Breedte van (de rest)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Besten, ik heb hier het volgende concept:
http://plottr.gport.nl/ci

Ik heb hier het linker en rechter vak 1% van de zijkanten, en ze hebben een vaste breedte.
De balk onderin heeft een % breedte (ik wil dat hij altijd 100% is, en dat ie 1% van de zijkanten zit).
Het probleem is een beetje dat ik het middenste content vak de ruimte tussen de linker en rechter vlakken wil hebben, ik heb echter geen idee hoe ik dit met css kan afvangen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ff in de gauwigheid dat je alle DIV's opzich staand hebt. Indien je de breedte van de middencontent wil laten afhangen van de breedte (en de afstand tot de rand) van de menu's, zal je een container DIV moeten gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div id=container>
  <div id=menu1>
  </div>
  <div id=content>
  </div>
  <div id=menu2>
  </div>
</div>

Overigens begrijp ik de rest nog niet helemaal van de opzet, dus als je concreter advies hebt zou een versie met inline styles wel handig zijn om een overzicht te krijgen.

Edit:
ff kleine toevoeging, je kan die 1% margin dan in je container gebruiken, dan hoef je daar verder geen rekening meer mee te houden. #container { margin-left: 1%; margin-right: 1%; }

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
gerbenvandijk schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:01:
Het probleem is een beetje dat ik het middenste content vak de ruimte tussen de linker en rechter vlakken wil hebben, ik heb echter geen idee hoe ik dit met css kan afvangen.
Ik snap het niet.. Je wil het middenste content vak (div class=content ?) de ruimte (welke ruimte?) tussen de linker en rechter vlakken wil hebben (wil hebben? moet het middelste vak dezelfde ruimte hebben als het linker en rechter vak?)
No flame intended, maar ik snap er gewoon niets van :+

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heel simpel, maak even een paint achtige tekenin waarin de vlakken staan met legenda hoeveel ruimte je waar wilt hebben :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.