Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Ik heb een losse schijf van een familielid hier thuis liggen met een corrupte windows installatie erop. Is het mogelijk om met repair console/tool de windows map te repareren? Aangezien hij andere hardware heeft dan ik lijkt het me geen goed idee om zijn windows te booten vanaf mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Corrupt? Toevallig iets met het AVG debacle te maken? In dat geval is het een kwestie van user32.dll restoren. Zo niet, wat versta je dan onder 'corrupt'?

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 17-11-2008 10:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Hmm ik heb even gekeken en user32.dll is gewoon aanwezig in de system32 map. Te zien aan program files draaide hij Smart Security en niet AVG.

Hij kreeg "user profile has stopped working" in windows zelf en later een blauw scherm tijdens opstarten.

Ik kon eerst helemaal niet bij het volume komen in windows maar na een chkdsk /r kan ik hem weer lezen. Jammergenoeg weet ik op dit moment niet wat de precieze melding van het blauwe scherm was. Moet ik even navragen.

Zou ik de schijf in vmware kunnen mounten en kijken-wattie-doet? Volgens mij moet dat kunnen maar kan het mis gaan als hij tegelijkertijd gemount is in windows en vmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 11:50

bReChThOu

Team Belgium

Wat ook werkt is een quick-format doen en daarna GetDataBack erover draaien. Je moet dan wel de bestanden die je restored op een andere schijf zetten anders kan je data verliezen doordat je oude data overschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je zou hem met de recovery procedure van windows moeten kunnen repareren. Daar heb je de windows cd/dvd voor nodig.

vmware heeft speciale service nodig om native hardware te benaderen.

Simpeler is een linux live-cd (linux die boot vanaf cd) te pakken en daarmee de harde schijf te lezen /backuppen voordat je gaat repareren.

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 17-11-2008 14:22 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.