Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tv Tuner kaart WME

Pagina: 1
Acties:

• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:57
Ik ben vanplan een tv tuner kaart te kopen om te gebruiken met windows media encoder zodat ik ook tv op mijn laptop kan kijken.

-Echter heb ik mijn twijfels met de kwaliteit/snelheid van dit 'systeem'.
-Welke tuner kaart is compatible en word mij aangeraden?
-En wat mij niet duidelijk was op het net is hoe je zapt met windows media encoder.

EDIT: In mijn garage staat een pc met hopelijk binnenkort een tv tuner card die dmv windows media encoder de beelden zou moeten doorstreamen naar men laptop

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door ClickTwice op 17-11-2008 14:05 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

Je hebt het over een 'tv tuner kaart', maar voor in je laptop?
Je bedoelt neem ik aan een TV Tuner met USB aansluiting?

De compatibiliteit kun je natuurlijk zelf zo opzoeken.
Gebruik de PriceWatch als uitgangspunt om alle TV Tuners met USB op te zoeken, en kijk naar de systeemeisen.

Wat bedoel je eigenlijk met 'Windows Media Encoder'?
Dat is geen specifieke applicatie, maar een driver.

Je hebt een TV applicatie nodig om TV te kijken, maar je kunt ook videobewerkingssoftware gebruiken om bijvoorbeeld video's om te zetten met je laptop.
Een TV applicatie wordt meestal bij de TV tuner geleverd, maar ook daar kom je achter door enkele modellen te onderzoeken.

Succes!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• ClickTwice
Sorry voor de verwaring had dit even in men topic moeten zetten:

In mijn garage staat een pc met hopelijk binnenkort een tv tuner card die dmv windows media encoder de beelden zou moeten doorstreamen naar men laptop

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

dewmath schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:01:
Sorry voor de verwaring had dit even in men topic moeten zetten:

In mijn garage staat een pc met hopelijk binnenkort een tv tuner card die dmv windows media encoder de beelden zou moeten doorstreamen naar men laptop
En met welke software?

Draait die PC misschien Windows XP Media Center Edition of Vista Home Premium?
Die twee besturingssystemen bevatten standaard functionaliteit om met een Media Center Extender in een andere ruimte met uitsluitend een netwerk-aansluiting TV te kunnen kijken.

Software matige Media Center Extenders hiervoor bestaan niet.

Er is wel andere software op de markt naast de Media Center applicatie van Microsoft.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• ClickTwice
Denk dat ik het concept niet meer begrijp of verkeerd begreep...

Dit is wat ik dacht dat het was:

-Pc met win Xp pro krijgt een windows media encoder installatie en een tv tuner kaart. Deze pc word ingesteld op pull en poort 8000.

-Laptop met win vista home opent de stream mms://

Klopt dit hoe ik redeneer? zoja hoe zap je dan?

Verwijderd

Voor wat jij wilt moet je een kijken naar MediaPortal. Deze kan een TV-server installeren op je PC en dan via de Client kan je TV kijken waar je maar wilt (Laptop, andere PC, etc.)

• ClickTwice
Heb er even naar gekeken en ziet er inderdaad zo uit als ik het nodig heb.
Echter welke tv tuner cards zijn compatibel met mediaportal? Moet de client ook MediaPortal zijn of kan het ook met VLC ofzo?
Pagina: 1