Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

LP (vinyl) verkoop met online aanbod

Pagina: 1
Acties:

• Bazer
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Hoi,

Nu in Eindhoven RARE records ook al gestopt is ben ik eigenlijk op zoek naar muziekzaken die nog vinyl verkopen.
Misschien is het een idee van dit topic een soort opsomtopic te maken met welke zaken je zelf bezoekt en wat je ervaring is. (helaas zijn de zaken die ik bezocht gestopt :( )
iemand enig idee welke zaken nog vinyl verkopen (eventueel met online aanbod?) en wat je ervaring daar is?

Ik ben erg benieuwd!

Bazer wijzigde deze reactie 17-11-2008 16:00 (0%)
Reden: typo's

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• lj_tree
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:55
www.google.nl
zoeken op vinyl eindhoven
eerste hit na de gesponsorde links!

Xbox gamertag: control1983

• Firestorm
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-08 20:54

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik loop al een tijdje rond met het idee om een algemeen vinyl topic te maken, met onder andere deze info er in. persoonlijk denk ik dat als je de startpost wat algemener maakt (platenspelers/techniek erachter/linkjes met info etc) dit topic meer overlevingskans heeft.
zelf woon ik in arnhem en ga ik deze adressen langs:
play it again
waaghals
2switch
mocht je hier een algemeen topic van willen maken, dan kan ik de adresgegevens er uiteraard bij zoeken.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:39
* dreamscape is eigenlijk wel een voorstander het grote vinyl-topic.

Als inwoner van Nijmegen is mijn lijstje verder wel vergelijkbaar met dat van Firestorm, alleen dan natuurlijk met de plaatselijke vestiging van Waaghals.

En Señor Hernandez, de striphandel die stiekem ook een hoop vinyl kan leveren.

Maar een groot topic met interessante links en leuke adresjes, dat lijkt mij wel wat.
Als iemand weet waar ik nog wel een aandrijfsnaar voor een 35 jaar oude B&O Beogram 1203 kan vinden, dan laat het vooral even weten :)

Punctuality is the politeness of kings

• DnnSke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 08:47
Ik draai/koop zelf geen vinyl, maar zie ze op hifi.nl wel altijd verwijzen naar highfidelitydiscs.nl, waar ze naast cd (en varianten daarop) ook aardig wat vinyl hebben.
Of dat vergelijkbaar is qua kwantiteit en interessante/zeldzame objecten kan ik niet beoordelen, maar er zijn dus in ieder geval vast wat online winkels :)

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:37

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Wise enough to play the fool

Online:

http://www.4djsonly.nl en http://www.juno.co.uk/

Beide goede ervaringen mee.

Vinyl topic? LEUK idee! :Y

dm me maar even met ideetjes, en voor plaatjeshosting kan worden gezorgd.

teacher wijzigde deze reactie 17-11-2008 20:32 (43%)

Proud Woutoud fan for life

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:46

Koeitje

Back-up tiems now?

Wat voor vinyl? Echte dance/club platen of "gewone" muziek?

• Zwelgje_76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-07 15:00
Ik weet niet of je op zoek bent naar nieuw vinyl of dat het ook tweedehands oude(re) platen mogen zijn. In ieder geval kan ik je de site www.discogs.com aanraden, dit is een soort database van alle muziek releases. Hier kun je een overzicht maken van je eigen collectie, je kunt aangeven welke platen je graag wilt hebben, je kunt platen verkopen en (het meest belangrijke voor jou) je kunt platen van anderen kopen.

Misschien heb je er wat aan. Persoonlijk ben ik mijn collectie 12" en CDs aan het verkopen vanwege veranderde muzieksmaak en tot nu toe heb ik al voor dik ¤250 verkocht in 2 maanden tijd, de Marketplace functie werkt dus goed en is behoorlijk actief op Discogs.

