[XPSP3] Raar internet-gateway probleem

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Ik heb een gewone desktop PC met Windows XP Professional. Daarin zit een Sitecom wireless internet kaart die zorgt voor de verbinding met het huisnetwerk. Omdat ik vandaag een grote hoeveelheid data naar dit systeem moest overhevelen, heb ik snel even een kabel getrokken van de router naar die PC. Wireless kaart heeft IP 192.186.1.123, en de wired kaart 192.168.1.124. Beide zijn geconfigureerd met als gateway 192.168.1.1 (een Linksys router die ons huis ook van internet voorziet). Dit is ook de DNS.

Nu zie ik op deze computer ineens "Internet-verbinding" staan tussen de netwerkverbindingen. Volgens windows betreft dit een "Internet-gateway" die er voor zorgt dat andere mensen via deze computer op internet kunnen. The hell. Een mouse-hover zegt dat de verbindingssnelheid 8,4mbps is. En heerlijk; de verbinding is ook nog 's constant bezig. Als ik de gatway uitzet, heb ik geen internetverbinding meer.

Iemand een idee hoe ik deze ongein weg krijg, en dat windows gewoon weer via de wireless/wired verbindingen op internet probeert te komen?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Scyth schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:43:
Nu zie ik op deze computer ineens "Internet-verbinding" staan tussen de netwerkverbindingen.
Dat is geen aparte verbinding maar een manier om de aanwezigheid van een router weer te geven. Die router is je bestaande router die via UPnP gedetecteerd is.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
GlowMouse schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:54:
[...]

Dat is geen aparte verbinding maar een manier om de aanwezigheid van een router weer te geven. Die router is je bestaande router die via UPnP gedetecteerd is.
Ah, okee.. Ik vroeg me al af waar die schommelende lage waarde vandaan kwam.. Affin, het blijft raar, want na een reboot en het corrigeren van een tikfout bij een van mijn verbindingen was de Internet Gateway ook ineens verdwenen. Nu werkt alles naar behoren en neemt de wired verbinding het over van de wireless.

Heerlijk. Duidelijkheid.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0