Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Het zit als volgt, ik heb een desktop pc met Windows XP daarin zit een wireless USB stick, en een netwerk kaartje van Realtek 10/100. Nu wil ik het draadloos netwerk waarmee ik verbinding maak met de USB stick toegankelijk maken voor het netwerk wat verbonden is met de Realtek kaart.

Ik wil aan de Realtek kaart mijn servertje aansluiten zodat die internet heeft. Het betreft debian, maar ik denk dat er hier clientside niets ingesteld hoeft te worden behalve een vast ip adres. (Vraag, moet dit ip adres in een andere of dezelfde range zitten als het 192.168.1.0 netwerk waarmee de wlan kaart verbind?) Wat zijn de mogelijkheden die ik dan heb om aan de Realtek kaart te knopen, Ik heb een crosskabel, en ik heb een router die als switch kan dienen. Ik kies voor de crosskabel, ik neem aan dat dat niet het probleem veroorzaakt dat het delen van het internet niet werkt.

Ik heb zelf al wel het een en ander geprobeerd, maar telkens als de verbinding met de server werkt, werkt de internet verbinding onder WinXP weer niet. Schakel ik dan de Realtek netwerkkaart uit, werkt de internet verbinding weer prima.

Wellicht zie ik hier ondanks mijn redelijke ervaring toch wat over het hooft. Wie o wie weet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Wizard Internetverbinding draaien, dan kun je ook instellen dat je een verbinding wilt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ThinkPad zegt ^^.
Maar waarom sluit je ze niet gewoon allebei op de router aan? Dan hoeft ook niet altijd je pc aan te staan om je debian-pc op internet te laten.