Ik heb vorige week een Acer Aspire 6530G-704G64Mn laptop bij alternate gekocht maar ik heb met het spelen van Football Manager 2009 dat hij om de zoveel tijd helemaal freezed (de hele laptop niet het spel) en dan moet ik hem helemaal uitdrukken en opnieuw opstarten. Ik heb dit ook gehad bij het branden van een cdtje en ook als ik de performance van de laptop test met dat vista spelverkenner. Mijn ventilatieuitgangen worden niet geblokkeerd maar het lijkt mij toch een hitte probleem.. is dat gebruikelijk bij laptops? ik heb laptop coolers gezien maar helpt dat? hij staat gewoon op tafel? of zou het probleem anders kunnen zijn?
Heb je de bloatware al verwijderd? Virusscanner?
Ja als ie kapot is heb ik garantie maar ik wilde eerst een oplossing vinden.. wat is bloatware? ik heb bij het installeren wat dingen verwijderd zoals office for students en mcaffee suite.. heb wel avg antivirus geinstalleerd. Welke programmas kunnen dit veroorzaken?DaMarcus schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:28:
Heb je de bloatware al verwijderd? Virusscanner?
Toen hij crashte net stonden de temps:
cpu: 1006 MHz
CPU: 59c
core 1: 51c
core 2: 51c
cpu voltage: 1.1v
core 1 load: 5%
core 2 load: 6%
dit volgens pc wizzard 2008. dit lijkt me dus niet te heet?
Garantie is niet alleen voor als een apparaat kapot is, maar ook voor als een apparaat niet naar behoren functioneerd. En als je zulke problemen hebt met een nieuwe laptop, zou ik er niet eens tijd in steken, maar gelijk terug gaan naar de winkel.
Edit: 59 C voor een cpu kan nog net. Het is wel aan de warme kant.
[ Voor 12% gewijzigd door VantageR op 16-11-2008 17:54 ]
Kan makkelijk manVantageR schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:52:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat zei ik allemaal niet
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Soms zie ik de cpu even kort naar 2000 MHz springen, en dan weer naar 1000... vind ik wel vaag. Ik ga morgen wel ff terug naar alternate want anders zie ik geen oplossing.. wat is nou bloatware?VantageR schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:00:
80 C en dan op 1006mhz draaiend en 6% load? Lijkt me toch wat aan de warme kant hoor.
dank allen
bloatware is software die op het systeem wordt geinstalleerd door de fabrikant
Bloatware is software die overbodige functies bevat. Bijv. Nero. Je koopt Nero vanwege de brand engine maar er zit in het pakket ook foto/film bewerking backup etc. terwijl het je daar eigenlijk niet om gaat.
In dit geval gaat het om alle ongewenste software die Acer voor je voorinstalleerd op je laptop, het meeste daarvan is maar kort te gebruiken en/of overbodig.
Wat het verspringen van de CPU snelheid, dit zal te maken hebben met de speedstep van Intel of een programma van Acer zelf. Die zorgt er voor dat wanneer het systeem weinig belast wordt de CPU snelheid naar beneden gaat zodat de accuduur verlengt wordt. Wanneer je je systeem boven een bepaald percentage belast dan wordt de CPU snelheid weer opgeschroeft.
In dit geval gaat het om alle ongewenste software die Acer voor je voorinstalleerd op je laptop, het meeste daarvan is maar kort te gebruiken en/of overbodig.
Wat het verspringen van de CPU snelheid, dit zal te maken hebben met de speedstep van Intel of een programma van Acer zelf. Die zorgt er voor dat wanneer het systeem weinig belast wordt de CPU snelheid naar beneden gaat zodat de accuduur verlengt wordt. Wanneer je je systeem boven een bepaald percentage belast dan wordt de CPU snelheid weer opgeschroeft.
Probeer, als je laptop op de adapter draait, speedstep eens uit te zetten. Is tenslotte niet nodig als je op full power draait...Wat het verspringen van de CPU snelheid, dit zal te maken hebben met de speedstep van Intel of een programma van Acer zelf. Die zorgt er voor dat wanneer het systeem weinig belast wordt de CPU snelheid naar beneden gaat zodat de accuduur verlengt wordt. Wanneer je je systeem boven een bepaald percentage belast dan wordt de CPU snelheid weer opgeschroeft.
offtopic:
*kuch* haal anders een Macbook met osx/vista erop
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Er zit een AMD Turion X2 processor in.. kan dat daarbij ook? hoe zet ik speedstep uit?Domus schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:16:
[...]
Probeer, als je laptop op de adapter draait, speedstep eens uit te zetten. Is tenslotte niet nodig als je op full power draait...
offtopic:
Dat heet Cool&Quiet bij AMD
Onder een bepaalde belasting knalt hij de multiplier terug waardoor je processor minder hard draait en ook minder warm wordt. Ideaal voor onderweg omdat je zo langer op een accu kan draaien (en een dualcore op 1ghz is genoeg voor office/internet). Wanneer jij gaat gamen (of de adapter in het stopcontact prikt) springt hij (eerder) omhoog naar zijn stock frequentie.
