Ik had gewoon ff algemene interesse of jullie jezelf verwend vinden of juist niet, en geef argumenten of voorbeelden. Alvast bedankt.
m'n moeder vind van wel, ik niet
This too shall pass
nee vind ik niet .... ik ben gelukkig ook geen enigskind.. want die zijn voor 80% dus wel overdreven verwend.
Verwend ben je als je alles krijgt... dus een auto, fiets, schoolgeld wordt voor je geregeld, etc.
geld voor mij niet
Verwend ben je als je alles krijgt... dus een auto, fiets, schoolgeld wordt voor je geregeld, etc.
geld voor mij niet
Ligt er aan hoe je het bedoelt.
Voor Nederlandse maatstaven ben ik zeker niet verwend.
Voor derde wereld maatstaven zeker wel.
Voor Nederlandse maatstaven ben ik zeker niet verwend.
Voor derde wereld maatstaven zeker wel.
nee, voor bijna al mijn spullen zelf hard gewerkt!
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Okay dan zeg ik : Nee.
Ik heb nix te klagen hoor maar ik krijg ook niet alles wat ik wil dus..
Ik heb nix te klagen hoor maar ik krijg ook niet alles wat ik wil dus..
Nope totaal niet verwend. Moet alles zelf betalen en regelen en doen. Moeilijke thuis situatie en zo.
Dus ik kan volmondig nee antwoorden.
Dus ik kan volmondig nee antwoorden.
Verwijderd
Mn vriend zegt van wel:)
Omdat ik alles van thuis krijg en hij veel moet werken om aan zn spullen enzo te komen.
Alstie me loopt te stangen zegtie ook wel es: verwend nest
Ikzelf moet eigenlijk wel toegeven dat ik best wel verwend word:)
Omdat ik alles van thuis krijg en hij veel moet werken om aan zn spullen enzo te komen.
Alstie me loopt te stangen zegtie ook wel es: verwend nest
Ikzelf moet eigenlijk wel toegeven dat ik best wel verwend word:)
Verwijderd
als ik zo eens rond kijk ja! ik ben best verwend.....
Maarja mischien komt er een dag dat ik het zelf allemaal moet uitzoeken.... dus :-)
Verwend heeft hier volgens mij de betekenis van verwaand.
Verwend zijn heeft weinig te maken met bezit of dingen krijgen e.d.. Vind ik. Ik beschouw mezelf niet als verwend, maar krijg wel heel veel (opleiding, spullen...). Aan de andere kant vraag ik nergens om en geef veel aan anderen. Koop een straatkrant voor een geeltje, geef een PC weg aan een vreemde (hier op T.net), en probeer naar mensen te luisteren.
Voor je eigen hachje zorgen hoeft dus niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat je niet verwend bent, en andersom.
E.e.a. trouwens niet om voorgaande posters hier af te kraken hoor, maar om het argument van leefomstandigheden te ontkrachten.
Verwend zijn heeft weinig te maken met bezit of dingen krijgen e.d.. Vind ik. Ik beschouw mezelf niet als verwend, maar krijg wel heel veel (opleiding, spullen...). Aan de andere kant vraag ik nergens om en geef veel aan anderen. Koop een straatkrant voor een geeltje, geef een PC weg aan een vreemde (hier op T.net), en probeer naar mensen te luisteren.
Voor je eigen hachje zorgen hoeft dus niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat je niet verwend bent, en andersom.
E.e.a. trouwens niet om voorgaande posters hier af te kraken hoor, maar om het argument van leefomstandigheden te ontkrachten.
Bloed, zweet & koffie
nee, moet voor alles hard werken, ze helpen ook wel een beetje mee, maar niet zo
krijg zakgeld ,kleding, eten en onderdak
de rest moet ik zelf betalen
stereo
md
computer (ben er nog steeds bezig met het sparen)
ik werk best veel voor een 16 jarige schoolier (vind ik): 12 tot 20 uur in de week
maar ik heb nix te klagen denk ik
ben ook tevreden
de rest moet ik zelf betalen
stereo
md
computer (ben er nog steeds bezig met het sparen)
ik werk best veel voor een 16 jarige schoolier (vind ik): 12 tot 20 uur in de week
maar ik heb nix te klagen denk ik
ben ook tevreden
nee, eigenlijk niet.
ik werk overal zo'n beetje voor
ik werk overal zo'n beetje voor
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Verwijderd
Dan zit ik dus bij die overige 20 procent.:(Op vrijdag 23 februari 2001 18:09 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
nee vind ik niet .... ik ben gelukkig ook geen enigskind.. want die zijn voor 80% dus wel overdreven verwend.
geld voor mij niet
Ik krijg dan ook wel alles betaald van mijn ouders, zolang het maar niet om luxe artikelen zoals stereo en tv en zo gaat, maar mijn ouders zijn wel super streng.
Ik kan echt niks goed doen, terwijl ik wel gewoon goed op school ben en dergelijke (5VWO)
Ik zou dan ook graag met bepaalde mensen die ik ken van ouders willen wisselen, maar ik vraag me af of die vrienden dat ook zouden willen.
Pagina: 1