Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd probleem met internetverbinding (UPC)

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:18
Sinds enkele weken ervaar ik een heel vreemd probleem met internet waarvan ik nog geen flauw idee heb waar het aan kan liggen.

probleem
Sommige websites zijn heel slecht bereikbaar, zoals bijvoorbeeld tweakers.net, datumprikker.nl, en nog een aantal anderen. Deze periode van onbereikbaarheid varieerd zo tussen de 30 sec. en de paar minuten.
Terwijl die websites dus onbereikbaar zijn, doen andere websites het prima op goede snelheid. Ook de downloads draaien gewoon door en pop mail werkt ook gewoon nog. De onbereikbare websites zijn dan ook niet te pingen. De perioden van onbereidbaarheid van die bepaalde sites duren ook ongeveer tussen de 30 sec. en de paar minuten.

hardware
- UPC power internet + bellen (bellen gebruik ik niet)
- Arris modem
- Asus WL-500G router
- PC met utp kabel aan router
- draadloze laptop

wat heb ik geprobeerd
- Als eerste natuurlijk de modem en router opnieuw opgestart. Geen effect.
- Modem gereset dmv. klein knopje aan de achterkant. Geen effect.
- Router gereset naar factory defaults en opnieuw ingesteld. Geen effect.
- PC direct op de modem aangesloten. De websites die eerst maar af en toe te bereiken waren voor korte perioden (zoals tweakers.net en datumprikker.nl) deden het weer perfect, echter zijn nu andere websites weer niet goed te bereiken, zoals bijvoorbeeld gathering.tweakers.net en nog een aantal anderen. Ook geen oplossing dus. Ook na een aantal keer proberen blijven sommige websites dus niet goed bereikbaar. Het zijn altijd dezelfde sites.
- Connectie van de modem gecontroleerd, zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i285.photobucket.com/albums/ll60/gabberjoost/temp/modem.jpg- Andere computers en laptops, zowel bedraad als onbedraad, zowel windows Vista als XP, geprobeerd, zelfde symptomen.

Ik heb dus werkelijk geen flauw idee wat dit kan zijn. Heb de helpdesk nog niet gebeld. Ben bang dat ze het probleem toch niet begrijpen, na een tijd in de wacht te hebben gestaan. Dus ik probeer het eerst hier. Overigens draaid er op geen van de computers een firewall of virusscanner.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:00

pistole

Frutter

klinkt heel vaag. Enige tip die ik kan bedenken is dat je zorgt dat je een nieuw ip-adres krijgt.
(release van je adres, daarna computer en modem uit, gaan slapen, en 's ochtends weer alles aanzetten)

Ik frut, dus ik epibreer

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

Is dat het standaard UPC modem?
Ik ken dat logo 'Arris' niet van mijn UPC modem.

Idee van vorige reactie is goed, anders toch UPC bellen en wellicht vragen om een nieuwe modem?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• pistole

pistole

Frutter

@hierboven: Arris klopt wel; ik heb eenzelfde soort modem van UPC.

Ik frut, dus ik epibreer

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Stel op je computer handmatig een open DNS server in. Even zoeken via google.nl

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• pistole

pistole

Frutter

Falcon schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:58:
Stel op je computer handmatig een open DNS server in. Even zoeken via google.nl
Volgens mij wil TS een probleem oplossen, en met de DNS servers van UPC is niet veel mis...

@TS: als die sites niet te bereiken zijn, krijg je dan wel een ip-adres van die sites als je ze probeert te pingen? En wat is de output van een traceroute naar zo'n site als het probleem zich voordoet?

Ik frut, dus ik epibreer

• gabberjoost
Is dat het standaard UPC modem?
Ik ken dat logo 'Arris' niet van mijn UPC modem.
Het is idd een standaard UPC modem.
@TS: als die sites niet te bereiken zijn, krijg je dan wel een ip-adres van die sites als je ze probeert te pingen? En wat is de output van een traceroute naar zo'n site als het probleem zich voordoet?
Volgens mij krijg ik wel een ip adres bij pingen (heb er niet zo veel kaas van gegeten...), zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i285.photobucket.com/albums/ll60/gabberjoost/temp/ping.jpg

Hoe doe ik zo'n traceroute?

