Ik heb een gewone desktop PC met Windows XP Professional. Daarin zit een Sitecom wireless internet kaart die zorgt voor de verbinding met het huisnetwerk. Omdat ik vandaag een grote hoeveelheid data naar dit systeem moest overhevelen, heb ik snel even een kabel getrokken van de router naar die PC. Wireless kaart heeft IP 192.186.1.123, en de wired kaart 192.168.1.124. Beide zijn geconfigureerd met als gateway 192.168.1.1 (een Linksys router die ons huis ook van internet voorziet). Dit is ook de DNS.
Nu zie ik op deze computer ineens "Internet-verbinding" staan tussen de netwerkverbindingen. Volgens windows betreft dit een "Internet-gateway" die er voor zorgt dat andere mensen via deze computer op internet kunnen. The hell. Een mouse-hover zegt dat de verbindingssnelheid 8,4mbps is. En heerlijk; de verbinding is ook nog 's constant bezig. Als ik de gatway uitzet, heb ik geen internetverbinding meer.
Iemand een idee hoe ik deze ongein weg krijg, en dat windows gewoon weer via de wireless/wired verbindingen op internet probeert te komen?
Nu zie ik op deze computer ineens "Internet-verbinding" staan tussen de netwerkverbindingen. Volgens windows betreft dit een "Internet-gateway" die er voor zorgt dat andere mensen via deze computer op internet kunnen. The hell. Een mouse-hover zegt dat de verbindingssnelheid 8,4mbps is. En heerlijk; de verbinding is ook nog 's constant bezig. Als ik de gatway uitzet, heb ik geen internetverbinding meer.
Iemand een idee hoe ik deze ongein weg krijg, en dat windows gewoon weer via de wireless/wired verbindingen op internet probeert te komen?
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0