Toon posts:

Probleem toshiba externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een bovenstaand externe harddisk gekocht.
Alles werkte prima op mijn pc tot vanmorgen.

Kreeg een foutmelding en nu elke keer als ik hem aanzet dan wordt het een "onbekend apparaat":(

De schijf werkt wel op mijn ps3, en ook op de laptop van mijn stiefvader...

ik gebruik XP Pro SP2.
zoals ik al zei hij heeft wel altijd gewerkt...

Heb al andere usbpoort geprobeerd en bij apparaatbeheer verwijderd en opnieuw laten installeren maar dit mocht helaas niet baten...

heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt!

Rick

Verwijderd

Ik heb met een ander merk externe-HDD ook vaak die melding. (+ nwe hardware gevonden icoon in taakbalk)
Echter als ik dan gewoon even wacht is hij via totalcommander te zien. Windowsverkenner ziet hem vaker niet dan wel. Ik vermoed overigens dat het aantal usb poorten dat ik op dat moment actief gebruik een rol speelt.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:24

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:22:
Ik vermoed overigens dat het aantal usb poorten dat ik op dat moment actief gebruik een rol speelt.
Dat zou best wel eens kunnen. Ik heb ook een externe Toshiba schijf, maar zodra ik er een andere USB schijf bij hang dan gaat het lampje van de Toshiba van blauw (=ok) naar rood (=baaaaaaad). Haal ik die tweede USB schijf er weer af dan gaat de Toshiba weer goed.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik de totalcommander vinden ?
Heb verder geen andere opslagmedia via usb aangesloten op het moment...
alleen de kabel voor me i-pod maar zonder i-pod eraan.....
en een bluetooth adaptor.....

Verwijderd

Topicstarter
ok heb totalcommander g edownload, maar helaas staat er niet bij!

Verwijderd

Situatie is dus dat de HDD het doet, maar niet op je PC right ?
Dus de HDD is goed
Maar je PC/usb poorten leveren te weinig prik
Ik kan niets anders verzinnen dan
OF je pc voeding is te zwak OF je slurpt toch ergens te veel (geen idee wat bluetooth doet)
(Heeft je USB disc trouwens geen aparte stroomadaptor en heb je die goed aangesloten ?)

Maar dat lijkt allemaal niet logisch als de boel het eerst wel deed .... dan denk ik eerder aan een software update die je USB poorten heeft afgesloten
zoals agressieve firewall / AV instelling, bios update of bios reset na systeem crash
Pagina: 1