Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel Foto Lijst (?)

Pagina: 1
Acties:

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 11:35
Ik ben momenteel bezig met het maken van personeelspasjes. Ik heb het zo gemaakt dat hij vanuit de excel database, de naam, nummer en functie uit de excel sheet haalt. Maar nu wil ik ook een foto voor elk van die gebruikers. Hoe kan ik die foto zo linken in excel dat het in word komt te staan ? Ik zat zelf eerst te denken aan. Als de naam (in excel) gelijk is aan de fotonaam in "C:\Test\...jpg", gebruik dan die foto. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Bij voorbaat dank.

Mvg.

Monkehhh

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 23:42
Via VBA. Ik adviseer een worksheet_change event af te vangen, en te controleren op verandering van de cel met het personeelsnummer. zo ja, dan laadt je in een picture-object de gewenste foto.

Succes.

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 11:35
Bolukan schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:05:
Via VBA. Ik adviseer een worksheet_change event af te vangen, en te controleren op verandering van de cel met het personeelsnummer. zo ja, dan laadt je in een picture-object de gewenste foto.

Succes.
Het probleem is, ik heb totaal geen verstand van VBA =(

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 23:42
zoiets..
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Option Explicit

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Intersect(ActiveSheet.Range("B3"), Target) Is Nothing Then
    ' Andere cel
 Else
    ' Image1 oid, selecteer waar de picture moet komen
    ' kies voor eigenschappen en als 'name' stond er "Image1":
    Image1.Object.Picture = LoadPicture("D:\Temp\" & Target.Parent.Range("B3").Value & ".jpg")
 End If

End Sub

Effe kijken of dat werkt. Hmm, hint:
AutoSize=False
PictureSizeMode=3 (fmPictureSizeModeZoom)

[ Voor 20% gewijzigd door Bolukan op 17-11-2008 20:41 ]