Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Hier heb ik een nieuwe laptop staan met standaard Windows Vista Home editie, ik wil graag een Dualboot in combinatie met Windows XP professional installeren.

1. Met Acronis Disc Directory een nieuwe partitie gemaakt.
2. (Tijdens partitie maken) Please select the created partition type: kies ik Primary
(Primary partitions can contain operating systems and data files. You can boot the operating system from the primary partition only if you have a boot manager (like Acronis OS Selector) installed.)
3. Hierna wordt een nieuwe partitie aangemaakt, en begin ik met installeren van Windows Xp op de nieuwe partitie.

Na dat Windows XP is geinstalleerd, start ik opnieuw op, maar dan wordt Vista niet meer herkend en alleen Windows XP start op.

Op zelfde wijze heb ik Dualboot op me Pc geinstalleerd, maar toen was het zo dat: Eerst had ik Windows Xp geinstalleerd en daarna Vista en het was gelukt.

Komt het misschien door dat eerst moet Xp geinstalleerd worden en daarna Vista of is iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
XP eerst inderdaad, dan Vista.

Al weet ik niet of daar een manier omheen is.

Komt door feit dat XP nog met boot.ini werkt, vista niet. Op moment dat jij vista installeerd, ziet hij die van je windows XP, en zet die xp install bij zijn eigen boot lijstje in waar door je kunt kiezen. Omgekeerd werkt dit niet ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Vista was al geinstalleerd toen ik laptop gekocht had. Dus die ( How to dual boot Vista and XP (with Vista installed first) -- the step-by-step guide with screenshots ) stappen kan ik niet meer uitvoeren. en ik heb geen cd installatie van Vista home editie.

[ Voor 4% gewijzigd door kardox op 16-11-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

kardox schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:24:
Vista was al geinstalleerd toen ik laptop gekocht had. Dus die ( How to dual boot Vista and XP (with Vista installed first) -- the step-by-step guide with screenshots ) stappen kan ik niet meer uitvoeren.
Had je eerst moeten googlen ;) but what is done can't be undone
en ik heb geen cd installatie van Vista home editie.
Zolang je je eigen licentie(nummer) hebt kan je een dvd downloaden/lenen/kopieren etc. maar ik mag hier geen linkjes aanreiken vanwege het beleid, dus google is your friend again ;)

en verder moet de tweede link je nog wel kunnen helpen als je een vista home edition dvd geritseld hebt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Nou weer na een tijdje werken met Dualboot, is Windows XP traag tijdens opstarten. Na loading scherm van Xp wordt beeld zwart en dat kan paar min duren en daarna gaat ie weer verder.

Windows Vista heeft geen problemen hiermee, die start gelijk op.

Wat ik gek vind is dat het precies zelfde probleem op me pc ook heb. Daar heb ik ook met behulp van Acronis Disk Directory een Dualboot gemaakt.

Na een tijdje werken start dan alleen Windows Xp erg traag op. Ik heb >>Systeemherstel gedaan op verschillende datums>>chkdsk /r uitgevoerd met Cd>> programmas verwijderd die ik laast had geinstalleerd. heeft allemaal niet geholpen.

Weet iemand hier een raad mee, hoe kan ik weer Windows Xp versnellen tijdens opstarten?
Pagina: 1