[PHP] Apache Config met of zonder opties wegschijrven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een simpel formpje een apache config weg te schrijven gebruikmakend van php en bash.

Dit is goed te doen, ik kan aan de hand van een template voor de vhost een apache config weg schrijven.

Nu kun je met een vhost natuurlijk hele leuke dingen doen en zoveel opties erin hangen als je wil, dit is mijn punt van discussie, wat is de beste manier ?

Ik kan natuurlijk een template file maken in combinatie met bash en een heleboel if-statements welke ik op de commandline met bash aanroep, ik denk alleen dat ik dan veel opties ga missen omdat ik ze maar een bepaald aantal keer kan toepassen, zoals redirects en dergelijke.

Nu is er ook nog awk, dit zou een mogelijke oplossing zijn maar volgens veel mensen wat complex en wil je dat echt niet.

Ik ben er van overtuigd dat PHP + Bash echt ideaal is, de vraag is alleen hoe zal ik opties bij een standaard config zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een openminded opinie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit topic toch nog even onder de aandacht brengen.

Ik heb gezien dat veel panels hele configs, dus volledige vhost configs, in een database hebben staan. Dit lijkt me opzich handig omdat je dan minder records in de database hebt voor alle opties die een vhost hebben.

Aan de andere kant haal je jezelf wel weer exrta acties op de hals. Waarbij je eerst de config file aanmaakt doormiddel van een script (hoe dit te doen valt verder te bepalen) welke je in de database zet. Hierna zet je de configfile naar een bestand doormiddel van een 2e script.

De vraag is wat nu de handigste manier is om de configfile te schijven en regels hier uit te halen voor bijvoorbeeld Multiviews en dergelijke.

Een configfile opbouwen uit meerdere records kan opzich voor de configfile makkerlijker en overzichtelijker zijn, aan de andere kant opteerd ik meer voor de volledige vhost in de database en deze naar een configfile schrijven.

De vraag is alleen, hoe bouw je op de beste manier die configfile op met alle regels erin.