Zal vanavond is m'n IP releasen en alles uitzetten. Kijken of het wat doet...

[ Voor 6% gewijzigd door gabberjoost op 17-11-2008 14:39 ]

• pistole

pistole

Frutter

tracert -d www.tweakers.net
(de -d zorgt ervoor dat de trace wat sneller verloopt, geen DNS lookup)

tracert www.tweakers.net
is wellicht verstandiger, omdat je dan eventueel kan zien waar het fout gaat

Ik frut, dus ik epibreer

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik zou eerst eens kijken of je pc geen trojan / mailserver oid draait welke enorm veel connecties en upload verkeer genereert, dat is in 9 v/d 10 gevallen de oorzaak van dit soort ellende.

Installeer DUMeter en kijk of je pc niet enorm aan het uploaden is.

O, en zet alle p2p progs uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Punica- op 17-11-2008 15:00 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

pistole schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:11:
[...]

Volgens mij wil TS een probleem oplossen, en met de DNS servers van UPC is niet veel mis...

Dat je die vraag daarna dan stelt aan TS, snap ik niet helemaal? DNS servers waren toch niks mis mee? :)

Maar goed.. ik denk dat TS even moet gaan bellen met de heren van de Helpdesk.. zij kunnen het modem uitlezen en misschien zijn er problemen bekent met de gateway waar TS op zit.

De helpdesk van UPC is op dit uur vaak prima te bereiken..

• pistole

pistole

Frutter

offtopic:
dns fouten levert meestal andere problemen op, en zouden ook opvallen bij het uitvoeren van een ping. Om DNS uit te sluiten heb ik TS gevraagd of hij wel een adres krijgt van de nameservers, aangezien hij het niet expliciet heeft genoemd

Ik frut, dus ik epibreer

• gabberjoost
Ik zou eerst eens kijken of je pc geen trojan / mailserver oid draait welke enorm veel connecties en upload verkeer genereert, dat is in 9 v/d 10 gevallen de oorzaak van dit soort ellende.

Installeer DUMeter en kijk of je pc niet enorm aan het uploaden is.

O, en zet alle p2p progs uit.
Lijkt me sterk, aangezien het probleem voorkomt op meerdere pc's, ook op vers geinstalleerde... Maar een online virusscanner draait!

Dit zijn de resultaten van een traceroute naar tweakers.net. Boven wanneer de site bereikbaar is, daaronder een minuut later wanneer de site niet meer bereikbaar was:
Afbeeldingslocatie: http://i285.photobucket.com/albums/ll60/gabberjoost/temp/tracert.jpg

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
gabberjoost schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:55:
[...]

Lijkt me sterk, aangezien het probleem voorkomt op meerdere pc's, ook op vers geinstalleerde... Maar een online virusscanner draait!

Dit zijn de resultaten van een traceroute naar tweakers.net. Boven wanneer de site bereikbaar is, daaronder een minuut later wanneer de site niet meer bereikbaar was:
[afbeelding]
Tja, je kan een advies aannemen of je doet er niks mee he.

En probeer dat dus op alle pc's.

• pistole

pistole

Frutter

gezien de afwijkende routering (vanaf hop 3) zou ik eens proberen dat ip-adres te vernieuwen.

Ik frut, dus ik epibreer

• gabberjoost
Punica- schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:00:
[...]

Tja, je kan een advies aannemen of je doet er niks mee he.

En probeer dat dus op alle pc's.
True...
Virusscan vond niks bijzonders, alleen wat koekjes...

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

gabberjoost schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:49:
[...]

