Toon posts:

Hifi component

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment in het bezit van een Sony MZ-R90 minidisc recorder. Nu wil ik daarnaast een minidisc recorder maar dan als hifi component om direct op cdspeler aan te sluiten d.m.v. optische kabel. Is het noodzakelijk om een Sony te kopen of kan je ook een ander merk nemen als component.
Ik heb ergens gelezen dat je ook diverse Atrac versies hebt. Kan ik die dan lezen op mijn portable minidisc (MZ-R90).

Welk merk raden jullie aan, mijn cdspeler is een Denon met optische uitgang

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand tips :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Koop gewoon een willekeurig minidisc deck met optische uitgang, want er is gewoon een standaard voor die uitgang waar de fabrikanten zich allemaal (op een enkele uitzondering) aan houden.

Maar waarom nog een apart deck kopen? Je minidisc walkman kan al opnemen, dus gebruik die gewoon om op te nemen via de optische ingang.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 19:45 schreef Exirion het volgende:
Koop gewoon een willekeurig minidisc deck met optische uitgang, want er is gewoon een standaard voor die uitgang waar de fabrikanten zich allemaal (op een enkele uitzondering) aan houden.

Maar waarom nog een apart deck kopen? Je minidisc walkman kan al opnemen, dus gebruik die gewoon om op te nemen via de optische ingang.
Hoe zit het dan met die Atrac technologie?

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-03 12:54

uibeltje

Idiotheque

Op vrijdag 23 februari 2001 19:55 schreef AleSyS het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met die Atrac technologie?
Is een compressietechniek. De compressie vindt pas plaats in de MD recorder, dus pas na de kabel. Maakt dus niets uit.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik meen dat de laatste generatie spelers allemaal ATRAC 4.5 hebben. Sharp was hier de eerste mee.

Kijk hier ff: http://www.minidisc.org/

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 21:05 schreef uibeltje het volgende:

[..]

Is een compressietechniek. De compressie vindt pas plaats in de MD recorder, dus pas na de kabel. Maakt dus niets uit.
Maar kan ik problemen krijgen met andere MD spelers.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 23 februari 2001 21:10 schreef AleSyS het volgende:

[..]

Maar kan ik problemen krijgen met andere MD spelers.
Ik zei je net al dat alle fabrikanten zich aan dezelfde standaard houden: nee dus.

Verwijderd

Het maakt niet veel uit, een atrac 1.0 speler kan atrac 4.5 opgenomen discs lezen, aangezien nog steeds hetzelfde algoritme om te comprimeren gebruikt wordt. Alleen bij nieuwere versies van atrac wordt er als het ware dus met hetzelfde alogritme gewoon verder doorgerekend (snellere, effectievere processoren), en dit geeft betere geluidskwaliteit.
Daar komt het op neer, niet op de wazige zinconstructies enzo letten :)
Pagina: 1