• voodooless
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-01 21:03

voodooless

Sound is no voodoo!

quote:
Ik ben ook zeer voor! Niet alleen met info over platen, maar ook over spelers en de techniek erachter :) Dance/Club of "normale" muziek maakt dan niet zoveel uit. De techniek is hetzelfde, alleen het uitgangspunt is anders :)

* voodooless is stiekem op zoek naar een mooie draaitafel :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• tamotomat
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Onder het motto lange halen snel terug: www.gemm.com en er bestaat ook nog een equivalente site maar die................ ben ik helaas kwijt!

• tamotomat
  • Niet online
quote:
voodooless schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:49:
[...]

Ik ben ook zeer voor! Niet alleen met info over platen, maar ook over spelers en de techniek erachter :)

* voodooless is stiekem op zoek naar een mooie draaitafel :+
Om van vinyl te genieten heb je absoluut geen bloedmooie peperdure high Tech platenspeler installatie nodig. ;)

Maar aan de ander kant ............... het oog wil soms ook wel wat. :+

• voodooless
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-01 21:03

voodooless

Sound is no voodoo!

quote:
tamotomat schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:42:
Maar aan de ander kant ............... het oog wil soms ook wel wat. :+
Precies :+ En het voordeel is dat de vriendin het dan ook niet meer zo'n slecht idee vindt :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Savantas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-08 11:58
Juist door het sluiten van al die mooie platenzaken zou ik juist zeggen, bezoek die nog overgebleven zaakjes voor ze ook over de kling gaan!
Ik weet dat de Waaghals (ik woon in Wageningen, dus Arnhem is het dichtste bij voor mij, aangezien FRS nooit echt een optie was) ooit in hun nieuwsbrief opperden dat er bij hen ook een online winkel zou komen. Sterker nog, ze zijn nog druk bouwende ;)
Ik moet overigens wel opbiechten dat ik al te lang niet meer geweest ben, maar kom dan ook niet zo snel in Arnhem. Wat dat betreft zou een online winkel wel weer handig zijn... Toch kan dit nooit op tegen een bezoek aan de winkel, waar je tips kan krijgen, zomaar voor een hoes vallen of je aandacht laten vallen op wat er op dat moment opstaat. Dit is allemaal lastiger te realiseren online. En wat is fijner dan met een stapel muziek naar de balie te lopen en alles een voor een te luisteren? De echt leuke dingen kun je vaak niet zo online vinden (legaal danwel ...)...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• tamotomat
  • Niet online
quote:
voodooless schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:44:
[...]

Precies :+ En het voordeel is dat de vriendin het dan ook niet meer zo'n slecht idee vindt :)
Wiedes zij kan nu nog niet overzien dat vinyl een verslaving is van heb ik jou daar!
;)

• lj_tree
Wel vaag dat de topicstarter een topic opent en vervolgens niets meer van zich laat horen:)

back-on-topic: waar blijft dat vinyl forum? :)

• Roderiktweaker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08-12-2016
Door dit topic ben ik eens gaan kijken of er bij mij in de buurt ook platenwinkels zijn. Ik dacht dat ze allemaal al uitgestorven waren dus heb nooit gekeken. (Bestel namelijk online). Bleken er 4 aan de oudegracht in utrecht te zijn !....

Ben ik wel een vrijdag mee bezig.....

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:39
quote:
lj_tree schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:33:
back-on-topic: waar blijft dat vinyl forum? :)
Zullen we beginnen met een vinyl-topic? Dan komt dat forum later wel een keer ;)

Punctuality is the politeness of kings

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-08 22:30

mace

Sapere Aude

quote:
voodooless schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:44:
[...]

Laat haar een keer een paar clearaudio tafels zien. :P

* mace vermaakt zich prima met zijn Micro Seiki Direct Drive 35 + Eroica Goldring + Clearaudio Smartphono.

Platenspelers zijn vet. Overigens heb ik een DD tafel, maar het is dus echt geen DJ-geval hoor.

mace wijzigde deze reactie 18-11-2008 16:01 (27%)

• Minneyar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:17
Een apart vinyl topic is een leuk idee ja. Al haal ik mijn Lp's grotendeels van ebay, kringloopwinkels en rommelmarkten.

