Hallo, Tweakers!
Ik heb een probleem met het overclocken van mijn E8500.
Heb sinds vandaag nieuwe geheugen in mijn PC (Team Xtreem 1200Mhz) PLus een nieuwe CPU koeler.
Alleen als ik het FSB op 1700Mhz zet, en opnieuw wil opstarten blijft mijn beeld zwart !
Ik heb het geheugen al op 800Mhz, 1066Mhz en 1200Mhz gehad. En bij alles bleef het beeld zwart, en startte de computer niet op. Op default settings 1333fsb en 800Mhz start de computer gewoon prima op!
Zodra ik het FSB verhoog start deze gewoon niet op.
Tijdje terug heb ik mijn BIOS ge-upgrade om de E8500 te laten draaien. Toen ik bij CPU-z ging kijken vertelde CPU-z mij dat ik nu een 780i sli chipset heb i.p.v een 680i sli. Waar ik dus ook niets van snap!!
Screenshot: http://wishmasterdesigns.nl/info.jpg
Mobo: P5N32-e SLI (680i SLI)
Bios versie: 15xx?
Voltage: Auto
CPU: E8500
CPU Koeler: Cooler Master hyper Z600
RAM: Team Xtreem 1200Mhz
Iemand enig idee waarom mijn systeem niet opstart ?
Heb de CPU in het begin een tijdje op 4.0Ghz kunnen draaien!(daarmee ook benchemarks gedraaid en games) PC toen weken niet gebruikt. (ook nooit aangeweest in die tijd) Daarna ging het mis!
Greetz.
Ik heb een probleem met het overclocken van mijn E8500.
Heb sinds vandaag nieuwe geheugen in mijn PC (Team Xtreem 1200Mhz) PLus een nieuwe CPU koeler.
Alleen als ik het FSB op 1700Mhz zet, en opnieuw wil opstarten blijft mijn beeld zwart !
Ik heb het geheugen al op 800Mhz, 1066Mhz en 1200Mhz gehad. En bij alles bleef het beeld zwart, en startte de computer niet op. Op default settings 1333fsb en 800Mhz start de computer gewoon prima op!
Zodra ik het FSB verhoog start deze gewoon niet op.
Tijdje terug heb ik mijn BIOS ge-upgrade om de E8500 te laten draaien. Toen ik bij CPU-z ging kijken vertelde CPU-z mij dat ik nu een 780i sli chipset heb i.p.v een 680i sli. Waar ik dus ook niets van snap!!
Screenshot: http://wishmasterdesigns.nl/info.jpg
Mobo: P5N32-e SLI (680i SLI)
Bios versie: 15xx?
Voltage: Auto
CPU: E8500
CPU Koeler: Cooler Master hyper Z600
RAM: Team Xtreem 1200Mhz
Iemand enig idee waarom mijn systeem niet opstart ?
Heb de CPU in het begin een tijdje op 4.0Ghz kunnen draaien!(daarmee ook benchemarks gedraaid en games) PC toen weken niet gebruikt. (ook nooit aangeweest in die tijd) Daarna ging het mis!
Greetz.
[ Voor 4% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 17-11-2008 17:42 ]