jouw naam als ie nog niet overgeschreven is kan trouwens ook gewoon. Bij Unive heb ik gezegt dat de verzekering in moest gaan op zaterdag, dat was ook de dag dat ie op mijn naam kwam en ie naar Anrhem ging.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 17-11-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Een voertuig kopen
Als u een voertuig koopt, moet u als nieuwe eigenaar het kentekenbewijs zelf op uw naam laten overschrijven. Iemand anders kan dit niet voor u doen.
Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u tenminste 18 jaar zijn en in Nederland wonen.
U kunt het kentekenbewijs op verschillende manieren laten overschrijven:
Alstu :)

Bron: http://www.rdw.nl/nl/voer...en/een_voertuig_kopen.htm

[ Voor 26% gewijzigd door flo_ op 17-11-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Mocht je nu wel al op jou naam de auto verzekeren en je laat anderen er in rijden?, dan kun je voor de zekerheid beter even de namen van die bestuurders doorgeven aan de verzekering. Anders kan het wel eens heel moeilijk gaan worden als het er echt opaan komt.

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 17-11-2008 20:39 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

@ Dodo ik wil hem het liefst op mijn eigen naam verzekeren zodat ik ook wat opbouw.
Indien je de auto wel op je eigen naam kunt verzekeren, je denkt toch niet dat je dan al schadevrije jaren opbouwt? 8)7 Anders zou je op je 18e een auto op je naam kunnen zetten, na vijf jaar je rijbewijs halen en direct met 5 schadevrije jaren kunnen starten... lijkt me niet dat zoiets mogelijk is.

Je gaat pas schadevrije jaren opbouwen als je rijbevoegd bent (rijbewijs in bezit dus) en er een verzekerde auto op je naam staat. Het is volgens mij ook mogelijk om schadevrije jaren op te bouwen als de auto op naam staat van bijvoorbeeld je ouders (wel via aparte regels vermoed ik). En met een lease auto kun je ook schadevrije jaren opbouwen, indien de werkgever dit doorgeeft aan de verzekeringsmaatschappij. Zolang je maar in het bezit bent van een geldig rijbewijs.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ben1985 schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:48:
[...]

Indien je de auto wel op je eigen naam kunt verzekeren, je denkt toch niet dat je dan al schadevrije jaren opbouwt? 8)7 Anders zou je op je 18e een auto op je naam kunnen zetten, na vijf jaar je rijbewijs halen en direct met 5 schadevrije jaren kunnen starten... lijkt me niet dat zoiets mogelijk is.

Je gaat pas schadevrije jaren opbouwen als je rijbevoegd bent (rijbewijs in bezit dus) en er een verzekerde auto op je naam staat. Het is volgens mij ook mogelijk om schadevrije jaren op te bouwen als de auto op naam staat van bijvoorbeeld je ouders (wel via aparte regels vermoed ik). En met een lease auto kun je ook schadevrije jaren opbouwen, indien de werkgever dit doorgeeft aan de verzekeringsmaatschappij. Zolang je maar in het bezit bent van een geldig rijbewijs.
Dat voordeel van 5 jaar heb je dan wel behoorlijk teniet gedaan met 5x APK, 5 jaar verzekering en 5 jaar wegenbelasting. Volgens mij is dat niet echt rendabel als je niet gewoon normaal gebruik maakt van je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Afgezien van die kosten, ik denk niet dat verzekeringsmaatschappijen daarin trappen. Dan had ik op mn 18e de auto van mn moeder op mijn naam gezet, en via mij laten verzekeren. In dat geval zou de auto wel genoeg rondrijden. Plus dat in zo'n situatie ik zelf nu 5 schadevrije jaren zou hebben, ik denk niet dat het zo werkt.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bouwt pas schadevrije jaren op als je het ding op je naam hebt staan. Je kunt wel een auto op je naam zetten en 5 jaar niet rijden. Op de jaarlijkse APK na. Maar dat is zoals al gezegd niet bepaald rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

JdM schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:47:
Je kunt hem volgens mij gewoon op je naam verzekeren. Is sowieso slim, want dan bouw je al schadevrije jaren op ;)
Vraag: Hoe kun je schadevrij autorijden zonder dat je een rijbewijs hebt en dus geen auto mág rijden.

