[Exchange 2003] Mail versturen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• pascalweb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2025
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje, als ik d.m.v. Microsoft Outlook Web Access een e-mail wil versturen naar bijvoorbeeld mijn school mail adres krijg ik meteen een foutmelding terug in me inbox.

Ik krijg deze melding:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp:
Verzonden: 16-11-2008 17:22

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

Pascal.Gordebeke@student.spamfacilitatieopleidingen.nl op 16-11-2008 17:22
U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
<netwerk-server.pascalserver.nl #5.7.1 smtp;550 5.7.1 m.ij.n.ip has been blocked by Zen Spamhaus>

Netwerk-server is daarbij de naam van mijn thuisserver en pascalserver.nl het domein bij Active Directory.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, ik heb alles goed ingesteld ik kan wel e-mails ontvangen.

alvast bedankt,

Groetjes Pascal

[ Voor 2% gewijzigd door sanfranjake op 16-11-2008 19:00 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pascalweb schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:27:
<netwerk-server.pascalserver.nl #5.7.1 smtp;550 5.7.1 m.ij.n.iphas been blocked by Zen Spamhaus>
Zo te zien is je mailserver geblocked op een spamblacklist, en wordt daarom geweigerd. Het probleem zit hem niet in het versturen maar in het ontvangen, je ontvangende mailserver wil niets met de jouwe te maken hebben ;) .

Stel in dat de mailserver van je provider wordt gebruikt en kijk of het dan wel werkt :)

[ Voor 2% gewijzigd door sanfranjake op 16-11-2008 18:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pascalweb
gambieter schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:32:
[...]

Zo te zien is je mailserver geblocked op een spamblacklist, en wordt daarom geweigerd. Het probleem zit hem niet in het versturen maar in het ontvangen, je ontvangende mailserver wil niets met de jouwe te maken hebben ;) .

Stel in dat de mailserver van je provider wordt gebruikt en kijk of het dan wel werkt :)
Heb jij misschien nederlandse uitleg over hoe ik dat kan instellen in Exchange?
Want ik heb aantal malen geprobeerd een nieuwe smtp connector aan te maken met mail server van me provider(Speedlinq/Telfort) maar werkt nog niet.

• pascalweb
Het werkt al :D

Ik had bij Connectors nog het bolletje staan bij Use dns blablabla
Maar ik moest daar aanvinken die daar onder en dan server van me ISP invullen.

Nu werkt het.

Verwijderd

pascalweb schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:53:
Het werkt al :D

Ik had bij Connectors nog het bolletje staan bij Use dns blablabla
Maar ik moest daar aanvinken die daar onder en dan server van me ISP invullen.

Nu werkt het.
Fijn dat het werkt, maar weet je nu ook wat je gedaan hebt en waarom het nu werkt ?