Rendament upgrade naar Adobe CS4

Pagina: 1
Acties:

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niemand Anders

Topicstarter
Ik heb gesearched hier en op Google maar kon geen goede opsomming van voordelen vinden zoals ik die zoek.
Achtergrond
Op mijn werk hebben we momenteel 1 PC met:
PhotoShop 7.0.1
Indesign 2.0
Illustrator 10.0.3
Image Ready 7.0.1
Ik werk voor een stichting, die mondjesmaat vormgeef opdrachten binnen krijgt. Feitelijk omdat ze heel lang geen goed grafisch personeel hadden, is het onderwerp van een upgraden tot op heden nog niet ter sprake gekomen. Nu hebben ze mij, maar ik blijf hier ook niet eeuwig werken (Ik doe vrijwilligerswerk nu, maar wil met uiterlijk 2 jaar wel een gewone parttime baan hebben)
Ik heb de suggestie gedaan om te overwegen om de hierboven genoemde software te upgraden naar de CS4-licenties. Voor deze 4 producten samen zou dat neerkomen op een investering van zo'n 700 euro.
Nou is deze stichting echter nog zo "jong" en klein dat het geen "Upgrade / Afschrijf Model" voor software heeft. Er wordt dus geen jaarlijkse kostenpost voor gereserveerd om bijvoorbeeld jaarlijks 25% van de software te vervangen. Dus zo'n bedrag van 700 euro ineens zou wel verantwoord moeten worden.
Nou werk ik zelf thuis met CS3, en ik vind dat er wel een aantal voordelen zitten t.o.v. van de hier genoemde versies, maar kan me zo indenken dat het niet significant genoeg is voor het werk wat er hier mee gedaan wordt om te upgraden.
Daarbij is het ook nog zo dat veel van de graifsche opdrachten die er dan wel zijn, puur voor interne doeleinden worden gebruikt (Bijvoorbeeld een reisgids voor een ander onderdeel van dezelfde stichting) Intern worden geen uren gefactureerd. Te meer ook omdat het om vrijwilligers gaat die de opdrachten maken. Op dit moment ben ik de enige vrijwilliger die dus redelijk met deze software overweg kan. Het zou kunnen dat er later meer mensen komen die er mee kunnen werken, maar het zou ook kunnen dat ik straks weg ben voordat ze nieuw grafisch personeel hebben. In dat geval ligt de software dus weer niets te doen.
De computer waar het hier om gaat is een P4 2,8GHz met 2GB geheugen en onboard grafische kaart: Intel 82945G die tussen de 8 en 128MB geheugen van het werkgeheugen gebruikt.

Mijn vraag concreet:
Wat zijn voordelen van upgraden ? Wat zijn nieuwe functies die echt de moeite waard zijn ? Hoe lang kan je vooruit met CS4 ? En hoe lang zouden ze hier nog maximaal met de huidige software kunnen werken voordat het echt te oud is?

Bij twijfel, vermoed onwetendheid.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mis je opties in je huidige versie?
Download een testversie van de Adobe website en kijk hoe die bevalt, kun je daarna besluiten om te upgraden.

This footer is intentionally left blank

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niemand Anders

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:30:
Mis je opties in je huidige versie?
Download een testversie van de Adobe website en kijk hoe die bevalt, kun je daarna besluiten om te upgraden.
Persoonlijk van wat mijn ervaring tussen de huidige versies en die ik thuis heb is, is dat in CS3 die ik thuis heb wat handigheidjes extra zitten, maar geen wereldschokkende nieuwe dingen, tenminste niet die ik gebruik hier op mijn werk. Maar een andere / betere grafisch vormgever zou misschien wel meer uit CS4 kunnen halen... Daarom vraag ik het ook aan anderen. Ik zal thuis de trial van CS4 es downloaden (als die er in het NL is)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 07:16
Thuis dezelfde specs dan? Het genoemde systeem ligt wel dicht tegen de minimale systeemeisen. Toch wel iets om rekening mee te houden voor dagelijks werk (ooit met cs2 moeten werken op een soortgelijk systeem en redelijk wat tijd "zitten wachten").

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niemand Anders

Topicstarter
De specs van mijn thuis PC kun je hier vinden:
gallery: Escovan
en die andere die in mijn gallery staat is een linux box
Tot nu toe hoor ik van veel kanten dat upgraden niet zo bijzonder veel voordelen heeft voor de simpele dingen die we er mee doen op mijn werk.