[ajax] activeren serverside

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 17:18
Hallo,

Ik zou graag AJAX activeren op m'n web testservertje,
ik ben begonnen met een voorbeeldje, dit gaat perfect met portablewebapp, maar niet met m'n afzonderlijke apache, mysql, php,... configuratie (dus het zit zeker hier ergens fout), ook heb ik geprobeerd met wampserver standaardconfiguratie, zelfde probmeem

Na 2 dagen googlen vraag ik uw hulp, welke plugin,... heb ik nodig?

m'n servertje draait windows

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Voor ajax? Weet je wel wat Ajax is?
Dat is Javascript :)
Dus daar hoef je niets voor te installeren.
http://www.w3schools.com/Ajax/Default.Asp

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat heeft AJAX met je server te maken? Naar mijn idee is het idee van AJAX juist dat de client d.m.v. javascript e.d. asynchroon meuQ opvraagt van je webserver. Maar dat vraagt ie gewoon op d.m.v. "standaard" scripts zoals PHP-scriptjes of gewoon losse files.

Wat voor module/plugin verwacht je en welke functionaliteit zou het moeten leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Ajax werkt volledig clientside dus je hoeft niets op de server te doen. Waarschijnlijk zal het een domain security probleem zijn waardoor een async request niet mag uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
dus ik ben aan het testen hoe ik met m'n cliënt de paralelle poort van m'n server kan sturen, dit roept een exe op op de server, iemand enig idee waar ik dit kan beginnen zoeken, ben echter vrij nieuw op dit vlak

beetje info (nogal ver naar onder)
http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.html

[ Voor 18% gewijzigd door honda4life op 17-11-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
honda4life schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:50:
dus ik ben aan het testen hoe ik met m'n cliënt de paralelle poort van m'n server kan sturen, dit roept een exe op op de server, iemand enig idee waar ik dit kan beginnen zoeken, ben echter vrij nieuw op dit vlak

beetje info (nogal ver naar onder)
http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.html
En dit heeft .... met AJAX te maken hoe? Als ik jou was zou ik me eerst eens concentreren op het aanroepen van die EXE zónder gebruik te maken van AJAX.

Apache Tutorial: Dynamic Content with CGI

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 17-11-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
als de pagina in portablewebapp op dezelfde pc wel werkt en niet op m'n "wampserver" programma dan is er toch iets mis met m'n serverconfiguratie en niet met die pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En portablewebapp is ... wat exact? En dat heeft hoe met jouw parallele-poort-aanstuur-EXE te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus dan ga je zelf eerst aan het debuggen ;)
Nu dump je direct je probleem en je lijkt er vanuit te gaan dat we en weten waar het precies over gaat en dat we een standaard oplossing hebben liggen... je zult echter preciezer moeten aangeven wat je huidige situatie is en wat je zelf het geprobeerd om het op lossen. Ajax hoef je niet te activeren. Als je iets van PHP/ASP/JSP/perl/whatever op de server kan gebruiken kan je daar prima het serverside deel voor je stukje Ajax mee maken.

Wild guess: om de paralelle poort direct te benaderen heb je normaal gesproken administrator rechten nodig of zul je een specifek stukje software moeten installeren (bijv. direct port I/O) om dat te kunnen doen. Controleer dus of de gebruiker waaronder de webserver draait dat stukje software mag benaderen of genoeg rechten heeft om direct de parallele poort te kunnen benaderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 17-11-2008 13:15 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ajax laadt je pagina op de achtergrond.
Als jij je PHP/ASP of wat dan ook goed werkend heb, kan je die mooi met AJAX aanroepen (evenuteel met parameters) waardoor hij 'live' uitgevoerd wordt.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
portablewebapp is dus zo'n portable programma dat je niet moet installeren, hierop kan je dus je website benaderen (localhost) met php, mysql,... bij dit werkt de poort controle echter perfect (maar met de portable is je pc niet extern te benaderen en dus niet bruikbaar), dit is op dezelfde pc als waar ik apache, mysql, php los geïnstalleerd heb.

Wat valt er te debuggen als er op dezelfde pc alles perfect werkt met de ene serversoftware maar niet met de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 11:26
honda4life schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:18:
Wat valt er te debuggen als er op dezelfde pc alles perfect werkt met de ene serversoftware maar niet met de andere?
Ik kan op Server A een brak stukje software 'perfect' laten werken door alle error reporting uit te zetten. Als ik vervolgens dat brak stukje software op Server B zet (met alle error reporting aan) werkt dat brakke stukje software niet meer.

En dan zeg jij dat het aan Server B ligt? Volgens mij is juist Server A het probleem en het feit dat de programmeur niet netjes gescript en getest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat valt er te debuggen? Wat dacht je van te controleren onder welke gebruiker je serversoftware standaard draait? Die user heeft waarschijnlijk minder rechten als je je app direct draait of als je dat portablewebapp gebruikt. Test het en je weet het. Het is ontzettend bekrompen om maar te roepen "maar op mijn PC draait het wel, het ligt aan jou". Nee, het ligt toch echt aan de maker van de software die draait.

Apache dropt normaal gesproken z'n root of administrator rechten en gebruikt een andere gebruiker (bijv. www-data) om scripts e.d. uit te voeren. Doet portablewepapp dat ook? Ga dat gewoon eens eerst controleren. Mocht je er dan echt niet uitkomen dan kan je een nieuw topic openen maar let daarbij aub op Het algemeen beleid #quickstart (aka: geef voldoende informatie, wij weten echt niet alles als jij een paar steekwoorden noemt..)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.