Laptop aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik wil graag mijn laptop op mijn TV aansluiten, echter weet ik niet precies welke aansluitingen ik moet gebruiken. Ik heb al heel wat info doorgelezen en uitgeprobeerd, maar het lukt me tot nu toe nog steeds niet.

Wat heb ik:
Laptop:
HP Pavilion Dv6920ed
Deze heeft een 7-pins aansluiting.

TV
Philips CRT
Aansluitingen:
-2 scart
-rood/wit/geel/koptelefoon (zie hier, niet de onderste(4e) aansluiting)
-Aansluiting voor de antenne

Kabels
De meeste kabels zaten niet bij de laptop, maar bij de videokaart van mijn desktop pc.

De exacte namen weet ik niet, dus hieronder staan de links naar de plaatjes van de kabels/aansluitingen:
-Kabel1
-Kabel 2 (7-pins) + geel verlengstuk(heeft 8-pinnen aan een kant) + DVI (heb ik weinig aan?)
-Scart verloopstuk
-Nog een kabel met 4-pins aan beide kanten, echter heb ik hier geen aansluiting voor. (zowel voor de laptop als tv)

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 09:41

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

dit kan je gewoon gebruiken:
http://www.elektronica-online.nl/?content=9716

en hier meer info:
De grote tv-out FAQ
waarom is de FAQ eigenlijk niet meer bovenaan de topics?

[ Voor 51% gewijzigd door DNA_Saint op 17-11-2008 17:51 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Oké, bedankt. (de kabel in jouw post is dan voor beeld én geluid?) Dat is verder de goedkoopste/beste keuze om aan te schaffen?

Het is dus niet mogelijk om het aan te sluiten met de stekkers die ik momenteel heb?

[ Voor 35% gewijzigd door zeromussov op 17-11-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het gele verloopje bij het linkje van Kabel 2 samen met kabel 1 is aan te sluiten op de rood/wit/geel aansluiting van de TV. Het kan echter zijn dat je beeld dan zwart-wit is. In dat geval zul je nog even op zoek moeten naar een optie bij de grafische settings waarbij je aangeeft dat je composiet gebruikt ipv component.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Janoz schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:59:
Het gele verloopje bij het linkje van Kabel 2 samen met kabel 1 is aan te sluiten op de rood/wit/geel aansluiting van de TV. Het kan echter zijn dat je beeld dan zwart-wit is. In dat geval zul je nog even op zoek moeten naar een optie bij de grafische settings waarbij je aangeeft dat je composiet gebruikt ipv component.
Bedankt voor de reactie. Ik heb het geprobeerd, maar als ik naar het 2e scherm wil switchen (via toetsenbord) komt er alleen het icoontje van Laptop-->Laptop te staan.

Met de andere 7-pins kabel kreeg ik tenminste nog het icoontje van Laptop-->TV (echter heb ik daar geen aansluiting voor op de TV).

Dus kan zo'n 8-pins verlengstukje (gele van link 2), wel in mijn laptops 7-pins aansluiting? (na wat op en neer bewegen lijkt de stekker er inderdaad goed in te passen, maar hij geeft verder dus geen reactie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die 8pins is een speciale uitvoering voor wanneer de videokaart ook component ondersteund, maar dat is niet het geval bij je laptop.

Misschien moet je ergens in je grafische instellingen aangeven dat hij TV Herkennen moet forceren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Heb met het tootlje TV-Tool, force tv detection aangezet. (daarna opnieuw opgestart etc.) maar nog steeds niks.

Ik vind het ook raar dat die steeds het icoontje Laptop-->Laptop blijft weergeven als ik fn-f4 (2e beelscherm) intoets. Met het andere 7-pins kabeltje (2e link) geeft die wel het icoontje Laptop-->TV weer, ook al is die verder nergens aan aangesloten.

Verder iemand nog een tip? Of misschien een suggestie voor een zo goedkoop mogelijk kabeltje dat ik kan kopen? (moet voor beeld én geluid zijn, ik wil namelijk films via me laptop afspelen)
Pagina: 1