Promise SATA300-TX4 standaard ondersteund door FreeBSD 6.2?

Pagina: 1
Acties:

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
Ik ben van plan om voor mijn thin client, een Promise SATA300-TX4 te kopen, om op dit systeempje FreeNAS te installeren.

De meeste SATA controllers die door FreeBSD 6.2 ondersteund worden zijn professionele zeer kostbare kaartjes.

Ik heb reeds op de HCL van FreeBSD gekeken, daar komt de bovengenoemde Promise SATA300-TX4 kaart niet terug. Maar op diezelfde site staat ook een HCL samengesteld door gebruikers (Gebruikerservaringen) en daarin staat het volgende:

http://www.freenas.org/in...id=freenas_users_hardware

Promise SATA300-TX4 PDC40718 Works Yes Built-In No problems at all.

Helemaal zeker ben ik hier niet van omdat ik in het verleden ook een IDE controller had die volgens deze gebruikerservaringenlijst ondersteund zou moeten worden, dit was toen helaas niet het geval.

Vandaar dat ik me tot mijn medetweakers richt voor een betrouwbare second-opinion:-)

Kort samengevat:
wie heeft de Promise SATA300-TX4 100% out-of-the-box werkend onder FreeNAS v 0.686.x? (FreeBSD 6.2)

Of heeft een andere goedkope SATA controller out-of-the-box werkend onder bovenstaande distro?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het hier gaat over drivers (dus software) en niet over hardware geef ik dit ding een trapje naar NOS

OM > NOS

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb Freebsd 7.1 net geinstalleerd en mijn promise sata150 tx4 word gewoon out of the box ondersteund
zelfs de raid set die ik erop gemikt had werd "herkend" zonder extra drivers dus de kans is best groot voor jou (90%)

Tja vanalles