[HD3650]horizontale Storing in beeld bij gebruik van DVI

Pagina: 1
Acties:

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30
Heb een week geleden een 2dehands Sapphire Ati HD3650 512DDR2 gekocht als upgrade van mijn Ati X1300.

Helaas heb ik het volgende probleem:
Tijdens het browsen van het web en ander 2d gebruik zie ik af en toe groene en blauwe strepen in het beeld.
Deze zie je het best op een zwarte achtergrond en op andere kleuren zie je gewoon wat beweging in je ooghoek. Het vreemde is dat ik dit eigenlijk alleen zie als ik mijn monitor (een IIyama 431s) via DVI werkt. Gebruik ik de bijgeleverde DVI naar Dsub aansluiting dan zie ik hier niets van. (zelfde monitor. Deze heeft zowel een DVI als Dsub aansluiting)

Inmiddels heb ik al zeker 5 verschillende drivers geprobeerd. De originele zoals die op de CD stond. De nieuwste Catalyst 8.11, de Far cry hotfix, de 8.10 en een oudje die ik met mijn X1300 gebruikte.

In 3D heb ik helemaal geen problemen. Far cry 2 draait netjes en 3Dmark 2006 loopt ook zonder problemen de tests door. Volgens mij is het dus geen probleem met de voeding. (anders zou 3D instabiel moeten werken)
Ook de X1300 heeft geen problemen gegeven. Monitor is dus volgens mij gewoon goed.

In andere systemen werk de kaart prima. (maar dat heb ik dus alleen kunnen testen met een Dsub aansluiting omdat ik geen scherm met DVI beschikbaar had.)

Iemand een idee? Zal morgen op werk eens kijken of ik nog een keer kan testen met een DVI monitor.

Heb nog wel een bon maar de winkel doet moeilijk omdat zij geen probleem kunnen constateren. (maar ook zij gebruiken een Dsub adapter) Heb ze zelfs een filmpje laten zien van de storing maar volgens hun moest het aan mijn systeem liggen.

• r_kluft
Nog effe een kickje en een update.

Met DVI heb ik ook dat de resolutie spontaan naar 1024x768 springt na een reboot of spelletje i.p.v. 1280x1024.

Werk nu 2 dagen via een DVI naar Dsub adapter welke ik heb aangesloten op de Dsub ingang van mijn monitor en dat werkt prima. (maar ik wil dus eigenlijk mijn DVI poort gebruiken.)

Vreemd genoeg kan ik het probleem in een andere pc met een ander monitor niet nabootsen. Zelfs al sluit ik deze ook aan via DVI.
Kan het soms zijn de herkenning van de monitor via de DVI poort verkeerd/stuk kan gaan?

• r_kluft
Nou ook op de VGA poort zet hij uit zichzelf de resolutie terug naar 1024x768.
Vreemd genoeg herkend hij daarna de max resolutie niet meer zodat ik de resolutie zo op 1920x1080 kan zetten. Ook al gaat mijn monitor maar tot 1280x1024.

Niemand trouwens een idee wat dit is of kan zijn?