True...
Virusscan vond niks bijzonders, alleen wat koekjes...
Ik dacht toch echt dat ik gezocht had toen ik het andere topic startte (http://gathering.tweakers...ist_messages/1322808/last), maar blijkbaar ben ik dus niet de enig met het probleem. Dit lijkt erg op de problemen die ik ook heb. Ik ben toch benieuwd wat het kan zijn.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Iemand al naar de UPC helpdesk gebelt? Dit soort problemen zijn die lui overdag gek op, dan de standaard shit.

Ligt natuurlijk eraan waar je uitkomt :)

• gabberjoost
Falcon schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:05:
Iemand al naar de UPC helpdesk gebelt? Dit soort problemen zijn die lui overdag gek op, dan de standaard shit.

Ik heb nog niet gebeld. Ga het eerst proberen zelf op te lossen. Helpdesk zal wel weer genoeg kosten... :(
Ben benieuwd of ik straks een ander ip gekregen heb.

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Falcon schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:05:

Calling...

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Verwijderd

Ik zou ook bellen...

Beetje vreemd als je ICMP pakketjes ineens niet binnenkomen.... ...dan wel... ...dan weer niet...

Dat is een verbindingsprobleem (aangenomen dat de internetverbinding niet volloopt door een trojan o.i.d.).

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Zojuist opgehangen....
1) Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen vragen wij om ow postode en huisnummer in te spreken ...grr want dat vraag die vent daarna opnieuw, maar laat ik me vooral daarom niet druk maken.
2) Klikt u op start uitvoeren cmd en type ping www.magjezelfweten.nl
=> uiteraard werkt dat nu.
3) Ik nog even uitleggen dat ik een router heb met daarachter een PC met een vast IP.
4) Hij: o meneer wij mogen geen routers ondersteunen en u mag geen server hebben..Ik: lees dan nog maar eens goed jullie eigen voorwaarde...
5) Type ipconfig /flushdns
6) ik: The requested operation requires elevation...hij: _wat_ zegt u... ;)
7) Hij nog een poging ipconfig /registerdns
8) zelfde foutmelding.

Om een lang verhaal kort te maken. Nog geen soulaas en de telefoon maar opgehangen.
Blijkbaar wilde hij forseren om een andere DNS server te laten gebruiken door deze ipconfig-acties.

Een DHCP renew of DHCP release geven hiertoe geen resultaat volgens meneer van UPC?
Optie om PC even vast aan te sluiten op modem en toch die ipconfig uit te voeren? Of moet dat ook kunnen door modem en of router te resetten?

• gabberjoost
Heb nu een ander ip adres gekregen, en de problemen zijn ook veranderd.
Nu doen alle, willekeurige, sites het soms niet. Weer dezelfde tijdspanne, van een halve minuut tot enkele minuten, terwijl de downloads gewoon doorlopen.
Morgen nog is proberen zonder router ertussen, kijken wat er dan gebeurd.

Het moet toch niet gekker worden...

[ Voor 6% gewijzigd door gabberjoost op 18-11-2008 20:12 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• gabberjoost
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:24:
[...]

Ik heb nog niet gelezen wat je voor firewall gebruikt.
Heb zoiets een keer gehad met Gdata, een firewall die meer tegen je, dan met je meedenkt. |:(
IP veranderen is meestal van korte duur, voor je het weet zit je geheel automatisch weer in dezelfde range. 8)7
Probeer eens kort hoe het gaat zonder je firewall, dan kun je dat tenminste uitsluiten. 8)
Leg je probleem ook eens voor aan [ http://www.chelloo.com/ ], dat was voorheen "Chelloo.underground".
Ik draai geen firewall, dus dat kan het ook niet zijn...

• gabberjoost
Gister avond de router ertussenuit gehaald, en de problemen waren en nog steeds.
Vandaag echter nog geen problemen gehad. Router is er nog steeds tussen uit. Ff aanzien wat het gaat doen. Zou het dan opgelost zijn?

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@gabberjoost en doemaarwat

Het is erg vervelend dat de problemen nog niet opgelost zijn. Zouden jullie een mail kunnen sturen naar webcare@upc.nl met daarin jullie klantgegevens(postcode en huisnummer) en een probleem omschrijving, dan kunnen we kijken wat we voor jullie kunnen doen.

