Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WLM zoomt webcam automatisch in

Pagina: 1
Acties:

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:02
Ik wil mijn Canon MV960 camcorder gebruiken als webcam. Met een FireWire kabel heb ik deze aangesloten op m'n pc. De camera wordt door Windows automatisch herkend als DV-apparaat. Ook in Windows Live Messenger wordt de camera herkend als webcam.
Probleem is alleen dat WLM automatisch lijkt in te zoomen in gesprekken. M'n hoofd komt dus gigantisch groot in beeld, en ik kan nauwelijks bewegen, want dan zit ik buiten beeld.

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 10% gewijzigd door Rickm op 16-11-2008 20:32 ]

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ik denk dat je even op zoek maar naar specifieke drivers ervoor. Ik had hetzelfde probleem met mijn logitech webcam (Auto inzoomen / "face tracking") en bij de drivers zat een programmetje om dat soort dingen in te stellen.

• Rickm
Canon heeft geen drivers voor de MV960. Alleen wat software als ZoomBrowser en Photostitch.
Ik denk ook dat het aan WLM ligt, want in het 'Set Up Audio and Video - Webcam' scherm van WLM zie ik wel het complete beeld van de camera. Alleen in de gespreksvensters is slechts een deel van het beeld zichtbaar.

• Rickm
Heeft niemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan verder op internet ook zo geen oplossing vinden, dus alle hulp is welkom ;)