Toon posts:

IE7 / IE6 websites testen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De wens van het bedrijf waar ik werk is om met een oplossing te komen om de sites die we bouwen in IE6 en IE7 te testen. Op alle workstations is IE7 geinstalleerd.

Ik zat te denken om MS Virual PC of VM-Ware op alle desktops te installeren en een aantal images te maken die iedereen kan gebruiken.

Mijn vraag is nu of er een makkelijkere oplossing is om IE6 en IE7 naast elkaar te kunnen draaien.
Ook zat ik te denken om een bak neer te zetten met IE6 en daar een VNC client op te zetten waarnaar iedereen kan connecten om zo de sites te testen. Het probleem daarmee is dat iedereen in de zelfde sessie zit (dus niet echt een optie omdat er aan veel sites tegelijk gewerkt word in verschillende teams)

Heeft iemand voor mij een gouden tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Microsoft biedt daar zelf al virtual pc images voor aan.
IE6 is ook wel stand-alone te draaien naast IE7 met wat truukjes, maar echt ideaal is dat niet.

Zelf heb ik thuis nog een win2k bak met IE6, maar IE6-support is bij ons al op best-effort basis.

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 16-11-2008 17:12 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
De werkstations, zijn dat Windows XP bakken of Windows Vista bakken? Anders moet je eens zoeken op een IE6 standalone.

Bij XP:
Hier of deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werk stations zijn XP en Vista door elkaar..

Die StandAlone IE's zijn niet echt een oplossing om dat javascript niet altijd naar behoren werkt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort IETester: http://www.my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage. Werkt beter dan multipleIE, en ondersteunt IE5.5, 6, 7 en 8 beta. Alleen de interface is erg irritant en bij mij crasht het bij het openen van een nieuwe tab als ik niet IE7 (gewone) aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey tnx, dat is handig, en zeker het proberen waard :)

Het is voor een groot bedrijf waar grote sites gebouwd worden, belangrijk dus is een oplossing die zeker werkt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Wij gebruiken altijd de VIrtual PC image. Is een losstaande omgeving waarvan je eigenlijk 100% zeker weet dat het geen rare bugs heeft imo.

http://www.microsoft.com/...d0a413c8ef&displaylang=en

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als het zo'n groot bedrijf is dan is er vast wel geld voor een pc'tje waarop je die images kunt draaien met de Virtual PC software. Dat gaat beter werken dan standalone versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
True, maar echt lekker werkt het niet.

Waar we opzoek zijn is eigenlijk een soort terminal server waar je meerdere connecties naar kan maken zodat iedereen tegelijk kan testen.

Ik kwam dit ook nog tegen, misschien dat dat ook nog een optie is:
http://www.xpunlimited.com/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hetzelfde probleem ga je hebben als je Firefox (hopelijk) ook meeneemt in je testsuite. Firefox 2 en 3 naast elkaar kan wel, maar ideaal is het niet. Heeft evengoed truukjes nodig. Bij Opera is het gelukkig wat handiger geregeld.

Maar, vergeet je IE8 niet? Die is inmiddels beta 2 en staat op het punt om gereleased te worden. Belangrijk dus om daar al in te testen.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:03:
...
Waar we opzoek zijn is eigenlijk een soort terminal server waar je meerdere connecties naar kan maken zodat iedereen tegelijk kan testen.
...
ja ok, waarom doe je dat dan niet gewoon ?
je geeft geen concrete aantallen maar met een gewoner server versie kun je al 3 sessies opzetten (inc console)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
Wij hadden hetzelfde probleem, wat nog iets ingewikkelder werd omdat de meeste ontwikkelaars op een Mac werken. Dit is opgelost door inderdaad een Windows Server neer te zetten waarop FF 1.5 - 3, IE7, Safari en Opera geinstalleerd zijn. Binnen deze omgeving draait VMware met een minimale WinXP installatie en IE6.

Af en toe zijn de 3 sessies bezet, maar over het algemeen werkt dit prima en afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En anders draai je op die bak meerder server instanties in een aantal virtual machines.
ti's maar wat voor licenties je op de plank hebt liggen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Firefox, Opera, en Safari worden ook zeker mee genomen in de tests :)
Ik denk dat een Terminal Server idd de oplossing zal zijn.. Bedankt voor alle info.