• lj_tree
quote:
dreamscape schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:57:
[...]

Zullen we beginnen met een vinyl-topic? Dan komt dat forum later wel een keer ;)
Lol:) Dinsdagen are the worst:)

• Seesar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:22

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Freaky heeft nog wel online service: ik weet niet of ze nog echt een shop hebben (aan de hoogstraat is ie weg), maar daar kan je wel alle tracks previewen m.b.v. realplayer.

Jammer dat Rare weg is; kwam daar graag om lekker in de middag te luisteren en te snuffelen. Toch de minpunten van de technologie en "goedkoopste" willen; had graag 50ct tot 1 euro per plaat meer betaald om door de bakken te kunnen struinen ipv beetje door die paginas te scrollen.

Verder indd ebay, maar dan weet je toch nooit helemaal wat je koopt en kun je niet snuffelen; dan moet je specifiek op naam zoeken.

T60P Widescreen

• tamotomat
  • Niet online
quote:
Seesar schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:19:
Freaky (aan de hoogstraat is ie weg

Jammer dat Rare weg is;

; had graag 50ct tot 1 euro per plaat meer betaald om door de bakken te kunnen struinen ipv beetje door die paginas te scrollen.
Waar is die Hoogstraat? En zou je willen vertellen welke muziek dit betreft? Wij zoeken n.l. niet allemaal in de zelfde bak. ;)

• wes-
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:31
Fijn een vinyl topic, ik haal iig m'n platen bij de Waaghals in Nijmegen, ze hebben ook veel nieuwe platen, verder struin ik Ebay af, genoeg te vinden. En de rest laat ik uit Amerika overkomen waar vinyl nog wel redelijk leeft.

• kippy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:32
quote:
wes- schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:19:
Fijn een vinyl topic, ik haal iig m'n platen bij de Waaghals in Nijmegen, ze hebben ook veel nieuwe platen, verder struin ik Ebay af, genoeg te vinden. En de rest laat ik uit Amerika overkomen waar vinyl nog wel redelijk leeft.
Dat doe ik ook, en natuurlijk bij het vinyl archief in nijmegen.

• augustus
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 27-04-2015

augustus

Take 6

Hier kocht ik als student altijd 2de-hands LP's: http://www.concerto.nl/

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MHz | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• tamotomat
  • Niet online
http://www.vinylrecords.be/

Een van mijn favoriete Antwerpse platen winkels. :+

• kippy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:32
Ooh ja we moeten ook niet "The Large" vergeten, niet de eerste keuze voor LP's. Maar soms erg goede aanbiedingen. Zo heb ik laatst voor 35 euro daar de 4LP best of radiohead gekocht.

http://www.large-online.nl/

kippy wijzigde deze reactie 22-12-2008 12:15 (7%)

• FrenzyFreak
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-08 20:26
Satisfaction in Heerlen, met webwinkel.

• Bart©
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-07 12:56
Ik koop nog wel eens een LP op de zaterdag-markt in centrum Tilburg. Daar staat volgens mij ook een vent met véél LP's.

Machientje

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:58

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Seesar schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:19:
Freaky heeft nog wel online service: ik weet niet of ze nog echt een shop hebben (aan de hoogstraat is ie weg), maar daar kan je wel alle tracks previewen m.b.v. realplayer.
Freaky heeft een nieuw pand in Meerhoven en vinyl.

LinkedIn WoT Cash Converter Product review

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-08 16:08
Hier staan ook veel vinyls:
http://www.recess.nl/

Moet er nog meer kennen maar kom er ff niet op.

• Bazer
  • Niet online
Geachte vinyl-liefhebbers!

Ik had dit topic geopend om eens te peilen maar schrik eigenlijk van de hoeveelheid reacties! (wel in positieve zin dan :) )
Daarnaast zit ik niet dagelijks op tweakers en reageer dus niet vaak...

