[ASP.NET C#] Complex layout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 12:42
Ik probeer met ASP.net een complex invoer layout te maken waar gebruikers gegevens in kunnen voeren.

Ik heb bijvoorbeeld dus een structuur van 3 groepen, die staan in een database gedefinieerd .
Groep1
Groep2
Groep3

Nu kunnen gebruikers zelf subgroepen aanmaken.
Groep1 -> Subgroep1 + Subgroep2
Groep2 -> Geen subgroepen
Groep3 -> Subgroep6

In de database staat ook gedefinieerd welke gegevens ze moeten invoeren per subgroep.
Voor subgroep2 moeten ze bijvoorbeeld 3 gegevens opgeven.

Even onder elkaar
1. Hoofdgroepen uitlezen
2. Ingevoerde Subgroepen uitlezen
3. Waardes die ingegeven moeten worden uitlezen
4. Indien er al waardes ingegeven zijn dan deze tonen en anders een invoerveld tonen.

Nu wil ik dit netjes uitlezen en tonen aan de gebruiker. en dat lukt me maar niet.
Dit heb ik geprobeerd met nested listviews (dan krijg je 5 listviews in 1, heel onhandig en werkt niet goed met edit/delete/insert)

Hoe pakken jullie dit soort complexe pagina's aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 21:34
Zoals ik het nu lees, lijkt me de beste optie om een custom web control te maken. Of een TreeView gebruiken, en deze heavy modden met CSS. Ik weet overigens niet of die deel uitmaakt van de standaard ASP.NET controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Depress schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:30:
Zoals ik het nu lees, lijkt me de beste optie om een custom web control te maken. Of een TreeView gebruiken, en deze heavy modden met CSS. Ik weet overigens niet of die deel uitmaakt van de standaard ASP.NET controls.
Een TreeView is misschien een goeie oplossing idd. Maar als je dat ding vaak moet hergebruiken zal ik er ook een UserControl van maken. Scheelt een hoop werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
usercontrol zat ik ook aan te denken maar dan krijg je nog steeds veel nested usercontrols.

usercontrol groepen met daarin weer een control subgroepen met daarin gegevens met daarin weer ingevoerde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyairtimer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kun je niet voor de eerste groep tabbladen gebruiken?

En dan binnen de tabbladen een user control gebruiken?

Zijn de gegevens die je binnen de verschillende subgroepen wilt opslaan wel bekend?
ofwel, heb je in je database een aantal tabellen voor elke subgroep specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
tabbladen is misschien ook wel een goed idee.
(toch niet helemaal denk ik... de structuur (dus tabbladen) kom ook uit de database)

er is inderdaad bekent welke gegevens er nodig zijn per subgroep.
dus 2 tabellen: GegevensPerGroep en IngevoerdeGegevensPerGroep

Wel kunnen er veel subgroepen toegevoegd worden per hoofdgroep.

[ Voor 14% gewijzigd door bastv op 17-11-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

bastv schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:55:
usercontrol zat ik ook aan te denken maar dan krijg je nog steeds veel nested usercontrols.

usercontrol groepen met daarin weer een control subgroepen met daarin gegevens met daarin weer ingevoerde gegevens.
Ik neem aan dat als je de gegevens hebt, je de HTML wel kan schrijven om het te tonen? Mooi, want dan kan je er een custom control van maken waar je gewoon jouw gegevens aan geeft die vervolgens de complete HTML uitpoept (nesting van controls niet nodig).

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ah, zoiets als jij beschrijft heb ik ook een aantal keer gemaakt. Ik adviseer daar een Repeater voor te gebruiken.
Pagina: 1