Laptop cpu's mogen/kunnen véél warmer worden. Onder load is 90 graden niet eens zo vreemd. Het beste kan je eigenlijk gewoon compleet nieuw vista/xp installeren met de nieuwste drivers en alleen de programma's die je nodig hebt (dus geen rotzooi van de fabrikant). Dan werkt je systeem het snelst. Zo sluit je ook driver/programma conflicten uit.
Laptop cpu's mogen/kunnen véél warmer worden. Onder load is 90 graden niet eens zo vreemd. Het beste kan je eigenlijk gewoon compleet nieuw vista/xp installeren met de nieuwste drivers en alleen de programma's die je nodig hebt (dus geen rotzooi van de fabrikant). Dan werkt je systeem het snelst. Zo sluit je ook driver/programma conflicten uit.
één is geen, twee is één
Als ik de stroom eraf haal dan gaat hij terug naar 500MHz, als ik hem erin doe naar 1000MHzWackoz schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:38:
Dat heet Cool&Quiet bij AMDOnder een bepaalde belasting knalt hij de multiplier terug waardoor je processor minder hard draait en ook minder warm wordt. Ideaal voor onderweg omdat je zo langer op een accu kan draaien (en een dualcore op 1ghz is genoeg voor office/internet). Wanneer jij gaat gamen (of de adapter in het stopcontact prikt) springt hij (eerder) omhoog naar zijn stock frequentie.
Alternate stelt op de site dat ik een (Turion 64 X2 RM-70 (2,0 GHz) ) processor heb, klopt dit dan wel?
PC wizzard:
Algemene Informatie :
Type : AMD Turion X2 RM
Interne Specificatie : AMD Turion(tm) X2 Dual-Core Mobile RM-70
Modelnummer : 70
Codenaam : Griffin
Revisie : LG-B1
Technologie : 0.065µ
CPU ID : F.3.1
CPU IDEx : 11.3.1
Brand ID : 6
Microcode : MU0F312000032
ik heb niet echt een versie van vista voorhanden.. toch maar naar alternate gaan of eerst opzoek naar schone windows vista install dvd?
Dat is nogsteeds Cool&Quiet. C&Q maakt het mogelijk dat het besturingssysteem (in dit geval vista) naar mate van belasting van de cpu je processor terug klokt of op volle snelheid laat draaien. Hier tussenin zitten veel kleine stapjes. Je kan dit uitzetten door naar Configuratiescherm >>> Energiebeheer te gaan en dit op 'Hoge Prestaties' in te stellen. Dit schema is naar wens nog aanpasbaar 
één is geen, twee is één
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde laptop. Had je topic over het hoofd gezien en heb vandaag een nieuw topic aangemaakt.. bij mij loopt hij ook vast tijdens allerlei programma's en ben erachter gekomen dat, tot nu tenminste, de pc niet vastloopt als ik de draadloze netwerkkaart geen verbinding laat maken met een netwerk of als ik hem uitzet. Hij loopt ook vast als hij verbinding maakt met een ander netwerk, bijvoorbeeld bij vrienden ofzo dus aan mijn netwerk ligt het niet...
Ik ben erg benieuwd wat er uitkomt bij Alternate, wil je me op de hoogte houden?
Ik ben erg benieuwd wat er uitkomt bij Alternate, wil je me op de hoogte houden?
Verwijderd
Ik heb bijna dezelfde laptop maar dan met 3gb werkgeheugen. Ik zit met hetzelfde probleem maar daarnaast nog met een groter probleem! Op mijn stage krijg ik constant BSOD en dat heeft te maken met de ethernetkaart van Atheros. Hebben jullie dit probleem ook of hebben jullie de ethernetkaart nog niet gebruikt? Ik ben tot op dit moment zwaar ontevreden over deze laptop, nu al zoveel complicaties! Ik denk dat ik een schone Vista erop ga zetten maar gaat dat niet ten koste van de garantie of maakt het niet uit? Ik heb hem gekocht bij bol.com dus heb niet veel zin en tijd om hem op te sturen en op de reparatie te wachten..
Verwijderd
Ik heb kunnen afspreken dat ik de laptop omruil voor een HP Pavilion dv5-1160ed. Iets duurder maar ook iets stabieler hoop ik.... voor mij geen acer meer!
Als laptop een defecte netwerk chip heeft, zal het vrijwel zeker vastlopen of bsod geven.
Probeer eens door netwerkkaart uit te zetten (dus deactiveren) en kijk hoe het loopt.
Loopt het nu wel stabiel, dan zul je moeten omruilen, want netwerkkaart is vast op de mobo.
Probeer eens door netwerkkaart uit te zetten (dus deactiveren) en kijk hoe het loopt.
Loopt het nu wel stabiel, dan zul je moeten omruilen, want netwerkkaart is vast op de mobo.
Pagina: 1