CAT7: Modulaire R45 plug

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb uit Duitsland DRAKA CAT7 (S/FTP - PIMF)netwerkkabel besteld met Hirose RJ45 stekkers en een speciale tang daarvoor.

Hirose stekker:
Afbeeldingslocatie: http://www.netzwerkprodukte.glasfaserinfo.de/shop/images/hirosecat6.jpg

Het blijkt dat de mantel van plastic om de aders (en wellicht de aders zelf) dikker zijn dan CAT5e en ze passen dus niet in de modulaire RJ45 plug van Hirose. Ik heb voor de Hirose stekker gekozen van wege de afscherming (volledige shielding) en de trekontlasting. Deze is alleen met een speciale tang aan te knijpen.

Het past dus niet, maar welke RJ45 (volledig afgeschermde) modulaire stekker past dan wel ?

Verwijderd

Elke connector die AWG 22 kan hebben, maar ik kan je niet zomaar een merk of referentienummer aanprijzen want ik gebruik het nooit... én snoeren zelf maken is eigenlijk vanaf CAT6 al af te raden, want dit is niet eenvoudig. Velen kunnen wel 1Gbps snoeren knijpen, maar daarom heb je nog geen CAT6 performance.
Maaaar ik begrijp ook wel dat er genoeg redenen zijn om ze zelf te knijpen en in noodgevallen moet alles kunnen.

...CAT5e is meestal AWG24 (en dit is dunner als AWG22).

De typische CAT7 connectoren zijn de GG45 van Nexans of de Tera connector van Siemon en ondertussen ook bij AMP dacht ik.

De dubbele afscherming is nuttig bij zeer hoge frequenties die niet ondersteund worden door de standaard RJ45. Aan de andere kant, ga je wellicht niet lager dan CAT6 performance uitkomen als je een CAT6 FTP/STP connector gebruikt.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:45:
Elke connector die AWG 22 kan hebben, maar ik kan je niet zomaar een merk of referentienummer aanprijzen want ik gebruik het nooit... én snoeren zelf maken is eigenlijk vanaf CAT6 al af te raden, want dit is niet eenvoudig. Velen kunnen wel 1Gbps snoeren knijpen, maar daarom heb je nog geen CAT6 performance.
Maaaar ik begrijp ook wel dat er genoeg redenen zijn om ze zelf te knijpen en in noodgevallen moet alles kunnen.

...CAT5e is meestal AWG24 (en dit is dunner als AWG22).

De typische CAT7 connectoren zijn de GG45 van Nexans of de Tera connector van Siemon en ondertussen ook bij AMP dacht ik.

De dubbele afscherming is nuttig bij zeer hoge frequenties die niet ondersteund worden door de standaard RJ45. Aan de andere kant, ga je wellicht niet lager dan CAT6 performance uitkomen als je een CAT6 FTP/STP connector gebruikt.
Is er geen crimptang voor de GG45 connector?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Aangezien het erg lastig is om de GG45 connectoren te kopen. Heb nog nergens deze kunnen vinden op een NL/DU site met prijsvermelding, dus lijkt het me verstandiger om een Cat6a eraan te zetten (keystone jack)

Op deze site staan de Cat6a keystone jacks:
http://www.netwerkproduct...5-afgeschermd-p-1209.html

Afbeeldingslocatie: http://www.netwerkproducten.com/images/220657.jpg

Vervolgens zou ik an een patchkabel Cat7 eraan kunnen zetten (http://www.netzwerkbedarf.../STP-PIMPF:::139_147.html)

Is dit in deze situatie een goede oplossing?

Waarom geen keystone jacks (Cat6a/7) met een RJ45 connector type. Weet iemand die te vinden. Ik heb het hele net afgespeurd. Als iemand hem wel kan vinden dan zou dat top zijn _/-\o_

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-01 14:05
aan een CAT 7 moeten SL jack gemonteerd worden bv de AMP twist-7aS
en worden voorlopig alleen geleverd via AMP in den bosch volgens de verkoper binnendienst van amp.
ps. leveren alleen aan bedrijven

Bv dit is een Patch cord van AMP

Afbeeldingslocatie: http://com.timned.nl/images/451_7P2P3322.jpg
AMP-TWIST-7aS to AMP-TWIST-7aS Patch Cord
- Slim line design for High-Density solutions
- 1200 MHz stranded PiMF cable
- LSZH sheath
- Black boot on AMP-TWIST-7AS plug

[ Voor 49% gewijzigd door Jessez op 19-11-2008 20:22 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Jessez schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:01:
aan een CAT 7 moeten SL jack gemonteerd worden bv de AMP twist-7aS
en worden voorlopig alleen geleverd via AMP in den bosch volgens de verkoper binnendienst van amp.
ps. leveren alleen aan bedrijven

Bv dit is een Patch cord van AMP

[afbeelding]
AMP-TWIST-7aS to AMP-TWIST-7aS Patch Cord
- Slim line design for High-Density solutions
- 1200 MHz stranded PiMF cable
- LSZH sheath
- Black boot on AMP-TWIST-7AS plug
Aangezien het AMP systeem weer andere plugjes kent en niet compatible is met RJ45, lijkt me het niet zo'n gek idee om toch voor de Cat6a keystone jack te gaan in combinatie met een patchcable. De Cat6a keystone jack gaat tot 250 Mhz.
Wellicht iets verlies, maar wel acceptabel, betaalbaar en beter verkrijgbaar.
Pagina: 1