Groet,

UPC Webcare Team

VodafoneZiggo-webcare

• gabberjoost
Het probleem leek opgelost te zijn. Heb een paar dagen kunnen internetten zonder problemen, echter zonder router ertussen. Dus vandaag vol goeie moed weer de router ertussen gezet, en weer het zelfde probleem als eerst...
Weer eens de modem een nachtje zonder stroom zetten, en kijken of dat misschien helpt. Anders stuur ik alsnog een mailtje naar het bovengenoemde adres.

• gabberjoost
VodafoneZiggo schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:05:
@gabberjoost en doemaarwat

Het is erg vervelend dat de problemen nog niet opgelost zijn. Zouden jullie een mail kunnen sturen naar webcare@upc.nl met daarin jullie klantgegevens(postcode en huisnummer) en een probleem omschrijving, dan kunnen we kijken wat we voor jullie kunnen doen.

Groet,

UPC Webcare Team
Na nog een tijdje zelf wat dingen geprobeerd te hebben, heb ik zojuist het probleem voorgelegt aan bovenstaand e-mail adres. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
M'n internetverbinding doet nog altijd raar, al is nu juist gathering.tweakers.net slecht te bereiken ipv. tweakers.net...

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-11 16:39
Ik heb het zelfde probleem en ook ik heb een tijdje terug alle stappen ondernomen die jij hebt gedaan. Met pingplotter is duidelijk te zien dat er ergens in de trace packetlosses optreden. Dit zou de oorzaak kunnen zijn. 1 of 2 jaar geleden ( ik weet niet meer wanneer het was) had ik ook dit probleem en toen bleek het om een defecte hub te gaan in de wijkcentrale.

Zelf woon ik in Haarlem en ik lees op chelloo.com dat er meerdere mensen zijn met het probleem. http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=24725.550

• gabberjoost
Sofyan schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:55:
Ik heb het zelfde probleem en ook ik heb een tijdje terug alle stappen ondernomen die jij hebt gedaan. Met pingplotter is duidelijk te zien dat er ergens in de trace packetlosses optreden. Dit zou de oorzaak kunnen zijn. 1 of 2 jaar geleden ( ik weet niet meer wanneer het was) had ik ook dit probleem en toen bleek het om een defecte hub te gaan in de wijkcentrale.

Zelf woon ik in Haarlem en ik lees op chelloo.com dat er meerdere mensen zijn met het probleem. http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=24725.550
Jep, ik woon ook in Haarlem. Schalkwijk om precies te zijn...

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-11 16:39
gabberjoost schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:22:
[...]

Jep, ik woon ook in Haarlem. Schalkwijk om precies te zijn...
Ja ik dus ook... :D :D :D

• gabberjoost
Voor de geïnteresseerde:
Sinds enkele dagen is het probleem verholpen. Ik heb niks veranderd aan m'n eigen apparatuur, dus het leek aan UPC gelegen te hebben...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Even stiekem het topic kapen:
Sinds gisteren heb ik UPC Fiberpower (met TV en telefoon, hoewel ik die laatste niet gebruik). Het lijkt er op dat poort 22 dichtzit, ik kom in ieder geval niet bepaald naar buiten. :?
Hebben jullie dat ook?

Bericht hierboven

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:23
Poort 22 (zowel incoming als outgoing) is bij mij niet geblokkeerd. Ik heb dan wel geen Fiber Power Internet, maar het zou mij verbazen als er bij daarbij een andere policy wordt gehanteerd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb wel Fiber Power en kan zonder problemen zowel naar binnen als naar buiten SSH-en.

Heb je het over TCP (SSH) of UDP?

Iig zou ik in eerste instantie je firewall checken...

Oslik blyat! Oslik!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Heb geen firewall, maar op een of andere wonderbaarlijke manier lijkt het nu wel te werken. Soort van vals alarm zullen we maar zeggen.

Was overigens over TCP :)

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 13-12-2008 01:46 ]

Bericht hierboven

Pagina: 1