Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DIY wireless VGA mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 21:57
Omdat ik m'n vga kabel tussen de htpc en diy beamer niet kan proper wegwerken :( , ben ik op zoek naar een andere oplossing (die aanvaardbaar is voor m'n verloofde... :P )om de 2 te verbinden.
via google kwam ik een aantal (linkje) commerciele toestellen tegen, en
ook op GoT is het al een aantal keer langsgekomen (linkje)

Maar aangezien die zaken toch al gedateerd zijn (2006 en 2007) vroeg ik me af of er geen goedkopere zelfbouwmethode om vga (1024*768) draadloos te versturen...
(offtopic, moest het over een enkele tv coax (geen tv signaal erop) kunnen...is dat ook een oplossing, deze ligt er al)

• SA007
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
1024x768 op 24 bit kleur op 60Hz zorgt voor een whopping 135 MiB aan data per seconde, iets wat draadloos met zelfbouwmeuk niet te doen is.

En aangezien het over video gaat is dat ook nog 's heel erg lastig.

Ik denk dat je beter voor zo'n draadloze video/audio zender kan gaan die tegenwoordig voor een 50 euro ofzo verkocht worden en die aan je pc hangen als betaalbare oplossing.
Lang niet zo'n goed beeld, maar een heel stuk betaalbaarder en realistischer dan vga draadloos.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Ik denk dat je vooral goed moet nadenken of het écht niet mogelijk is om de kabel weg te werken. Je bent niet voor niets een tweaker, misschien kun je sleuven in de muur maken en die weer dicht laten stuccen oid :)? Draadloze VGA overdracht kan je wel vergeten. Het enige wat zou kunnen, is een mini pc/laptop bij je beamer plaatsen, die je met RDP (remote desktop) bestuurt en de film laat afspelen...

Nederlander in België

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
kan je geen utp kabeltje nemen? Die zijn meestal een stuk makkelijker weg te werken en daar kan je vga overheen gooien voor een euro of 120
http://www.maplin.co.uk/M...&doy=16m11&C=SO&U=strat15

of over usb en dan usb draadloos
http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?ModuleNo=224533
http://www.maplin.co.uk/M...&doy=16m11&C=SO&U=strat15

[ Voor 46% gewijzigd door Exphy op 16-11-2008 22:54 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dit ziet er wel leuk uit .. (vga over coax)

http://www.fullcompass.com/product/340210.html

bij nader inzien ... michien moet je wel 5 coax kabels leggen

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 16-11-2008 22:54 ]

Iperf

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
ik weet niet tot hoever dit mogelijk is maar ik heb een idee hoe je het eventueel kan doen.
VGA kan je met een simpel verloopje omzetten naar 5 aparte signalen R,G,B,H en V. Respectievelijk rood, groen, blauw, horizontale sync en verticale sync.
Dat zijn signalen die je gewoon over een normale coaxkabel kan sturen(wel met de juiste impedantie natuurlijk).
Als je nou 5 van die setjes samenstelt waar je een gewoon video signaal(dus composiet, meestal dat gele stekkertje) draadloos mee kan verzenden. En daar die 5 signalen opzet...
Geen flauw idee of het gaat werken, maar is misschien een idee.
SA007 schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:39:
1024x768 op 24 bit kleur op 60Hz zorgt voor een whopping 135 MiB aan data per seconde, iets wat draadloos met zelfbouwmeuk niet te doen is.

...
VGA is een analoog signaal met een paar data lijnen erbij die eigenlijk niet vereist zijn. In iedergeval dat denk ik :P .

EDIT:
Ik ben ff wat wezen googlen over technische specificaties over de video signalen.
Composiet heeft een voltage +1.073V en een impedantie van 75 ohm.
RGB-HV heeft een voltage van 0.7V.
Over frequentie heb ik niks kunnen vinden.
Dus volgens mij als je iets kan maken met 5 van kastjes moet het theoretisch lukken :P

[ Voor 37% gewijzigd door Yoram op 17-11-2008 00:49 ]

Hallo!

• Promy
  • Laatst online: 18-11 21:57
misschien dat 5 van die kastjes een oplossing kan bieden...
Misschien dat het het beste is om toch proberen een utp weg te werken (slijpen kan niet - huurhuis) zonder dat het te hard opvalt voor m'n vriendin...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mocht het mogelijk zijn de bestaande coax te vervangen,

coax is vrij "dik", (niet zo dik als vga) , deze kun je wellicht vervangen met een component kabel vervangen, component is ook wat geschikter voor de langere afstanden. persoonlijk heb ik ook al goede ervaring met vga over lange afstanden

zo te zien zijn er wel videokaarten die component onder steunen e.g. http://ati.amd.com/products/hdtvadapter/index.html

Iperf

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 20:29

mace

Sapere Aude

Yoram schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:20:
-knip-
Dus volgens mij als je iets kan maken met 5 van kastjes moet het theoretisch lukken :P
Gaat niet lukken man, de frequenties van VGA-signalen op die resolutie zijn veel hoger dan CVBS en daardoor passen ze niet binnen de bandbreedte van zo'n kastje.
Pagina: 1