target disk mode op de nieuwe macbook (end 2008), hoe?

Pagina: 1
Acties:

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Hou zou ik, nu de nieuwe macbooks geen FW meer hebben, een nieuwe macbook van mijn huidige machines kunnen laten booten? Ik heb hierover niets kunnen vinden op de apple site, bij de lokale macshop wist de expert het ook niet. De mediamarkt mac verkoper gaf de suggestie om het over het IP netwerk te doen maar had geen idee hoe dat moet. Heeft een van jullie een idee- of is het gewoon onmoglijk?

n.b. De disks uit mijn oude mac laptops halen is niet het antwoord dat ik zoek.

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarom zou je met een nieuwe MacBook willen opstarten van een oude machine?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• knijnsel
...waarom...
Omdat ik niet erg gelukkig ben met de grafische performance van mijn witte macbook uit 2006. Vooral waar ik meerdere webpagina's met flash banners open heb of ik parallels in Coherence view mode aanzet gaat de CPU belasting erg omhoog. (Coherence: Is de Parallels benaming voor het hebben van de win & mac vensters los door elkaar, dwz zonder windows desktop en windows startmenu.)
De nieuwe macbook heeft een betere videokaart, maar hoe presteert dat nu als ik de probleemgevallen van mijn huidige laptop op de nieuwe hardware uitvoer?
Met die uitkomst kan ik beslissen of het de moeite loont een nieuwe machine te kopen. Want afgezien van de video performance ben ik erg tevreden met mijn witte mac.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

knijnsel schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:43:
...waarom...
Omdat ik niet erg gelukkig ben met de grafische performance van mijn witte macbook uit 2006. Vooral waar ik meerdere webpagina's met flash banners open heb of ik parallels in Coherence view mode aanzet gaat de CPU belasting erg omhoog. (Coherence: Is de Parallels benaming voor het hebben van de win & mac vensters los door elkaar, dwz zonder windows desktop en windows startmenu.)
De nieuwe macbook heeft een betere videokaart, maar hoe presteert dat nu als ik de probleemgevallen van mijn huidige laptop op de nieuwe hardware uitvoer?
Met die uitkomst kan ik beslissen of het de moeite loont een nieuwe machine te kopen. Want afgezien van de video performance ben ik erg tevreden met mijn witte mac.
Investeer een tientje in een USB-behuizinkje - dat komt je toch nog van pas als je de nieuwe machine koopt of de harde schijf upgrade ;)

Zoef

• knijnsel
knijnsel schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:08:
n.b. De disks uit mijn oude mac laptops halen is niet het antwoord dat ik zoek.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Het lijkt erop dat je pech hebt: http://discussions.apple....essageID=6021206&tstart=0

Ik ben wel benieuwd of je het op een andere manier voorelkaar krijgt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• knijnsel
Die thread naar Apple gaat niet helemaal over hetzelfde:
Deze Brian vraagt of hij zijn MBP via USB als externe HD aan een pc kan zetten. Maar: USB ondersteunt die functionaliteit niet; Het betreft een typische FW mogelijkheid.

Ergens (en ik kan bron wel proberen te achterhalen als iemand dat interesseert) heb ik iets gelezen over een USB/FW converter. Maar ik ben vooral benieuwd of onze mede tweakers iets zinnigs te melden hebben over de TDM van de macbook.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sowieso schiet je er weinig mee op, omdat de Mac OS X die op de witte MacBook staat niet de benodigde drivers heeft voor de alu MacBook.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

...het is het enige antwoord dat je zult krijgen helaas ;)

Zoef

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ga naar een APR en probeer de MacBooks uit. Een aantal zaken zul je gewoon kunnen testen ter plaatse :) Overigens -even los van waarom je Windows gebruikt om te browsen- kost flash tegenwoordig hoe dan ook flink wat CPU power, ongeacht wat voor GPU er in je laptop zit. Flash doet namelijk niets met de GPU :)

Launching containers into space

Pagina: 1