Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows Vista en heb de laatste tijd al 4x volgende Bluescreen gekregen:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
STOP 0x00000050 (0xC817C9A0, ... , ... , ...)

Weet iemand wat het probleem is?
En een mogelijke oplossing?

Verder moet ik ook zeggen dat mijn beeldscherm de laatste tijd vaak uitvalt. Terwijl ik aan het werken ben, valt het scherm opeens uit. Maar ik verlies wel niets van mijn gegevens. Gewoon op de "opstartknop" duwen, inloggen en alles waarmee ik bezig was, staat nog open. Dus hij valt eigenlijk soms gewoon op standby, maar zonder dat ik het wil..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Heb je SP1 voor Vista al geinstalleerd? Zie dit Microsoft artikel. Heb je pas geleden een driver update doorgevoerd?

Over deze melding is trouwens heel veel terug te vinden op Google en GoT search. Wat van de aanwezige oplossingen heb je al geprobeerd? Dit zodat ik ze niet onnodig ga noemen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mystery schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:37:
Heb je SP1 voor Vista al geinstalleerd? Zie dit Microsoft artikel. Heb je pas geleden een driver update doorgevoerd?

Over deze melding is trouwens heel veel terug te vinden op Google en GoT search. Wat van de aanwezige oplossingen heb je al geprobeerd? Dit zodat ik ze niet onnodig ga noemen.
Als ik het goed begrijp, is het probleem opgelost als ik een upate uitvoer naar Windows Vista SP1?
Nu "Automatische updates" is ingeschakeld, dus normaal moet SP1 al geïnstalleerd zijn. Hoe dan ook: waar kan ik zien welk SP momenteel geïnstalleerd is?

Nee, ik heb recent geen driver update doorgevoerd.
Heb al eens op Google rondgekeken maar vind daar alleen oplossingen voor Windows XP

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd ook problemen heb met mijn beeldschermadapter. Valt regelmatig vanzelf op standby. Bij het opnieuw starten ben ik wel niets van de gegevens verloren: gewoon op de "opstartknop" duwen, inloggen en alles waarmee ik bezig was, staat nog open. Misschien moet ik de driver van mijn beeldscherm updaten? Deze bvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Je kan altijd proberen de driver te updaten. het is aan jou om de juiste driver uit te zoeken.
Als de driver toch niet naar behoren werkt kan je altijd in safe mode Rollback Driver kiezen.

Als ik je STOP melding invul in Google kom ik heel veel Vista results tegen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mystery schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:47:
Je kan altijd proberen de driver te updaten. het is aan jou om de juiste driver uit te zoeken.
Als de driver toch niet naar behoren werkt kan je altijd in safe mode Rollback Driver kiezen.

Als ik je STOP melding invul in Google kom ik heel veel Vista results tegen.
Ok, bedankt.
En waar kan ik vinden welke driver momenteel voor mijn beeldscherm is geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even nagekeken en blijkbaar heb ik Vista SP1 nog NIET geïnstalleerd?
Zou het kunnen dat het probleem is opgelost als ik update naar SP1 + een nieuwe driver installeer voor mijn beeldscherm?

Kan het installeren van SP1 niet zorgen voor conflicten met mijn drivers, aangezien deze zijn geconfigureerd met de eerste versie van Windows Vista. En indien ja, hoe los ik deze conflicten dan op?
Pagina: 1