Sinds enkele weken ervaar ik een heel vreemd probleem met internet waarvan ik nog geen flauw idee heb waar het aan kan liggen.
probleem
Sommige websites zijn heel slecht bereikbaar, zoals bijvoorbeeld tweakers.net, datumprikker.nl, en nog een aantal anderen. Deze periode van onbereikbaarheid varieerd zo tussen de 30 sec. en de paar minuten.
Terwijl die websites dus onbereikbaar zijn, doen andere websites het prima op goede snelheid. Ook de downloads draaien gewoon door en pop mail werkt ook gewoon nog. De onbereikbare websites zijn dan ook niet te pingen. De perioden van onbereidbaarheid van die bepaalde sites duren ook ongeveer tussen de 30 sec. en de paar minuten.
hardware
- UPC power internet + bellen (bellen gebruik ik niet)
- Arris modem
- Asus WL-500G router
- PC met utp kabel aan router
- draadloze laptop
wat heb ik geprobeerd
- Als eerste natuurlijk de modem en router opnieuw opgestart. Geen effect.
- Modem gereset dmv. klein knopje aan de achterkant. Geen effect.
- Router gereset naar factory defaults en opnieuw ingesteld. Geen effect.
- PC direct op de modem aangesloten. De websites die eerst maar af en toe te bereiken waren voor korte perioden (zoals tweakers.net en datumprikker.nl) deden het weer perfect, echter zijn nu andere websites weer niet goed te bereiken, zoals bijvoorbeeld gathering.tweakers.net en nog een aantal anderen. Ook geen oplossing dus. Ook na een aantal keer proberen blijven sommige websites dus niet goed bereikbaar. Het zijn altijd dezelfde sites.
- Connectie van de modem gecontroleerd, zie screenshot:
- Andere computers en laptops, zowel bedraad als onbedraad, zowel windows Vista als XP, geprobeerd, zelfde symptomen.
Ik heb dus werkelijk geen flauw idee wat dit kan zijn. Heb de helpdesk nog niet gebeld. Ben bang dat ze het probleem toch niet begrijpen, na een tijd in de wacht te hebben gestaan. Dus ik probeer het eerst hier. Overigens draaid er op geen van de computers een firewall of virusscanner.
probleem
Sommige websites zijn heel slecht bereikbaar, zoals bijvoorbeeld tweakers.net, datumprikker.nl, en nog een aantal anderen. Deze periode van onbereikbaarheid varieerd zo tussen de 30 sec. en de paar minuten.
Terwijl die websites dus onbereikbaar zijn, doen andere websites het prima op goede snelheid. Ook de downloads draaien gewoon door en pop mail werkt ook gewoon nog. De onbereikbare websites zijn dan ook niet te pingen. De perioden van onbereidbaarheid van die bepaalde sites duren ook ongeveer tussen de 30 sec. en de paar minuten.
hardware
- UPC power internet + bellen (bellen gebruik ik niet)
- Arris modem
- Asus WL-500G router
- PC met utp kabel aan router
- draadloze laptop
wat heb ik geprobeerd
- Als eerste natuurlijk de modem en router opnieuw opgestart. Geen effect.
- Modem gereset dmv. klein knopje aan de achterkant. Geen effect.
- Router gereset naar factory defaults en opnieuw ingesteld. Geen effect.
- PC direct op de modem aangesloten. De websites die eerst maar af en toe te bereiken waren voor korte perioden (zoals tweakers.net en datumprikker.nl) deden het weer perfect, echter zijn nu andere websites weer niet goed te bereiken, zoals bijvoorbeeld gathering.tweakers.net en nog een aantal anderen. Ook geen oplossing dus. Ook na een aantal keer proberen blijven sommige websites dus niet goed bereikbaar. Het zijn altijd dezelfde sites.
- Connectie van de modem gecontroleerd, zie screenshot:
- Andere computers en laptops, zowel bedraad als onbedraad, zowel windows Vista als XP, geprobeerd, zelfde symptomen. Ik heb dus werkelijk geen flauw idee wat dit kan zijn. Heb de helpdesk nog niet gebeld. Ben bang dat ze het probleem toch niet begrijpen, na een tijd in de wacht te hebben gestaan. Dus ik probeer het eerst hier. Overigens draaid er op geen van de computers een firewall of virusscanner.