Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gedoe met RCA kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb normaal een Xbox 360 aan mijn computer beeldscherm aangesloten, het geluid heb ik via de line in van mijn computer over mijn computer boxen.

Nu probeer ik het ook op mijn tv aan te sluiten. Deze is HD-ready maar heeft alleen een DVI ingang met daarnaast een 3.5mm line in. In mijn computer had ik een soort adaptertje van philips zitten, waarin ik de RCA audio kabels deed (die rode en witte). Dat adaptertje past niet in mijn tv, dus ik heb een audio + video kabel -> 3.5mm. Deze is aan allebei de kanten mannelijk. Ik heb toen een adaptertje gepakt dat twee van deze kabels (de rode en de witte dus) in vrouwelijk verandert zodat ik mijn Xbox 360 erop aan kan sluiten. De 3.5mm heb ik dus in mijn TV zitten. Er zit een extra streepje op vanwege de video, maar dit gebruik ik niet.

Zou deze set up moeten werken? Want dat doet het niet. Ik wilde graag weten of het met deze setup mogelijk is om het geluid van de 360 via de TV af te spelen. Ik kan het niet testen met mijn computer want deze wordt gerepareerd.

Dit zijn de kabels en adapters die ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/HQCV-A001_1_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://service.pcconnection.com/images/inhouse/8034002.jpg

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 21:52
aangezien je tv alleen een dvi ingang heeft en deze digitaal is zal deze geen analoog signaal accepteren. RCA is analoog.

Wat je nodig hebt is een dvi-hdmi kabel of een hdmi kabel icm een hdmi-dvi verloopstukje. Het geluid zou wel moeten werken met deze kabel mits je tv een line in heeft.

Heeft je tv geen hdmi ingang? Aangezien het een hd-ready tv is. Dan voldoet een hdmi kabel, deze heeft beeld en geluid.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
^^ Hij heeft het over het geluid, het beeld werkt volgens mij wel.

Ik denk dat je de mist in bent gegaan door die videokabel te kopen.

Die heeft geen normaal 3.5mm stekkertje, maar eentje met meer contactpunten.

Ik denk dat je deze moet hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.sat-finder.eu/mmjackcin-1223188989-3548.jpg

En dan dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://service.pcconnection.com/images/inhouse/8034002.jpg

Je kan trouwens testen of het met zo'n kabel die ik hierboven vermeldde wel gaat werken, door de 3.5mm plug die je nu hebt, niet helemaal in de TV te doen. Doe hem er eens half in, of probeer gewoon wat tot je geluid krijgt.

Je zou dan wel mono geluid krijgen, maar dan weet je tenminste dat het aan je kabel ligt.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 17-11-2008 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het beeld is aangesloten met een HDMI - DVI kabel. Het beeld doet het gewoon. Alleen zit er geen HDMI aansluiting dus ik moet analoog geluid gebruiken.Dit is het probleem, werkt een 3.5mm plug ook in een ingang waarmee alleen stereo geluid af wordt gespeeld? Het werkt bij mij niet maar ik weet niet waar het aan ligt.

Ik heb zegmaar de HDMI - DVI kabel en de a/v kabel er tegelijk in zitten. Beeld komt via de HDMI - DVI en geluid komt normaal via de line-in van mijn computer. het adaptertje dat ik normaal voor mijn computer gebruik is te groot en past niet achter in mijn TV, dus ik heb het omgeruild voor de dingen die ik net in mijn vorige post heb laten zien. Maar het werkt niet in mijn TV.

EDIT:
Ik las net je post ThinkPad, ik ga het gelijk even proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 16:00 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

wiene schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:53:
aangezien je tv alleen een dvi ingang heeft en deze digitaal is zal deze geen analoog signaal accepteren. RCA is analoog.

Wat je nodig hebt is een dvi-hdmi kabel of een hdmi kabel icm een hdmi-dvi verloopstukje. Het geluid zou wel moeten werken met deze kabel mits je tv een line in heeft.

Heeft je tv geen hdmi ingang? Aangezien het een hd-ready tv is. Dan voldoet een hdmi kabel, deze heeft beeld en geluid.
Hij wil geluid hebben, geen beeld. Je opmerking over een digitale DVI ingang en analoge RCA's is dus niet van toepassing.

