mja misschien wel wazigste topictitel ooit, maar het zit zo:
huidige situatie
ik heb een windows service, die doet dingen
wens
ik wil dmv wcf gegevens (config settings) in die service wijzigen
aannamen
Om een wcf service te hosten heb je een hoster nodig (iets als hieronder)
Bij mij is dit dus een service (windows service)
vraag
Kan ik uberhaupt een bestaande windows service dmv wcf benaderen? of moet ik de wcf service altijd zelf 'hosten' dmv mijn 'server'-service (dus de hierbovenstaande code)?
vanwaar de vraag
Ik denk (ben bang) dat ik zodra ik dmv wcf bij mijn service wil komen, en ik dit doe dmv mijn serviceServer, ik een nieuwe instantie maak van de service.
Ook denk ik dat als ik hem static maak, dit nog steeds het geval is, omdat ik dan twee dingen heb:
1: een windows service die toevallig een interface heeft die ook een aantal wcf opties implementeren
2: een library die wcf ondersteund en waarvan de server (ook windows service) een instance aanmaakt (en beheerd)
kloppen mijn vermoedens?
en zo ja, hoe kan ik zoiets dan het beste oplossen?
huidige situatie
ik heb een windows service, die doet dingen
wens
ik wil dmv wcf gegevens (config settings) in die service wijzigen
aannamen
Om een wcf service te hosten heb je een hoster nodig (iets als hieronder)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| private void ServerThread() { Type _InstanceType = typeof(<mijnnamespace>.<mijn wcf service>); ServiceHost host = new ServiceHost(_InstanceType); using (host) { host.Open(); while (!serviceStarted) { Thread.Sleep(100); } host.Close(); } Thread.CurrentThread.Abort(); } |
Bij mij is dit dus een service (windows service)
vraag
Kan ik uberhaupt een bestaande windows service dmv wcf benaderen? of moet ik de wcf service altijd zelf 'hosten' dmv mijn 'server'-service (dus de hierbovenstaande code)?
vanwaar de vraag
Ik denk (ben bang) dat ik zodra ik dmv wcf bij mijn service wil komen, en ik dit doe dmv mijn serviceServer, ik een nieuwe instantie maak van de service.
Ook denk ik dat als ik hem static maak, dit nog steeds het geval is, omdat ik dan twee dingen heb:
1: een windows service die toevallig een interface heeft die ook een aantal wcf opties implementeren
2: een library die wcf ondersteund en waarvan de server (ook windows service) een instance aanmaakt (en beheerd)
kloppen mijn vermoedens?
en zo ja, hoe kan ik zoiets dan het beste oplossen?
This message was sent on 100% recyclable electrons.