Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Streaming] Woning voorzien van centraal multimedia systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het één en ander aan het uitzoeken voor een multimedia systeem, maar ik kan eigenlijk niks relevants vinden. Waarschijnelijk gebruik ik ook de verkeerde termen.

Ik wil eigenlijk de volgende situatie opzetten
  • Centrale streaming server
  • Touchscreens op strategische plekken waarmee je alles kunt bedienen.
  • Media apparaat per TV
  • Per locatie / kamer in te stellen audio / video
Centrale streaming server
Wat ik verwacht van deze server is dat hier alle data opgeslagen staat zoals:
  • Foto's
  • Video's
  • Muziek
Touchscreens / Laptops
Van deze schermen moet eigenlijk alles bedienbaar zijn. Dus ik wil bijv. ergens anders in de woning kiezen voor ik wil die film op die tv afspelen en dat dus ook daadwerkelijk gebeurd.
Of ik wil een bepaalde radio zender in 1 specifieke kamer horen.

Media apparaat
Globale naam, want heb nog niet echt een idee wat hiervoor het beste is.
HTPC bijvoorbeeld, maar moet wel op afstand een film gepusht kunnen krijgen.

Ik heb naar diverse dingen gekeken zoals Lexcom, Domotica, etc. Maar dit is voornamelijk licht.
Nu heb ik op GoT gelezen dat Bose wel weer een setje heeft en een andere partij heeft dat wel weer, maar dan krijg je zo'n chaotische producten collectie en dat is nou ook weer niet de bedoeling.

Kan ik dit alleen al met Windows Vista en een server editie of heb ik er toch nog meer voor nodig?
Kunnen jullie mij misschien een beetje de juiste weg ophelpen?

Ik weet dat dit in de kosten kan lopen, maar als ik niet weet waar ik over praat dan schiet ik er natuurlijk niks mee op. Dus posts als in de zin van hahaha belachelijk etc. hebben geen waarde in dit topic.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik move dit topic even naar CSA, daar dit niets met PNS te maken heeft :)

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik weet je budget niet maar Sonos heeft erg mooi spul (evt met bediening van iPod Touch of iPhone). Dat is eigenlijk alleen voor geluid.
Verder kan je met een xbox360 of PS3 ook streamen vanaf een server en zijn er andere mediacenter extenders die het prima doen.
Die server kan een computer zijn, maar mag in het geval van de PS3 of andere extenders ook een harde-schijf zijn met ingebouwde mediaserver (DLNA-compliant). Alleen centraal aansturen is dan een stuk lastiger.

[ Voor 22% gewijzigd door Shiver23 op 17-11-2008 16:22 ]

PSN: Shiver23

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:15
Windows 7 gaat dit wel ondersteunen, maar dat duurt nog even.

Als je er zelf werk van wilt maken, dan is LinuxMCE misschien wel leuk.

Kijk maar eens door dit filmpje.
Lang filmpje, maar wat jij wilt, wordt tentoongesteld vanaf 16.11.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik snap niet dat je 'niks relevants' hebt kunnen vinden.

Windows Vista of XP Media Center Extender bevatten de componenten die je noemt (opnemen en streamen van audio, foto's en video), en zelfs het streamen van TV (standaard max 2 tuners, maar met een eenvoudige tweak naar 4 tuners).

Inderdaad kun je 1e generatie extenders voor XP of 2e generatie extenders voor Vista gebruiken.
1e generatie waren XBOX en Linksys extenders.
2e generatie zijn XBOX360 en de nieuwe extenders van Linksys en wellicht andere merken.
Er is zelfs een TV met ingebouwde Media Center Extender op de markt verschenen.

Vraag is of touchscreens dan opgaan, want die extenders, ook de XBOX(360), zal dat niet ondersteunen.
Helaas is er geen softwarematige extender.

Misschien is er een geheel andere Media Center oplossing (ik ken de andere in het geheel niet, maar denk aan XMBC, Media Portal e.d.) die soortgelijke Extender functionaliteiten bevatten, maar wel op een PC met touchscreen te gebruiken zijn.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:12:
Ik move dit topic even naar CSA, daar dit niets met PNS te maken heeft :)
Mijn excuus....
Shiver23 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:19:
Ik weet je budget niet maar Sonos heeft erg mooi spul (evt met bediening van iPod Touch of iPhone). Dat is eigenlijk alleen voor geluid.
Verder kan je met een xbox360 of PS3 ook streamen vanaf een server en zijn er andere mediacenter extenders die het prima doen.
Die server kan een computer zijn, maar mag in het geval van de PS3 of andere extenders ook een harde-schijf zijn met ingebouwde mediaserver (DLNA-compliant). Alleen centraal aansturen is dan een stuk lastiger.
Budget is afhankelijk van wat je er voor krijgt. Betaal je 10.000 euro voor het streaming van je DVD's naar je tv, dan zou ik zeggen bekijk het maar.

Ik ga het één en ander is bekijken van Sonos.

Om bij elke TV een PS3 neer te zetten is natuurlijk ook erg aantrekkelijk, maar ik zou hier graag een soort van HTPC voor willen gebruiken en begrijp nu dus dat dit "extenders" zijn.
IceEyz schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:24:
Windows 7 gaat dit wel ondersteunen, maar dat duurt nog even.

Als je er zelf werk van wilt maken, dan is LinuxMCE misschien wel leuk.

