SMB in combinatie met VPN op Server 2008

Pagina: 1
Acties:

• christoforius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2021
Situatie:

Ik heb hier een windows server 2008 draaien waarop volgende roles geinstalleerd staan:
DHCP, DNS, WINS, RAS, IIS
Deze server staat in de DMZ van mijn router dus de ingebouwde firewall van de router heeft geen invloed op de server.

Doelstelling:

Ik zou de server willen gebruiken als een private game server, ik zou de gebruikers willen laten inloggen via VPN en dan kunnen we zoals in een lokaal LAN tegen elkaar gamen.

Probleem:

Wanneer we een server (in een spel) aanmaken kunnen we elkaar niet vinden.
Ik had aan twee mogelijke oorzaken gedacht:
1) Games gebruiken broadcasts en word dit gestopt door de VPN verbinding
2) Games hebben SMB nodig (is normaal voor file sharing) en dit werkt niet goed icm VPN (of server 2008)

Als er iemand ingelogd is op de VPN dan kan die wel pingen naar andere station op naam maar in de netwerkomgeving zien we elkaars PC niet (firewall en gebruikelijke windhoos dingen) heb ik al gecontroleerd.

In dit forum en door te googelen heb ik ook niks bruikbaar gevonden

Vraag:

Hebben jullie al iets gelijkaardigs tegen gekomen en hiervoor een oplossing gevonden?
Of weet iemand wat een mogelijk oplossing kan zijn?

ps: dit is mijn eerste post hier op tweakers dus als ik een fout gemaakt heb, gelieve me dat te zeggen (uit fouten leert men)

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 18:59

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

(in een spel)
Welk spel ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
werkt het wel als je op IP connect in een random spel? dan werkt de broadcast gewoon niet.
eventueel kan het zo zijn dat je in hetzelfde subnet moet zitten, maar dat zal geen probleem zijn denk ik.

daarnaast gebruiken veel games om te hosten alleen de primaire netwerkverbinding, en dus niet de VPN. dit zul je specifiek moeten regelen. soms in een config file voor de host, soms een setting in-game. anders de vpn verbinding als primair instellen in windows.

ps: ja, ik heb dit ook een keer opgezet, toen voor een paar C&C generals matches met enkele minder legaal verkregen versies. in dat spel kun je in het spel kiezen welk IP gebruikt moet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door defusion op 17-11-2008 21:44 ]

• christoforius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2021
Al bedankt voor de reacties

Het zullen verschillende games worden, oa Red Alert3, COD4, Farcry 2

We hebben al eens geprobeerd om via direct IP te verbinden, helaas zonder goed resultaat.
Het subnet is van alle clients en server hetzelfde.
Hoe kan ik de verbinding als primair instellen op een windows Vista machine?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
christoforius schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:37:
Al bedankt voor de reacties

Het zullen verschillende games worden, oa Red Alert3, COD4, Farcry 2

We hebben al eens geprobeerd om via direct IP te verbinden, helaas zonder goed resultaat.
Het subnet is van alle clients en server hetzelfde.
Hoe kan ik de verbinding als primair instellen op een windows Vista machine?
ergens in de tcp/ip config van de netwerkkaarten staat onder advanced "interface metric", de met het laagste getal krijgt prioriteit.
dus gewoon ff op 1 instellen voor de vpn, en iets hogers voor de andere netwerkkaarten.

dan loopt het internet verkeer echter ook over de vpn, wil je het anders, dan moet je met de routing config, dat gaat me iets te ver om uit te leggen hier. iig met het commando "route", kun je weer wat gaan google-en en proberen.

• dutchy1502
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:28
Ik zie dat het een redelijk oud topic is maar ik heb precies dit probleem.

Een paar vrienden en ik zijn redelijk fanatieke lanners en zouden het ook handig vinden om games te kunnen spelen zonder onze pc's te moeten verplaatsten.
Nu gebruiken we voor een aantal games wel hamachi maar dit werkt soms ook niet (ivm beveiliging denk ik)
Nu dacht ik dus zelf een VPN server op te zetten om nergens meer van afhankelijk te zijn.

Server in XP
De eerste opzet was om inkomende verbindingen te accepteren in XP met een port forward.
Een vriend kon direct connecten en In combinatie met het programma ForcebindIP(forceert een game met een door jezelf aangegeven lan-adapter te werken) konden we gamen.
Echter kan dan maar 1 client tegelijk connecten.

Server 2003
Nu heb ik windows server 2003 staan op een aparte pc en heb adhv een handleiding op internet de verbinding kunnen instellen zodat er meerdere clients kunnen connecten met de VPN. (ben zelf niet thuis in Windows server). Firewalls staan uit,clients kunnen elkaar pingen en filesharing werkt ook.
Maar nu wordt een spel niet meer gededecteerd (uiteraard ook icm ForcebindIP) tussen de clients.

Er schijnt dus een verschil te zijn tussen de VPN server ingebouwd in XP en in de server 2003 versie.......ik google me suf en kijk op allerlei fora maar nergens vind ik het antwoord.
Heerft iemand hier misschien een idee?

Alvast dank!
Pagina: 1