Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Toshiba u400-136, met een clean install is alles prima. Maar na het installeren van windows updates duurt het opstarten van de laptop erg lang. De tijd tussen het verschijnen van het windows logo en het invoeren van het wachtwoord is erg traag geworden. Heb verschillende updates afzonderlijk van elkaar geinstalleerd en het probleem blijft zich voordoen. Hersteld naar fabrieksinstellingen, alles prima, installeren van updates en weer ongekend traag.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Defragmenteren is de oplossing. Gebruik PerfectDisk .... die zet de boot files netjes vooraan de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaglander schreef op maandag 17 november 2008 @ 05:47:
Defragmenteren is de oplossing. Gebruik PerfectDisk .... die zet de boot files netjes vooraan de schijf.
Je weet dat Vista dit ook al voor je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor het advies,

Gedefragmenteerd, werkt alleen niet. Nog steeds extreem lange opstarttijd tussen windows logo en login scherm :(.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:54:
Thnx voor het advies,

Gedefragmenteerd, werkt alleen niet. Nog steeds extreem lange opstarttijd tussen windows logo en login scherm :(.

Iemand nog een idee?
Heb je ook een nieuwe driver geinstalleerd met de updates ('aanbevolen update') die niet helemaal lekker is?
In heel veel gevallen is dit de oorzaak van een lange opstarttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij niet duidelijk welke update de boosdoener is aangezien ik ze ook afzonderlijk van elkaar geïnstalleerd heb en het probleem zich voor blijft doen. Ik heb gezocht naar enkele nieuwe drivers, maar geen van de drivers hadden nut, voor zover ik het in kon schatten.
Tevens gaat het in veilige modus opstarten gaat gewoon zeer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:13:
Het is mij niet duidelijk welke update de boosdoener is aangezien ik ze ook afzonderlijk van elkaar geïnstalleerd heb en het probleem zich voor blijft doen. Ik heb gezocht naar enkele nieuwe drivers, maar geen van de drivers hadden nut, voor zover ik het in kon schatten.
Tevens gaat het in veilige modus opstarten gaat gewoon zeer soepel.
Dan lijkt het mij toch een driver probleem. In de normale modus pakt hij ook andere drivers mee waarvan 1 (of meerdere) brak is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:41

ByteDelight

Retro computing is alive!

Het enige dat ik me voor kan stellen, maar dat zal het wel niet zijn, is dat je een nieuwe versie van Windows Search (4) hebt gedownload, die opnieuw aan het indexeren is geslagen.

Maar dat zou niet tot zo'n vertraging mogen leiden.

Zeker niet voordat je ingelogd bent.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1