Ik probeer met ASP.net een complex invoer layout te maken waar gebruikers gegevens in kunnen voeren.
Ik heb bijvoorbeeld dus een structuur van 3 groepen, die staan in een database gedefinieerd .
Groep1
Groep2
Groep3
Nu kunnen gebruikers zelf subgroepen aanmaken.
Groep1 -> Subgroep1 + Subgroep2
Groep2 -> Geen subgroepen
Groep3 -> Subgroep6
In de database staat ook gedefinieerd welke gegevens ze moeten invoeren per subgroep.
Voor subgroep2 moeten ze bijvoorbeeld 3 gegevens opgeven.
Even onder elkaar
1. Hoofdgroepen uitlezen
2. Ingevoerde Subgroepen uitlezen
3. Waardes die ingegeven moeten worden uitlezen
4. Indien er al waardes ingegeven zijn dan deze tonen en anders een invoerveld tonen.
Nu wil ik dit netjes uitlezen en tonen aan de gebruiker. en dat lukt me maar niet.
Dit heb ik geprobeerd met nested listviews (dan krijg je 5 listviews in 1, heel onhandig en werkt niet goed met edit/delete/insert)
Hoe pakken jullie dit soort complexe pagina's aan?
Ik heb bijvoorbeeld dus een structuur van 3 groepen, die staan in een database gedefinieerd .
Groep1
Groep2
Groep3
Nu kunnen gebruikers zelf subgroepen aanmaken.
Groep1 -> Subgroep1 + Subgroep2
Groep2 -> Geen subgroepen
Groep3 -> Subgroep6
In de database staat ook gedefinieerd welke gegevens ze moeten invoeren per subgroep.
Voor subgroep2 moeten ze bijvoorbeeld 3 gegevens opgeven.
Even onder elkaar
1. Hoofdgroepen uitlezen
2. Ingevoerde Subgroepen uitlezen
3. Waardes die ingegeven moeten worden uitlezen
4. Indien er al waardes ingegeven zijn dan deze tonen en anders een invoerveld tonen.
Nu wil ik dit netjes uitlezen en tonen aan de gebruiker. en dat lukt me maar niet.
Dit heb ik geprobeerd met nested listviews (dan krijg je 5 listviews in 1, heel onhandig en werkt niet goed met edit/delete/insert)
Hoe pakken jullie dit soort complexe pagina's aan?