Gat in de consumentenmarkt, meldt je pasgeboren aan als lid van Tweakers.Net en sluit direct een autoverzekering. Op zijn 18e heeft hij/zij 80% n0 claim.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
het is ook niet de bedoeling om nu al schadevrije jaren op te bouwen ( mischien mijn antwoord verkeerd geformuleerd ) maar wat ik er mee bedoel is dat ik uiteindelijk mijn auto op mijn eigen naam wil verzekeren, ook als ik me rijbewijs al heb.
ik kan hem wel op iemand anders naam gaan zetten maar dan zit ik daarna weer met het overschrijven naar mijn naam.

hoop reacties, ik ga morgen maar bellen want ik maak er uit op dat het nogal kan verschillen per verzekerings maatschappij.

iig bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Iets dat je wel even moet checken, normaal ben je alleen verzekerd als je de hoofdbestuurder bent. Alhouwel niet aan te tonen is wie er het 'meest' in rijdt, maar in jouw geval heb je geen rijbewijs.. dus als een van je vrienden iets veroorzaakt kunnen ze dat tegen je gebruiken.

edit:
detonated schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:39:
ik kan hem wel op iemand anders naam gaan zetten maar dan zit ik daarna weer met het overschrijven naar mijn naam.
En is dat zoveel minder werk dan wat je nu allemaal probeert te regelen ?

[ Voor 37% gewijzigd door DukeBox op 17-11-2008 21:44 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Je kunt ook naar Independer bellen, volgens mij kunnen zij het nakijken voor iedere verzekeringsmaatschappij die bij hun zijn aangesloten. Scheelt wellicht een hoop belletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

weebl

YARR!

Skuzz schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:09:
[...]

ook dan moet een auto verzekerd zijn ;)
Sorry hoor, maar dat is gewoon onzin afaik. Ik zie het al voor me. Ik koop een oude verotte wagen op de sloop om onderdelen voor m'n race-autotje er uit te halen. Dan moet ik die auto, die misschien een half-uurtje achterop die trailer staat gaan verzekeren... Idem voor de race-auto waar ik een keer per maand mee op Zandvoort rijdt... Als die wagen gewoon geschorst is, hoef je er ook geen verzekering voor te betalen. Echter moet je er vooral niet mee op de weg gaan rijden, dan heb je echt een probleem als je gepakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Guardian Angel schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:31:
[...]

Gat in de consumentenmarkt, meldt je pasgeboren aan als lid van Tweakers.Net en sluit direct een autoverzekering. Op zijn 18e heeft hij/zij 80% n0 claim.
Nou, dat schiet op, financieel gezien. Je betaalt dus 18 jaar premie voor nop.
Het lijkt me financieel toch gunstiger om pas een autoverzekering te nemen als je ook daadwerkelijk in een auto gaat rijden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
Ben1985 schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:00:
Afgezien van die kosten, ik denk niet dat verzekeringsmaatschappijen daarin trappen. Dan had ik op mn 18e de auto van mn moeder op mijn naam gezet, en via mij laten verzekeren. In dat geval zou de auto wel genoeg rondrijden. Plus dat in zo'n situatie ik zelf nu 5 schadevrije jaren zou hebben, ik denk niet dat het zo werkt.
Dat had je gewoon kunnen doen, bedenk wel dat je dan geen gebruik kunt maken van de no-claim van je moeder en dus heel wat meer betaald al was het alleen maar omdat je met 18 in de risico-groep zit.

Maar ik had voordat ik mijn rijbewijs had al een auto op mijn naam staan welke ik ook zonder problemen kon verzekeren. Daarbij heb ik ook gewoon de situatie uitgelegd (zowel ik + vriendin waren bezig met het rijbewijs en ik kon een auto goedkoop van een nichtje overnemen, deze auto moest wel tussendoor nog naar mij toe gereden kunnen worden waarbij hij dus verzekerd moest zijn).

[removed]

Pagina: 1