Ik ben het één en ander aan het uitzoeken voor een multimedia systeem, maar ik kan eigenlijk niks relevants vinden. Waarschijnelijk gebruik ik ook de verkeerde termen.
Ik wil eigenlijk de volgende situatie opzetten
Wat ik verwacht van deze server is dat hier alle data opgeslagen staat zoals:
Van deze schermen moet eigenlijk alles bedienbaar zijn. Dus ik wil bijv. ergens anders in de woning kiezen voor ik wil die film op die tv afspelen en dat dus ook daadwerkelijk gebeurd.
Of ik wil een bepaalde radio zender in 1 specifieke kamer horen.
Media apparaat
Globale naam, want heb nog niet echt een idee wat hiervoor het beste is.
HTPC bijvoorbeeld, maar moet wel op afstand een film gepusht kunnen krijgen.
Ik heb naar diverse dingen gekeken zoals Lexcom, Domotica, etc. Maar dit is voornamelijk licht.
Nu heb ik op GoT gelezen dat Bose wel weer een setje heeft en een andere partij heeft dat wel weer, maar dan krijg je zo'n chaotische producten collectie en dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Kan ik dit alleen al met Windows Vista en een server editie of heb ik er toch nog meer voor nodig?
Kunnen jullie mij misschien een beetje de juiste weg ophelpen?
Ik weet dat dit in de kosten kan lopen, maar als ik niet weet waar ik over praat dan schiet ik er natuurlijk niks mee op. Dus posts als in de zin van hahaha belachelijk etc. hebben geen waarde in dit topic.
Ik wil eigenlijk de volgende situatie opzetten
- Centrale streaming server
- Touchscreens op strategische plekken waarmee je alles kunt bedienen.
- Media apparaat per TV
- Per locatie / kamer in te stellen audio / video
Wat ik verwacht van deze server is dat hier alle data opgeslagen staat zoals:
- Foto's
- Video's
- Muziek
Van deze schermen moet eigenlijk alles bedienbaar zijn. Dus ik wil bijv. ergens anders in de woning kiezen voor ik wil die film op die tv afspelen en dat dus ook daadwerkelijk gebeurd.
Of ik wil een bepaalde radio zender in 1 specifieke kamer horen.
Media apparaat
Globale naam, want heb nog niet echt een idee wat hiervoor het beste is.
HTPC bijvoorbeeld, maar moet wel op afstand een film gepusht kunnen krijgen.
Ik heb naar diverse dingen gekeken zoals Lexcom, Domotica, etc. Maar dit is voornamelijk licht.
Nu heb ik op GoT gelezen dat Bose wel weer een setje heeft en een andere partij heeft dat wel weer, maar dan krijg je zo'n chaotische producten collectie en dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Kan ik dit alleen al met Windows Vista en een server editie of heb ik er toch nog meer voor nodig?
Kunnen jullie mij misschien een beetje de juiste weg ophelpen?
Ik weet dat dit in de kosten kan lopen, maar als ik niet weet waar ik over praat dan schiet ik er natuurlijk niks mee op. Dus posts als in de zin van hahaha belachelijk etc. hebben geen waarde in dit topic.