Kijk maar eens door dit filmpje.
Lang filmpje, maar wat jij wilt, wordt tentoongesteld vanaf 16.11.
Erg interessant en zeker de moeite waard, weer meer stof om in te verdiepen 8)7
bverstee schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:27:
Ik snap niet dat je 'niks relevants' hebt kunnen vinden.

Windows Vista of XP Media Center Extender bevatten de componenten die je noemt (opnemen en streamen van audio, foto's en video), en zelfs het streamen van TV (standaard max 2 tuners, maar met een eenvoudige tweak naar 4 tuners).

Inderdaad kun je 1e generatie extenders voor XP of 2e generatie extenders voor Vista gebruiken.
1e generatie waren XBOX en Linksys extenders.
2e generatie zijn XBOX360 en de nieuwe extenders van Linksys en wellicht andere merken.
Er is zelfs een TV met ingebouwde Media Center Extender op de markt verschenen.

Vraag is of touchscreens dan opgaan, want die extenders, ook de XBOX(360), zal dat niet ondersteunen.
Helaas is er geen softwarematige extender.

Misschien is er een geheel andere Media Center oplossing (ik ken de andere in het geheel niet, maar denk aan XMBC, Media Portal e.d.) die soortgelijke Extender functionaliteiten bevatten, maar wel op een PC met touchscreen te gebruiken zijn.
Niks relevants betekent niet dat ik niks kan vinden, maar als je zoekt op HTPC vind je teveel meningen en opmerkingen waar je niks mee kunt. Je vind gewoon TE veel.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 02:36
Ik wil eigenlijk ook een dergelijke oplossing. Maar ook met licht. Krijg medio maart een nieuw huis opgeleverd. de Ik wil touchscreens waarmee ik licht inregel (Voornamelijk Led/Mood) / Muziek kan bedienen (gestreamd vanaf server) / Alles te schakelen via bewegingssensors..

Ben al geruime tijd op zoek en heb voorlopig wel een mooi systeem van Merte gevonden. Die hebben een touchpanel met MCE integratie. Multi room enz..

Maar ik zit natuurlijk niet aan één systeem vast. Daarbij heb ik +10000 muziek albums en cover weergave enz. zou ook goed uitkomen.

Helaas zie ik alleen hele dure oplossingen. 1000 tot 2000 euro is voor mij de max. Donderdag ben ik uitgenodigd op een domotica beurs in Eindhoven en zal eens kijken wat ik kan vinden voor je (en mijzelf).

Edit: Dit ziet er ook erg goed uit. Alleen nergens prijzen te bekennen op het web http://www.lagotek.com/index.html?currentSection=HomeStart

[ Voor 14% gewijzigd door ilovetechno op 17-11-2008 19:06 ]

Verwijderd

@ Ilovetechno: als je 10.000 albums hebt dan is zelfs een extreem duur systeem nog goedkoop als je dat omslaat over je collectie. En als je die 10.000 albums hebt gedownload zou je kunnen zeggen dat je jezelf ongeveer 100.000 euro hebt uitgespaard (doe even een tientje per album) door ze niet te kopen maar door ze te j*tten en dan zou je dus 100.000 euro op de bank hebben staan en daar kan je een leuk mediamaatwerksysteem van laten bouwen denk ik. Of zit er ergens een denkfoutje in mijn redenering? :-)

Modbreak:offtopic reacties mag je in het vervolg achterwege laten

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 19-11-2008 09:18 ]

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11 14:54

Blonde Tux

<advertisement>

http://www.jupiterbroadcasting.com/?tag=home-theater

wel intressant. in he forum staat nog wat info erover.

De myth backend + frontend kan je alvast een flink gedeelte helpe bij een groot deel van je eisen

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Verwijderd

Topicstarter
[...]
Blonde Tux schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:03:
http://www.jupiterbroadcasting.com/?tag=home-theater

wel intressant. in he forum staat nog wat info erover.

De myth backend + frontend kan je alvast een flink gedeelte helpe bij een groot deel van je eisen
Die LinuxMCE ziet er ook erg interessant uit, alleen de hardware support is nog minimaal.
Ik zal jouw link ff doorspitten.

[ Voor 42% gewijzigd door Spider.007 op 19-11-2008 09:19 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh...ik ben in september in het huis vd toekomst in de VS geweest. Misschien is dit wat, is allemaal op basis van Windows Media Center met touchscreens waarop je ook tv kunt kijken, het licht kunt bedienen etc... :) ERG Stoer.

De website van de leverancier vind je overigens hier -> http://www.exceptionalinnovation.com/

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2018 12:22 ]

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 02:36
TheVMaster schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:50:
Ehh...ik ben in september in het huis vd toekomst in de VS geweest. Misschien is dit wat, is allemaal op basis van Windows Media Center met touchscreens waarop je ook tv kunt kijken, het licht kunt bedienen etc... :) ERG Stoer.

De website van de leverancier vind je overigens hier -> http://www.exceptionalinnovation.com/
Ziet er inderdaad erg gaaf uit. Ik heb ook aan een dergelijke oplossing gedacht met dit wall mount scherm. http://www.techpowerup.com/reviews/Origen_ae/T12. Alleen het nadeel is dat je op meerdere plekken in huis MCE 24/7 moet hebben draaien. Daarbij lijkt me een kant en klaar systeem een stuk stabieler.

Je hebt voor licht naar mijn weten 2 systemen. Z-Wave en X10. Ik heb hiervoor nog geen led schakelapparatuur gevonden. Morgen is de domotica beurs in eindhoven en zal ik dit topic eens updaten :)

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2018 12:22 ]

Pagina: 1