Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:23
Ik heb het BBG Game systeem gekocht en in elkaar gezet afgelopen weekend.

Deze heb ik draaiend gehad, totdat ik een losse USB kabel aan de voorkant van de Antec P182 kast stak.
Op één of andere manier ging de pc zich zelf afsluiten, om daarna nooit meer op te starten. De front usb kabel van de kast zit op de aansluiting naast de E1394-2 aansluiting, wat volgens het boekje een USB aansluiting is. Het lijkt wel op sluiting of zo, de kabel heb ik er al af gehaad.
Het moederbord laat wel een groen lampje zien als ik de spanning er op zet, maar reageert totaal niet op de powerknop. Het vreemde is dat als ik de power knop langer ingedrukt houd, dan hoor ik een lage 'brom' toon die steeds hoger in toonhoogte gaat. Geen idee of ik daar wat uit moet halen.

Ik heb een andere voeding geprobeerd, maar hield hetzelfde effect.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Verder lees ik net in het boekje dat er een aparte 'adapter' nodig is om een front usb kabel aan te sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit een reden kunnen zijn waardoor hij helemaal niet meer reageert? Het lijkt mij sterk dat hij daardoor helemaal defect raakt?

If your chassis suppots front panel USB ports, you can attach a front panel

USB cable to these connectors. Connect the USB cable to ASUS Q-Connector

(USB, blue) first, and then install the Q-Connector (USB) to the USB connector

onboard.

This module should be purchased seperately.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 05:54

Bejit

Svenska Faderland

Je zou even met een schroevendraaier je PC kunnen "kickstarten".(Even schroevendraaier tegen de 2 mobopinnetjes houden van de aanknop)

Probeer ook ff op te starten zonder bios batterij en daarna weer met batterijtje.

Als die dan nog niks doet dan is je mobo gewoon dood.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zit de usb aansluiting wel goed op de headers en niet toevallig een pinnetje scheef? Ik neem aan dat je de pc zelf hebt gebouwd?

Sowieso even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen :)

Dat Q-connector is trouwens onzin, is slechts een plastic ding die al je losse kabeltjes van de frontpanel bij elkaar houdt, zodat je die in 1 keer op je mobo kan prikken. Die heb je dus niet perse nodig, slechts handig als je vaak van moederbord wisselt.

[ Voor 79% gewijzigd door Hooglander1 op 17-11-2008 15:59 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:23
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga vanavond inderdaad een kickstart proberen en kijken of ik een CMOS reset kan uitvoeren. Het vreemde vond ik wel dat de usb connector 2 pinnen meer heeft dan het usb aansluit blokje van de kast. Echter heeft de rechter bovenhoek geen pin en die zit in het aansluitblokje ook dicht.

Ik hou dus links 2 pinnen over van de connector op het moederbord. Kan dit een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je hoort geen pinnen over te houden naar mijn weten. Je hebt 9 pinnetjes en 9 gaatjes in je blokje. Die ene "dode" pin zorgt ervoor dat je hem niet op de kop in kan drukken. Nog een keer goed kijken dus, zo voorkom je dat je kortsluiting maakt ;)

Maar dan nog, als hij afgekoppeld al niet meer werkt, dan zal dit hooguit de oorzaak zijn, maar niet de oplossing :X

[ Voor 19% gewijzigd door Hooglander1 op 17-11-2008 16:41 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.