Om dit topic om te bouwen naar een vinyl topic met allerhande apparatuur erop zie ik niet zitten. Dat wordt te onoverzichtelijk want er is gewoon té veel te krijgen aan apparatuur. Daarnaast; waar hou je op? Gaat het alleen om de spelers? (van 1960 - 2009) of ook de versterkers en speakers en kabels enz?

Daarom denk ik dat we het gewoon bij vinyl alleen moeten houden. Ik zal de openingspost aanpassen en alle winkels die genoemd worden opsommen en erbij vermelden of ze online aanbieden ja/nee.

Aangezien mijn smaak van Abba en Bach via Puddle of Mudd naar ZZ-top gaat mag het dus om zaken gaan die muziek op vinyl aanbieden van allerlei stijlen.

Ik zal Teacher DM-en om wat zaken te overleggen. Dan kom ik hier weer terug. :)

• wes-
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:31
Weet iemand toevallig hoe het komt dat naarmate een plaat bijna afgelopen is, de kwaliteit een beetje "blikkerig" "krakerig" is?

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:48
quote:
wes- schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:47:
Weet iemand toevallig hoe het komt dat naarmate een plaat bijna afgelopen is, de kwaliteit een beetje "blikkerig" "krakerig" is?
quote:
Toerental

Het toerental van een grammofoonplaat is constant. Daardoor neemt de lineaire snelheid van de naald in de groef van buiten naar binnen toe af. Hierdoor kunnen hoge tonen aan het eind van een muziekstuk minder goed worden weergegeven dan aan het begin. Onder operaliefhebbers is bekend dat de hoge gezongen muzieknoot aan het eind van veel opera's niet goed wordt gereproduceerd. Ook popliefhebbers zien de frisse en dynamische hoge tonen aan het begin van een plaat afnemen tot slissende bekkens en vervormde vocale s-klanken aan het einde ervan (Effect mede afhankelijk van de kwaliteit van de platenspeler).
;)

Heb zelf ook sinds vorige week een platenspeler van zolder gehaald iclusief een stuk of 80-90 platen. Heerlijk, staat nu zelfs weer vrolijk 10cc te draaien!

• Rmanen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:10
Hele fijne online winkel met grote collectie is vinylvinyl.nl, daar hebben ze ook meteen wat budget platenspelers en altijd nieuwe releases.

Goed idee, een vinyl topic!

• Bazer
  • Niet online
Voor de volledigheid is er nu een écht vinyltopic geopend.

Hartelijk dank voor de moeite Firestorm! _/-\o_
Klik voor Vinyltopic

• tamotomat
  • Niet online
Een zeer interessante webwinkel op Ebay :http://stores.shop.ebay.nl/wdcdradio__W0QQ_armrsZ1 met een groot aanbod van billijk geprijst nieuw vinyl .

tamotomat wijzigde deze reactie 19-03-2009 14:37 (8%)

• joepvhunsel
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-08 15:42

joepvhunsel

Erfgenaam van de Bierbaron

in eindhoven is toch ook midtown ofzoiets?
Een maat van mij haalde daar wel ooit platen (mischien nog steeds wel). Maar hij haalde vooral hardcore dus ik weet niet of ze nog veel andere dingen hadden naast hardcore.

De Bierbaron is terug!

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-08 14:01
Op de kleine berg in Eindhoven heb je de CDtheek en Memory met veel LP's. Ook zat daar om de hoek een zaakje met House etc.

• Josha872
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 20:56
Sinds deze week verkoopt Bol.com ook nieuw vinyl. Grappig, paar weken geleden had ik een suggestie gedaan richting Bol.com om vinyl te gaan verkopen en nu is het moment daar :)

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Aardig assortiment ook direct, qua grootte dan. Indeling lijkt nog niet helemaal goed.

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MHz | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

Pagina: 1

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*