Verder kan het zo zijn dat zijn Xbox geen HDMI uitgang heeft dus dan heeft hij ook daar niets aan.

@TS: volgens mij zou het moeten werken, maar misschien kun je nog proberen om geen A/V-kabel te gebruiken (geel-rood-wit naar 3,5mm jack) maar een audiokabel (rood-wit naar 3,5 mm jack). Als je goed kijkt naar je jack-stekkertje zie je dat bij een A/V-kabel er 3 'ringetjes' op zitten, en bij alleen een audiokabel 2. Wellicht kan je TV alleen omgaan met 3,5mm jackstekkers met 2 ringetjes?

[edit]
Jow! Ik zal in het vervolg eerst ff paar keer op refresh drukken ofzo... :z

[ Voor 4% gewijzigd door Icephase op 17-11-2008 16:01 ]

• wiene
Sorry had niet helemaal goed gelezen...over het geluid: Ik weet niet hoe het bij de xbox zit maar bij de ps3 moet je in een menu instellen dat het geluid over analoog moet lopen. Heb ook tijdelijk mijn ps3 met analoog aangesloten gehad op de home cinema maar moest dit dus ergens in het menu van de ps3 instellen. Kan daar kiezen tussen analoog/optisch/hdmi.

Maar heb dus geen idee hoe het bij de xbox zit. Wist ook niet dat er zonder hdmi waren?

@woelders een 3,5mm jackstekker met 2 ringen is toch mono dacht ik?

[ Voor 3% gewijzigd door wiene op 17-11-2008 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net even te prutsen met die kabeltjes. En ik merkte dat wanneer ik de Xbox aan zet, hij wel het beeld van de Xbox laat zien, maar het geluid van ext 2 (digitale televisie) af blijft spelen. Kan het zijn dat die 3.5mm plug wel gewoon werkt maar dat er een foutje is met mijn TV?

EDIT:

Hahahahahaha, Ik heb mijn geluid gewoon op ext 1 aangesloten, de TV met de afstandbediening op dat kanaal gezet voordat ik via het TV menu "PC" selecteerde (dit moet je doen om beeld te krijgen via de DVI), en nu heb ik geluid via het RCA - Scart adaptertje dat ik bij mn oude generatie Xbox kreeg.

Maar nu heb ik wel mijn handige adaptertje omgeruild, ik hoop dat die video 3.5mm plug nog wel werkt in mijn geluidskaart.

Ik bedoel dit moet toch gewoon kunnen? De connectoren zitten toch nog steeds op dezelfde plek?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even opgelost door gewoon het geluid over de ext 1 laten gaan, om de een of andere reden krijg ik zo geluid bij mijn DVI aansluiting.

Door deze fout in de instellingen of de hardware van de TV komt het waarschijnlijk ook da tik geen geluid hoorde, ookal trok ik de plug er een beetje uit. Nu ben ik alleen bang dat het doordat het een video kabel is, niet in mijn PC werkt (ik heb namelijk het adaptertje omgeruild voor dit.)

PS: Werkt zo'n kabel als ThinkPad heeft gepost ook beide kanten op? Want Ik heb nog wel zo een kabel liggen die ik gebruik voor m'n iPod -> versterker.

Ik moet nu even gaan, ik hoop dat julle nog wat nuttige reacties plaatsen. Bijvoorbeeld of de 3.5mm video plug toch gewoon als audio stereo kabel zou kunnen werken. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 16:22 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
wiene schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:05:
@woelders een 3,5mm jackstekker met 2 ringen is toch mono dacht ik?
2 zwarte ringen of 2 scheidingsringen is stereo, 1 scheiding is alleen mono.
2 ringen = 3 contacten: massa, linkse en rechtse kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
ik los het bij mijn TV gewoon op de eerder genoemde manier op. Ik ga die kabeltjes weer omruilen voor de adapter die ik eerst gebruikte voor mijn computer en dan hou ik het lekker zo.

• wiene
kluyze schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:41:
[...]
2 zwarte ringen of 2 scheidingsringen is stereo, 1 scheiding is alleen mono.
2 ringen = 3 contacten: massa, linkse en rechtse kanaal.
Dat bedoelde ik ook. Ik zei het fout. 2 gedeeltes mono, 3 gedeeltes stereo bedoelde ik, geen ringen.
Pagina: 1