PS: Iemand toevallig ervaring met dit pakket: http://www.xpunlimited.com/benefits.html
Het ziet er in eerste instantie belovend uit. (misschien even een evaluation version installeren en kijken of het wat is)

Nog even ter info, we werken nu aan ongeveer aan 5a6 projecten waar tussen de 3 en 7 teamleaden per project aan werken. Alles draait binnen een lokaal domein, en iedereen heeft een webserver op zijn PC staan waar ie op zijn alles op bouwd en test, alles word ingechecked met SVN

Ik zal op mijn werk nog vragen of we ergens in de hoek toevallig nog een (oude) server licentie hebben liggen :)

Ik sta trouwens nog altijd voor verdere suggesties open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Laatst online: 04-05-2023
Je hebt ook nog www.browsercam.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik heb toch ook gekozen voor de kant-en-klare VM's van MS met IE. Die kun je dus lokaal draaien, zodat je niks hoeft te committen alvorens te testen - je wilt bij voorkeur sowieso dingen committen die gewoon goed werken - en is gratis, net als VirtualPC. Er is 1 klein nadeeltje: localhost op de VM is wat anders dan localhost op je dev-bak. Maar eigenlijk is dat alleen vervelend voor zaken als Google Maps, die een domain-restricted key nodigheeft.

Opera, Safari en Firefox draai je gewoon 'native' op je dev-PC. Van Firefox zijn ook portable-versies te verkrijgen, zodat je daar wellicht ook meerdere versies naast elkaar kunt draaien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Volgens mij zijn verschillende versies van firefox sowieso naast elkaar te draaien

met het commando -no-remote kun je ze zelfs naast elkaar open hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je weet dat het naast elkaar draaien van Internet Explorer versies niet echt overeenkomt met de realiteit.

Pak dat je 6 langs 7 wilt draaien kan het goed zijn dat je het renderingengine van 6 gebruikt, maar toch de JS engine van 7.

Voor diegene die mij niet geloven, het is gezegd op een presentatie op Tech·ed in Barcelona.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Voor diegene die mij niet geloven, het is gezegd op een presentatie op Tech·ed in Barcelona.
Ik geloof jou wel, maar ik geloof niet dat MS van zichzelf dus staat te verkondigen hoe dom ze dus bezig zijn geweest met IE 4 t/m 8 :)
De integration-madness houdt voorlopig nog niet op. En ja, MS heeft nu een workaround voor de problemen die ze in eerste instantie zélf geintroduceerd hebben: dikke zware lompe VPC's.

[ Voor 27% gewijzigd door _Thanatos_ op 23-11-2008 04:05 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

_Thanatos_ schreef op zondag 23 november 2008 @ 04:04:
[...]

Ik geloof jou wel, maar ik geloof niet dat MS van zichzelf dus staat te verkondigen hoe dom ze dus bezig zijn geweest met IE 4 t/m 8 :)
De integration-madness houdt voorlopig nog niet op. En ja, MS heeft nu een workaround voor de problemen die ze in eerste instantie zélf geintroduceerd hebben: dikke zware lompe VPC's.
Dat waren ze zeker niet.

Maar voor dit soort situaties is er maar 1 manier: virtual pc's. Feit is dat je geen releastische output krijgt van meerdere IE's op 1 machine, omdat dan verschillende engines worden gemixt.

Daarvoor bied MS ook die VPC images aan, die je natuurlijk ook zelf kunt maken :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

RMX

Als je multipleIE gebruikt voor IE 6.0, dan kom je bedrogen uit.
IE 6.0 gebruikt dan enkele DLL's van IE 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Inderdaad, en als je in het info scherm van bijvoorbeeld ie6 kijkt in multiple IE's dan staat er doodleuk ie7! Ook javascripts e.d. specifiek voor ie6 kun je nauwelijks juist testen met multipleIE's, ik vind het draaien van een VMimage toch het lekkerst...
Pagina: 1