Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alice aansluiting hoe zit dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.029 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik had vorige week (na 4 week) eindelijk mijn Alice modem ontvangen.
Ik ging de handleiding door lezen en zag staan dat je na het aansluiten van de modem binnen 10 minuten internet hebt.

Dus ik ging alles aansluiten (alles was correct).
Toen 10 minuten gewacht maar er gebeurde niets. (alleen power lampje ging aan)
Dus ik dacht ik wacht eens 24 uur.

De volgende dag nog alleen het powerlampje aan.
Dus toen had ik de splitter er tussen uit gehaald in de hoop dat de ADSL lampje ook dit keer aan ging.
Maar helaas zonder resultaat.
Dus ik ben die maandag terug naar de winkel gegaan (waar ik mijn Alice diensten besteld heb).
En die wisten er niets van.
Tot dat iemand zei dat je binnen een paar dagen (hij dacht 3/4 dagen).
Dat ik een brief krijg met daar in de Alice aansluit bevestiging.
Maar het is nu een week later en heb geen brief van Alice ontvangen (ik kan wel in de modem zelf komen maar daar zie ik een kruis bij DSL en bij internet een vinkje).

Weet iemand hoelang dit nog kan duren (of een geschatte tijd).
Ik heb Alice Comfort

Alvast bedankt.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

je zou alice natuurlijk eens kunnen bellen en vragen hoe het zit.. Maar dat is misschien wat veel zo op de maandag morgen :>

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26
Ik vermoed dat je lijn dan of nog niet geleverd is of dat deze is geleverd op een verkeerd aderpaar.

Je zou kunnen proberen om bij je isra-punt de draden wit-oranje met rood-blauw om te wisselen zodat je kan controleren of het op het andere aderpaar is geleverd. anders kan je beter even met Alice bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem juist.
Ik wil liever niet met de klanten service bellen aangezien ik geen telefoon aansluiting heb (alleen mobiel).
En ik zag al op andere forums (en reviews) dat je al een uur aan de telefoon zit en dat ze je dan nog niet van dienst kunnen zijn.
(en ik zit met stage tijden van 9 tot 17:00 uur)
Dus ik zat te hopen of hier iemand ervaring met mij wilt delen hoe die gene het voor elkaar heeft gekregen

Verwijderd

Topicstarter
3ssen schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:34:
Ik vermoed dat je lijn dan of nog niet geleverd is of dat deze is geleverd op een verkeerd aderpaar.

Je zou kunnen proberen om bij je isra-punt de draden wit-oranje met rood-blauw om te wisselen zodat je kan controleren of het op het andere aderpaar is geleverd. anders kan je beter even met Alice bellen.
Ik ben niet technische en met stroom spelen vind ik eerlijkgezegt maar gevaarlijk.
En nog even iets.
Haal ik de telefoon van de hoorn dan brand het phone 1 lampje wel.
En dan hoor ik ook tutututu ofzo en typ ik een nummer in (lijkt het dat hij over gaat) maar dat gaat die weer niet.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:38:
[...]

Ik ben niet technische en met stroom spelen vind ik eerlijkgezegt maar gevaarlijk.
En nog even iets.
Haal ik de telefoon van de hoorn dan brand het phone 1 lampje wel.
En dan hoor ik ook tutututu ofzo en typ ik een nummer in (lijkt het dat hij over gaat) maar dat gaat die weer niet.
Even een simpele voip uitleg dan maar:

Je modem heeft een dsl-signaal nodig om online te kunnen. Aangezien er voip-mogelijkheden in zitten geeft het modem aan jou toestel een kiestoon. ook als het modem geen buitenlijn heeft. Die afwijzingstoon / ingesprekstoon die je hoort is omdat er dus geen registratie is om de bel-server van alice.

Die draadjes kan je zonder problemen verwisselen (voor normale analoge telefonie zit er 50 volt op) Voor adsl dacht ik alleen maar een frequentie, spanning kan je niet meten op alleen adsl-lijn.

Verwijderd

Topicstarter
En waar moet ik dat doen?
In de stopcontact waar de telefoon steker in kan ? (in de geval de stekker voor Alice modem)
Of in de modem van alice?

En over die piep toon houd dat in dat ik gewoon nog geen aansluiting heb (dat ik dus moet afwachten)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 10:04 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Niet in de modem, dat is een gewoon apparaat die aangesltoen is op het KPN-stopcontact.
In je ISRApunt. Zit vaak in je meterkast.

Zoiets van de 5 kan het wezen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 17-11-2008 10:24 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
Alice wordt volgens mij altijd geleverd op het tweede aderpaar. Bij mij kwam er een kpn monteur om het dingetje in de muur om te zetten. Kan je natuurlijk ook zelf doen ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:36:
Dat is het probleem juist.
Ik wil liever niet met de klanten service bellen aangezien ik geen telefoon aansluiting heb (alleen mobiel).
En ik zag al op andere forums (en reviews) dat je al een uur aan de telefoon zit en dat ze je dan nog niet van dienst kunnen zijn.
(en ik zit met stage tijden van 9 tot 17:00 uur)
Dus ik zat te hopen of hier iemand ervaring met mij wilt delen hoe die gene het voor elkaar heeft gekregen
Dat is niet relevant. Een topic maken zonder eerst te bellen heeft dan nog minder zin namelijk.

Verder is het belangrijkste of je DSL signaal hebt. Vergeet het hele Phone gedeelte even.
Heb je geen signaal, ook geen internet/telefonie.

Je kunt de suggestie eerder gegeven eens proberen (rood/blauw omdraaien met oranje/wit in je KPN aansluitpunt), anders zul je echt met Alice moeten bellen, je signaal is namelijk dan niet goed geleverd.

Je topic gaat op slot, puur vanwege het gebrek aan eigen inzet/wil.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.