Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Aan allen, vorige week heb ik op mijn werk een Panasonic FX35 digicam gekocht, prima camera maar ik heb 1 heel vaag probleem:

Foto's op het geheugen kaartje kan ik via de Windows verkenner (camera via USB verbonden) in win xp NIET verwijderen, verkenner geeft dan de foutmelding dat het kaartje mogelijk beveiligd is tegen schrijven :?

Deze melding slaat uiteraard nergens op want de foto's worden immers wel opgeslagen. en als ik de foto's verwijder via het foto toestel zelf heb ik geen probleem. In eerst instantie dacht ik dat het aan het geheugen kaartje lag (Dane elec 4Gb) Maar als ik deze verwijder en op het interne geheugen van de camera foto's maak kan ik deze ook niet verwijderen via USB/verkenner, zelfde melding over de schrijf-beveiliging.

Kheb de camera aangesloten op 2 verschillende XP pro machines, beide zelfde probleem. Mijn prive camera (panasonic TZ5) werkt prima via mijn laptop.

Enig idee hoe dit op te lossen is?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kheb de camera nu even mee naar huis genomen en aan de Vista-laptop gehangen, zelfde probleem helaas.

Deze laptop heeft een interne cardreader dus daar het kaartje ingestopt, dan werkt alles natuurlijk prima (want ik was er al achter dat het niet aan het kaartje lag). Ook heb ik het kaartje voor de zekerheid even geformatteerd maar dat maakt ook niet uit.

Het lijkt echt aan de USB-verbinding te liggen... dus blijkbaar iets in de Firmware van de camera ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Kijk eens of het kaartje (sd-kaartje neem ik aan?) niet beveiligd is tegen verwijderen. Met mijn camera kan ik als de beveiliging op staat nog altijd fotos verwijderen, maar via de pc niet...

Afbeeldingslocatie: http://www.photoreview.com.au/guides/digitalphotography/PRPG12_pg17A.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het kan goed zijn dat de interne software van de camera een beveiliging heeft dat je de foto's via windows niet kan verwijderen. Maar je kan toch gewoon de foto's van het kaartje halen en dan via je camera het kaartje formatteren en weer verder gaan :)?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@mngm daar ligt het dus niet, kan immers wel foto's opslaan, en kheb het probleem ook met de interne geheugen van de camera.

@nomad: het lijkt idd in de firmware te zitten, al dan niet opzettelijk, Mijn TZ5 een camera die er erg op lijkt heeft dit "probleem" niet.
En inderdaad verwijderen via de camera zelf gaat ook wel, maar het is alleen maar omslachtig en een extra handeling. gewoon knippen en plakken via de verkenner is immers veel handiger! nu moetje elke keer ook nog eens via de camera een aantal handleingen doen om de boel te wissen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 18-11-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft de camera een optie om hem als mass storage device te gebruiken?
Dan zou het wissen wel moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bouwfraude schreef op woensdag 19 november 2008 @ 01:27:
Heeft de camera een optie om hem als mass storage device te gebruiken?
Dan zou het wissen wel moeten werken...
ben ik iig niet tegen gekomen in de instellingen, je kan bij de USB instellingen alleen kiezen tussen Pc en Pictbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tsja, lijkt me gewoon een bewuste beveiligingsmaatregel in de camera. Zodat je als gebruiker niet per ongeluk je foto's verwijderd vanaf je PC.

Knippen en plakken is wat mij betreft ook echt niet de meest tactische manier. Ik zou ze toch echt wel eerst eens willen bekijken/bewerken/backuppen, voordat ik de originelen van het kaartje gooi. Stel dat er bij het knippen/plakken iets mis gaat, ben je mooi het bokje.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera blokkeert het verwijderen van de foto's. Ik heb hetzelfde probleem. Als ik het kaartje overzet naar een andere oudere Lumix camera dan kan ik zonder problemen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
helpt het misschien als je hem helemaal reset? Wat zegt de handleiding er over meestal staat achterin een lijstje met problemen en oplossingen daarvoor
Pagina: 1