Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista 64bit weigerd nieuwste driver nvidia

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vanochtend Windows vista 64bit geïnstaleerd op de 2de partitie van mijn raid 0 setup(1e is xp 32bit).
Alleen toen ik de nieuwste nvidia driver(178.24) wilde instaleren voor mijn ASUS 8800gts 512mb, weigerde hij de instalatie af te maken.
Hij blijft de hele tijd bij de helft van de laad balk hangen

Daarna kwam de instalatie met de boodschap dat er geen wijzigingen aangebracht waren aan mijn systeem.

Toen heb ik de oude drivers uit de kast gehaald(het originele cdtje) en die instalatie ging gewoon goed.

Nu was mijn vraag hoe het nou komt dat de nieuwe versie van de nvidia drivers niet geinstaleerd willen worden.
Aangezien de oudere van cdtje gewoon wel goed gingen.

Ik heb zelfs vista nog een keer overnieuw geinstaleerd maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.

Kan iemand me verder helpen a.u.b.?

Specs:
Core2Duo E6750
Asus P5E
4Gb kingston DDR2 800mhz
Asus 8800GTS 512mb
2x seagate barracuda 10 320GB in RAID 0

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 17:07 ]

Verwijderd

Nvidia Drivers en laatste SP voor Vista waren ook geen verbetering voor mijn Systeem. LAN en VGA waren 2 jaar stabiel als een huis na installatie van het service pack lijdt ik aan wegvallende lan verbindingen en blauwe schermen waarvan Vista zelf aangeeft dat mijn VGA drivers het probleem zijn.

Vista opnieuw geinstalleerd zonder updates -> Probleem verholpen
Vista updates geinstalleerd -> Blauw scherm en wegvallende lan verbinding.

Nog niet de moed gehad om oude drivers te proberen.

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30

X-DJiNn

Knooier !

Gelukkig was ik niet de enige met dit probleem.

Onderstaande uitleg dankzij wiethoofd !

Laat de drivers eens uitpakken naar: C:\NVIDIA\Win2k\178.xx\English (standaard installatie, en breek hem na het uitpakken af).
Ga vervolgens naar die map toe en knip het bestand: PhysX_8.09.04_SystemSoftware.exe er weg en plaats deze op je bureaublad. Start nu de setup.exe in bovengenoemde map, laat de driver installeren, reboot en installeer de PhysX driver vanaf je bureaublad.

Je kan het installatie bestand ook even openen met bijv. powerarchiver. En je pakt dan alles uit.

De oplossing is gewoon de physX drivers appart te installeren.

Dit was mijn probleem

Suc6

[ Voor 23% gewijzigd door X-DJiNn op 16-11-2008 23:43 ]

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh