Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WINPE + OSCDIMG, ISO aanmaken gaat niet: error 5

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Situatie: Ik wil graag een WIM image gaan maken van een laptop welke reeds geheel geinstalleerd en geconfigureerd is met Windows Vista Enterprise Edition SP1 met de nodige extra software. Dit om de image op een DVD(9) te kunnen zetten en met behulp van WINPE het image's terug te kunnen zetten naar andere laptop's van hetzelfde type.

Om nu een WIM image te maken dacht ik een WINPE CD te maken met ImageX, hiervan op te starten een image te maken en deze naar een externe opslag bron te copieren. Nu heb ik dit nog niet eerder gedaan, maar bij de installati van Windows AIK zit een handleiding die deze procedure precies beschrijft.

Alles gaat goed tot dat ik met OSCDIMG een ISO wil aanmaken, Microsoft raad aan het volgende command te gbruiken: oscdimg -n -bc:\winpe_x86\etfsboot.com c:\winpe_x86\ISO c:\winpe_x86\winpe_x86.iso. (vanuit een command prompt)

Wanneer ik op enter druk krijg ik de volgden foutmelding: ERROR: Could not delete existing file "c:\winpe_x86\ISO" Error 5: Access is denied., naar mijn idee voer ik dit gewoon uit als administrator.

Ik ben eens met de GoT search aan het spelen geweest, maar ik kan weinig hierover terug vinden, ook Google laat mij enigszins in de steek. Iemand ervaring hiermee? (het stomme is naar mijn idee doe ik exact at Microsoft aangeeft)

Edit met antwoord: Ik heb reeds het probleem gevonden. De command line: oscdimg -n -bc:\winpe_x86\etfsboot.com c:\winpe_x86\ISO c:\winpe_x86\winpe_x86.iso had ik gekopieerd in de command prompt, dit schijnt dus niet te werken en bovenstaande melding op te leveren. Je dient dus de command line geheel handmatig letter voor letter in te tikken. (leuke bug, en kost mij een halve middag :/ )

Nu dit opgelost is liep ik tegen een tweede foutmelding: Error 2 can't find etfsboot.com, om de eeof andere reden had de installatie van Windows AIK dit bestand niet naar de juiste folder gecopieerd. Na een handmatig kopieer actie werkt dit nu ook.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 17-11-2008 12:47 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/